Breitling-tråden

114AB784-D440-4662-9397-1105698DB044.jpeg
 

Spent på om det kommer en ny versjon av denne nå til våren. Det er jo generelt store forandringer på gang i disse dager. Jeg er og blir veldig fascinert av dette uret.
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75
Jeg var å testet de nye Navitimer 8 Automatic 41 på armen her om dagen, glemte selvfølgelig å ta bilder men..

Klarte ikke helt å bestemme meg om jeg likte den eller ikke, syntes de mørke modellene så best ut.
Liker den enkle skiva men den er jo veldig forskjellig fra den gamle navitimern.

Er det noen som har noen meninger om de nye modellene?
 
Hva syns folket om den nye Chronomaten? Jeg syns kanskje skiva kan virke litt naken uten vingene. Savner også rider tab kl 12 slik den var på Evolution, noe lignende som er på Chronomat 44 GMT hadde kanskje funka bedre.
Skjermbilde 2018-08-21 kl. 20.39.01.png
 
Jaggu lagde Breitling fantastiske klokker på den tiden!

Ja, det gjorde de! Vi purister snakker jo om et veiskille i 1980 da "originale" Breitling gikk konk, og navnet ble overtatt av Ernest Schneider, daværende eier av Sicura. Det har vel vært litt hummer og kanari frem til våre dager, og de har endelig etter så mange år skjønt at de har en fantastisk legacy å spille på. SOH er jo et eksempel på det, nye Transocean like så. Og de fortsatte heldigvis å produsere Navitimere. Men for meg er det fortsatt vintage Breitling som gjelder. Og da ikke til forkleinelse til alle TS-ere som liker de nye modellene. :)

Her er noen flere fra fotoarkivet mitt (noen av dere har kanskje sett disse bildene før):

breitling_top_time_1967.jpg

Top Time, ref. 2002 (1967)

IMG_1171.jpg

Navitimer "Cosmonaute", ref. 809 (1967)
 
Noen som vet noe mer om denne versjonen med tekst under «Breitling»?
2AF9D5CC-D3A0-4702-95BF-CD5E862110DE.jpeg