Breitling-tråden

Det nevnes tidløse klassikere. Navitimer er helt der oppe.

Og hva tidløs klassiker angår; noen driter i hva andre har laget av merkelapper eller mener om noe. De vil bare ha en god bruksklokke.

Da trår en sjelden feil med Breitling.

Sinnsyk prising er vel gjengs for svært mange av de urene vi befatter oss med. Husker dere UN sin vintagediver for noen år tilbake?

Av alle ur sine eventuelt sinnsyke priser er Breitling sine de man minst trenger å bekymre seg for. Der vanker det en god deal i butikk eller enda bedre på brukten uansett.

Den Pridedykkeren er ikke helt min greie men det gleder meg veldig masse hva som skjer fra Breitling i våre dager.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og Grendel

Ja. Både den ordinære modellen og Cosmonaute er evige klassikere. :)
Kanskje noen i SuperOcean serien også, men lite utover det.
De endrer for mye på modellseriene til at det rekker å bli klassikere ut av det.
Oversize-trenden hjalp heller ikke.

Kan forresten legge til at jeg har hatt flere Breitling'er, og ser ikke bort fra at noen kan finne veien tilbake til boksen.
Men, når de priser seg helt vekk blir det ikke så lett.;)
 
  • Liker
Reaksjoner: SpaceCowboy
Shit. Så Webcasten nå og hadde ikke fått med meg at Rainbow var limited til 250 eks. @Fredrik4628 hva sa AD, ville det bli noe problem å få tak i Rainbow edt?

Jeg var visst kjapt ute når jeg bestilte, men uvisst om jeg får den. Har ikke opplevd det før, men når jeg bestilte via AD, så ble sendt en søknad til Breitling om og jeg får lov og kjøpe den. Altså den kunne ikke bare «bestilles». Så får vi se om jeg blir godkjent av Breitling da og hvor mange som har lagt inn forespørsel.
 
Jeg var visst kjapt ute når jeg bestilte, men uvisst om jeg får den. Har ikke opplevd det før, men når jeg bestilte via AD, så ble sendt en søknad til Breitling om og jeg får lov og kjøpe den. Altså den kunne ikke bare «bestilles». Så får vi se om jeg blir godkjent av Breitling da og hvor mange som har lagt inn forespørsel.
Spennende. Vi får krysse fingrene!
 
IMG_20190901_125710.jpg
 
Ser at flere reagerer på prisingen. Tror det er viktig å ha i mente at det i hovedsak er et resultat av en ekstremt svak krone. Super Ocean 57 starter på USD 4400, som for seks år siden ville ha vært 25-26.000 nypris. Og det er ikke så ille i mine øyne. Nå derimot... :oops:

Slikt sett er prisingen fra Breitling helt ok slik jeg ser det. Prisen på krona? Det er et annet kapittel.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Hei alle sammen. Jeg har en gammel vintage Breitling som har vært i mitt eie noen få år nå. Kjøpte den "as is" for en liten sum siden det var en sprekk i urkassen. Visste ingenting om klokken annet enn at selger fortalte at den var blitt restaurert etter beste evne. Urverket er en Felsa Bidynator 1560. Og jeg vet jo at blant annet Breitling brukte Felsa i en periode. Urkassen har jeg ingen aning om. Den er dog signert på både utsiden og innsiden av baklokket. Urskiven er nok re-dial'ed av en hobbyurmaker. Og kronen er av nyere årgang. Frankenwatch?

IMG_20190304_214050.jpg


IMG_20190304_213926.jpg


Bruker den av og til siden jeg liker utseende på klokken. Den går også veldig presist, samt trekkes lett opp.
 
Redigert:
Hei alle sammen. Jeg har en gammel vintage Breitling som har vært i mitt eie noen få år nå. Kjøpte den "as is" for en liten sum siden det var en sprekk i urkassen. Visste ingenting om klokken annet enn at selger fortalte at den var blitt restaurert etter beste evne. Urverket er en Felsa Bidynator 1560. Og jeg vet jo at blant annet Breitling brukte Felsa i en periode. Urkassen har jeg ingen aning om. Den er dog signert på både utsiden og innsiden av baklokket. Urskiven er nok re-dial'ed av en hobbyurmaker. Og kronen er av nyere årgang. Frankenwatch?

Vis vedlegg 191943

Vis vedlegg 191944

Bruker den av og til siden jeg liker utseende på klokken. Den går også veldig presist, samt trekkes lett opp.

Beklager, men det der er nok mer fake enn franken. Kassen er ikke noe som Breitling har brukt eller produsert. Skiva, siden kassen antageligvis er fake, er nok ikke en Breitling-skive, men noe annet som har blitt malt opp som en (fantasi) Breitling. Står det et referansenummer eller serienummer på innsiden eller utsiden av baklokket?
 
Redigert:
Beklager, men det der er nok mer fake enn franken. Kassen er ikke noe som Breitling har brukt eller produsert. Skiva, siden kassen antageligvis er fake, er nok ikke en Breitling-skive, men noe annet som har blitt malt opp som en Breitling. Står det et referansenummer eller serienummer på innsiden eller utsiden av baklokket?
Nei, ingen serienummer som jeg kan se eller finne. Jeg har hatt en ekkel følelse rundt denne klokken. Nå får jeg bekreftet mine mistanker. Har forsøkt å lese meg opp i ettertid for å løse gåten, men uten hell. Er dessuten langt i fra noen ekspert. Jaja, det var et impulsivt kjøp uten research fra min side. Pytt pytt. Heldigvis ga jeg lommerusk for den.

Tusen takk for oppklaringen! Da kan jeg slå meg til ro med den klokken. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Nei, ingen serienummer som jeg kan se eller finne. Jeg har hatt en ekkel følelse rundt denne klokken. Nå får jeg bekreftet mine mistanker. Har forsøkt å lese meg opp i ettertid for å løse gåten, men uten hell. Er dessuten langt i fra noen ekspert. Jaja, det var et impulsivt kjøp uten research fra min side. Pytt pytt. Heldigvis ga jeg lommerusk for den.

Tusen takk for oppklaringen! Da kan jeg slå meg til ro med den klokken. :)

Nå sjekket jeg Richter også, og 1560 var ikke et Felsa-kaliber som ble brukt av Breitling, så da er verket fake også dessverre. Du får ta tapet og vurdere om du skal destruere den på et eller annet morsomt vis (ta gjerne bilder). Og husk: Alle kan gå på en smell! :)
 
Nå sjekket jeg Richter også, og 1560 var ikke et Felsa-kaliber som ble brukt av Breitling, så da er verket fake også dessverre. Du får ta tapet og vurdere om du skal destruere den på et eller annet morsomt vis (ta gjerne bilder). Og husk: Alle kan gå på en smell! :)
Igjen, takk. Det er en grunn til at jeg ikke bruker den noe særlig eller poster den her. Og nå som det er bekreftet kan det nok hende at jeg mater den til hagla til høsten. Da kan jeg ta bilder. Har jo sett hva som skjer når klokker treffes av et vanlig rifleskudd, men ikke en skikkelig haglesørpe. :cool:
 
Jeg er ikke helt enig med deg. Personlig synes jeg det er litt stas med boks og det som følger med. Det er liksom en del av hele opplevelsen for meg. Håper de kommer med er alternativ som er litt innovativt og samtidig føles litt eksklusivt. For det synes jeg det bør når man kjøper et sånt produkt.
En liten box kan ju vara kul men det har gått lite långt i en del tillfällen. Köpte en Seamaster för 15 år sedan, perfekt liten box. Köper man Speedmaster idag måste man bygga ut garaget. Gillar initiativet från Breitling, de verkar göra en del rätt för tillfället så blir spännande att se hur det slår ut hos oss konsumenter. Kommer inte stoppa mig iaf. Zorro toptime står på listan.
 
Igjen, takk. Det er en grunn til at jeg ikke bruker den noe særlig eller poster den her. Og nå som det er bekreftet kan det nok hende at jeg mater den til hagla til høsten. Da kan jeg ta bilder. Har jo sett hva som skjer når klokker treffes av et vanlig rifleskudd, men ikke en skikkelig haglesørpe. :cool:

Bruk heller klokken for å lære deg å skru litt. Du vet nå at maskineriet går, så da ville det jo være artig å plukke det fra hverandre og å sette det sammen igjen. La fantasien svinge og sett sammen i ny kasse, visere, skrive. Her kan du få mye moro.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Pinto og Trifide