Budsjettklokke - tips?

Medlem
6. mars 2014
Innlegg
178
Sted
Norge
Er ute etter en budsjett klokke som gir mye klokke for pengene. Brukt eller ny. Ikke vintage.

Noen krav:

-Minimum 40mm, maksimum 42mm
-Ikke gullbelagt
-Skal være behagelig på armen
-Kan være dress, sport, diver, casual.. Alt er interessant...

Hadde vært skikkelig morro med manuelt verk og glasslokk bak (kun om urverket er en fryd for øye), finnes dette i prisklassen 0-10k?
Tar gjerne i mot tips til ur med automatiske verk også. Glasslokk er absolutt ikke noe krav.
 
Hva med denne? Blir 5800,- ferdig momset inn, evt. 7500,- hvis du ønsker ETA6498 TOP-dekselet bakpå (som er litt penere å se på). :) Mye annet fint fra Archimede i den prisklassen, både manuelt og automatisk. Har ikke prøvd noen av urene selv, men de får gode skussmål.
 
Hva med denne? Blir 5800,- ferdig momset inn, evt. 7500,- hvis du ønsker ETA6498 TOP-dekselet bakpå (som er litt penere å se på). :) Mye annet fint fra Archimede i den prisklassen, både manuelt og automatisk. Har ikke prøvd noen av urene selv, men de får gode skussmål.

Flott ur. Takk for godt tips! Skal absolutt vurderes. Likte baksiden spesiellt godt!

Noen andre der ute med andre bra tips? :)
 
Det er veldig mye i nevnte prisklasse og jeg vil tro du vil få mange gode forslag.
F. eks denne ga jeg noen og nitti tusen jpy for, brukt på yahoo.jp. Det er godt under 10.000,- m moms og frakt.





Ellers er både den nyeste og forige utgave av Tissot seastar 1000 klokker godt innenfor budsjett, og det er mye klokke for pengene.
Tissot-Seastar-1000-comparison.jpg

aBlogtoWatch-omtale
 
Tissot

Mitt forslag er Tissot. Har ikke bilde på bussen men en PRS516 en mye for pengene. Sports ur som også går til dress. Glass lokk bak og fin skive.

Tissot har mye spennende til gode priser.

:cool:
 
Stowa Flieger.

EUR 840,- ferdig momset. 40 mm. En klokke med gode gener, som gjør seg godt til flere anledninger.

Pokker, nå fikk jeg lyst på en selv. Noen som har en å selge?
 
Tviler litt på om du finner et urverk som er en "fryd for øyet" i denne prisklassen, men smaken er jo som baken ;)

Denne har baklokk i glass btw...

Tissot Visodate. 40 behagelige mm.

10693348_358737230960516_1011252980_n.jpg
 
Tviler litt på om du finner et urverk som er en "fryd for øyet" i denne prisklassen, men smaken er jo som baken ;)

Denne har baklokk i glass btw...

Tissot Visodate. 40 behagelige mm.

10693348_358737230960516_1011252980_n.jpg

Kjenner det heller veldig mot denne. Perfekt str for min arm, og pen å se på (ihvertfall på bildene).
Er det fler modeller av Visodate, eller kun den du har bilde av, bare i forskjellige utførelser (stål / gull / hvit skive / sort skive)?

Hvor er Visodate i stål med hvit dial rimeligst?
http://www.watchia.com/no/tissot-he...kt_no&utm_medium=CPC&utm_campaign=Prisjakt_no
 
Redigert:
Her er en åpenbar kandidat, og hvis ikke noen snart kjøper denne, må jeg ta ansvar ;)


IMG_4521_zps37967d38.jpg

Det følger med gummireim også.

Annonse her.

Lykke til.

Todda
 
Denne Certina DS bør jo tilfredsstille de kriterier du har satt opp:
http://www.certina.com/collection/gent-automatic/ds#m=2

Alternativt, så har du jo Longines Flagship akkurat på prislimit:

http://www.longines.com/watches/heritage-collection/L4.795.4.78.2
Flagship`n må sees "live", da jeg har tilgode å se et bilde som yter den full rettferdighet:)

Tissot Visodate synes jeg ser veldig fin ut på bilder, men på min arm ble den helt feil.

Certinaen er flott! Longinesen blir nok i minste laget. Vil gjerne ha 40-42mm.
Hva ble feil på armen med Visodaten?
 
Certinaen er flott! Longinesen blir nok i minste laget. Vil gjerne ha 40-42mm.
Hva ble feil på armen med Visodaten?

Ja, det stemmer vel at Flagship kun er 38,5mm. Men, jeg skal måle den når jeg kommer hjem. Den virker visuelt (på armen) like stor som andre +/- 40mm jeg har:

1_zps3e0e2b7b.jpg

Nå må det tillegges at jeg ikke akkurat har de kraftigste underarmer/håndledd:)

Vedr. Visodate så er det noe konisk fasong på urkassen. Dette fremstår veldig annerledes på armen enn ved bilder synes jeg.

Ja, Certina`n er virkelig fin - spesielt i den kombinasjonen/versjonen jeg linket til. En kollega har akkurat denne.
 
Redigert:
Ja, det stemmer vel at Flagship kun er 38,5mm. Men, jeg skal måle den når jeg kommer hjem. Den virker visuelt (på armen) like stor som andre +/- 40mm jeg har:

1_zps3e0e2b7b.jpg

Nå må det tillegges at jeg ikke akkurat har de kraftigste underarmer/håndledd:)

Vedr. Visodate så er det noe konisk fasong på urkassen. Dette fremstår veldig annerledes på armen enn ved bilder synes jeg.

Ja, Certina`n er virkelig fin - spesielt i den kombinasjonen/versjonen jeg linket til. En kollega har akkurat denne.

Fint alternativ du har der @ptb - men jeg forstår ikke hav du mener med "konisk kassefasong" - overhode ikke, faktisk :mrgreen:

10693388_789336861123017_1204424922_n.jpg


10632382_719436564759535_1486865331_n.jpg


La meg legge til at det er helt uproblematisk for meg at du liker andre klokker bedre, selvsagt :)
 
Redigert av en moderator:
men jeg forstår ikke hav du mener med "konisk kassefasong" - overhode ikke, faktisk :mrgreen:
Visodate har litt større diameter i bunnen på kassen, enn oppe (før den markerte koniske bezel-kanten begynner). Ikke mye, men litt.

Jeg har ingen problemer med å se at flere liker den godt. Jeg synes den er fin å se på selv også, men på min arm gav den meg et litt feil inntrykk.
 
Jeg har nå målt utkassen på Flagship´n. Den er oppgitt til å være 38,5mm men måler ca. 39,7. Med den smale bezelkanten gir den også et visuelt inntrykk av å være "større" enn den i realiteten er.