Budsjettklokke - tips?

Ja, det stemmer vel at Flagship kun er 38,5mm. Men, jeg skal måle den når jeg kommer hjem. Den virker visuelt (på armen) like stor som andre +/- 40mm jeg har:

1_zps3e0e2b7b.jpg

Nå må det tillegges at jeg ikke akkurat har de kraftigste underarmer/håndledd:)

Vedr. Visodate så er det noe konisk fasong på urkassen. Dette fremstår veldig annerledes på armen enn ved bilder synes jeg.

Ja, Certina`n er virkelig fin - spesielt i den kombinasjonen/versjonen jeg linket til. En kollega har akkurat denne.

Fint alternativ du har der @ptb - men jeg forstår ikke hav du mener med "konisk kassefasong" - overhode ikke, faktisk :mrgreen:

10693388_789336861123017_1204424922_n.jpg

10632382_719436564759535_1486865331_n.jpg

La meg legge til at det er helt uproblematisk for meg at du liker andre klokker bedre, selvsagt :)

Redigert av en moderator:
men jeg forstår ikke hav du mener med "konisk kassefasong" - overhode ikke, faktisk :mrgreen:
Visodate har litt større diameter i bunnen på kassen, enn oppe (før den markerte koniske bezel-kanten begynner). Ikke mye, men litt.

Jeg har ingen problemer med å se at flere liker den godt. Jeg synes den er fin å se på selv også, men på min arm gav den meg et litt feil inntrykk.

Jeg har nå målt utkassen på Flagship´n. Den er oppgitt til å være 38,5mm men måler ca. 39,7. Med den smale bezelkanten gir den også et visuelt inntrykk av å være "større" enn den i realiteten er.

Fint alternativ du har der @ptb - men jeg forstår ikke hav du mener med "konisk kassefasong" - overhode ikke, faktisk :mrgreen:

10693388_789336861123017_1204424922_n.jpg

10632382_719436564759535_1486865331_n.jpg

La meg legge til at det er helt uproblematisk for meg at du liker andre klokker bedre, selvsagt :)

Råflott rem du har på den @Callahan . Helt fantastisk! Hvor har du kjøpt den?
Ikke vær rett for å sende en PM dersom du skulle vurdere å selge klokka.. Med eller uten rem :)

Omega hos Thune

Jeg så forresten at Thune på Egertorget i Oslo hadde 20% på Omega.
Kanskje ille "Budget price", selv med avslag, men... Før jul og greier! Du vet aldri hva Julenissen kan komme med!

:cool:

Hodinkee - men kjøpes sterkt rabattert om man kan lese tipsene i salon privé ;)

Ok. Litt unødvendig å betale 1 års medlemskap for 1 mnd:) Lyst til å dele tipset i forhold til å få rabattert pris? Passer remmen i den orginale foldespennen, og sitter den like godt som den orginale? :)

Liker den klokka veldig godt utseende messig. Men ut fra bildene ser den ut til å være noe ubehagelig under håndleddet, nærmere bestemt på hver side av låsen, da det ser ut til at den vil bygge mye ber i tykkelsen på den ene siden.. Hva sier du @maghas9 ?

Det du er inne på her er over hodet ikke noe å tenke på en gang:) Klokken er super behagelig å ha på
Også er det genialt med rem uten hull som du kan regulere til akkurat den størrelsen som passer deg!
Den blir ikke noe tykkere enn en annen klokke med folding clasp lås..

I dag ankom Visodaten i posten. Den sitter som et skudd på armen. Digger den allerede.

Et spm til de som har Visodate: Når man ser rett inn på uret så ser man gjengene på kronen. Den vil liksom ikke helt inn på fremsiden av uret, mens på baksiden så går den helt inn til kassen. Litt skuffet over dette, da det ikke fremgår på bilder på nettet. Finnes det forskjellige kassedesign som gjør at noen får den helt inntil?