Bruvik Senja

Svært spennende synes jeg den ser ut. Må si at lenken gjorde seg utifra bildene :D
 
Kul!
Helt klart noe jeg kunne tenkt meg å ha. Overkommelig pris som også virker riktig, med tanke på å prøve (siden jeg ikke har tatt i en Bruvik) et nytt merke.

Enig med @Jørgen om designelementer. Dette ser flott ut, og lever der opp til dette i virkeligheten lover det bra. (Jeg hadde en opplevelse med et annet merke hvor avstand mellom forventet kvalitet (fra bilder) og mine klamme hender ble betydelig).

Jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk til bruken "hentet inspirasjon til utforming av....", men dette har Bruvik klart. Artikkelen har vekket min interesse.

Dette er noe jeg kan like.

8
 
På vei mot noe spennende, ja. Likte veldig kasseform (fra alle kanter, selv om jeg tror 40mm hadde blitt penere), lenke og skivefargene.
Bezel - njæ.
Med litt lavere rehaut, smalere visere og uten "kart" på skive, så hadde jeg nok tatt en tur til AD for test.

EDIT: Må til AD, for mening kan endres når sett live ;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: darkcho og Grendel
Jeg liker GMT-versjonen best, men enig med @Rød at den kunne vært et par mm mindre. Tykkelsen på 11 mm er ikke så verst, Tudor North Flag med nokså lik kasseform, er 40 x 13 mm.

GMT-skala på rehaut fungerer fint. Alternativet er vel flatt på skiven eller på bezel, og det ville vel forandret karakteren mye på begge deler.

Jeg stusser litt på plasseringen av det mørke feltet på GMT-skalaen. Selv om Senja har ganske variabel dag-/nattlengde, så burde den vært sentrert rundt midnatt. 23:30 til 06:30 er kanskje normal sovetid på Senja?

Idéen med en tinderekke på bezel liker jeg, men sett rett forfra minner den om slik vi tegnet sola på barneskolen.
_20200717_090025.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71 og Rød
Denne syns jeg var ganske så fin, en av de aller beste Bruvik til nå. Stusset litt over øya på skiven, ellers veldig bra. Sikkert noe jeg hadde vent meg til :)
 
"Fjellene" på bezel syntes jeg først var rare. Etter at jeg leste om at det er fjellene må jeg si de er stilige! Dog gikk mine tanker til fjellene jeg sto og så på da jeg var på Evenes flyplass. Men det er jo ikke så langt unna.
Dette lover bra.

8
 
Jeg var nære på å handle med en Bruvik Svalbard fra Svalbard i vinter. Helt til jeg fikk den i hånda og kjente skuffelsen over hvor simpel lenken føltes :(
 
Den første Bruvik jeg må si gjør at det rykker litt i godfoten. Attraktiv skive, enkel og ryddig GMT-funksjon og hva som ser ut som en røff og stilig overflatebehandling av kasse og lenke. Utfordringen for meg blir nå at jeg ikke klarer å se bort fra barneskole-tegningen av solen som @chrbir påpekte...
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Den hvite var stilig!
Men "kartet" kom tydeligere frem på den svarte.
Fin klokke. Hvordan blir den sammenlignet med andre i samme prisklasse. Det er der slaget vil stå. De har uansett et godt våpen i Senja.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Bromle
Panerai Submersible + AP = Bruvik Senja.

Blir bare trist av slikt. :(

Hvorfor kan ikke de som (liksom skal) designer klokker lage nye designelementer og ikke kopiere andre? Design er genuine ting.

Dessuten virker designet å være en delvis kopi av en kopi: Maurice Lacroix Aikon...



PAM00973.FRONT_.png


audemars-piguet-royal-oak-blue-dial-steel-37mm.jpg


maurice-lacroix-AI6008-SS002-130-1.jpg
 
Redigert:
Synes den ser datert ut også synes jeg den ser like gimmick ut som 97% av klokkene i sponsored post artikkelene på abtw.
På bilder ser det ut som den burde koste ganske mye mindre enn jeg gjetter at den koster.
Lenken så ganske grei ut.
 
Eg sitter å ser på bildene , men eg klarer absolutt ikkje å sjå noken likhet med submersible , eller AP for den del , og absolutt ikkje aikon .. Vel , alle har visera , en kasse som er ca rundish med rektangulære og spisse elementer . Men skal jaggu myse mykje med augene før det blir likt.
Foreløpig er eg usikker på kor godt eg liker den,. Lenka og kassa ser bra ut , men usikker på skive og bezel. Godt mulig den tar seg bedre ut live.
 
  • Liker
Reaksjoner: PJO og Silkeswarten