Breitling-tråden

Fra arkivet.
IMG_0708.JPG
 
"The Breitling Superocean Heritage is a classic diver's watch that's now celebrating its 70th anniversary with a slight design refresh and a brand-new movement developed with Tudor watches. The new Breitling caliber B20 is derived from the Tudor Caliber MT5612 used in their Black Bay watches, among others. In fact, Tudor's new Black Bay chronograph borrows from the Breitling B01 caliber as part of what I call their "movement exchange program" this year. Like the previous version, the Breitling Superocean Heritage II collection will include a 42mm and 46mm three-hand automatic with date as well as a 46mm automatic chronograph."

http://www.ablogtowatch.com/updated...heritage-ii-watches-tudor-developed-movement/
 
Ikke overveldende aktivitet i denne tråden, men det er vel i god ts-breitling ånd ☺️

Har lenge vurdert hva kompanjongen til Submarineren skulle bli, har vurdert alt fra enda en Rolex til Breitling, Omega, Zenith med fler. Utgangspunktet var enkelt: Medium til stor kasse, ikke gull, og et ur som tåler det meste. Samtidig må det fungere med alt fra t-skjorte til dress og helst være fleksibel nok til å kunne bruke lenke og(eller) gummi.

Rolex Explorer ble vurdert, prøvd og forkastet. Det samme ble Omega Seamaster PO Chrono, Omega Speedmaster Professional, Breitling Avenger II og Zenith Pilot Type 20 Extra Special.

Har brukt noen år på å spare, tenke og vurdere.
Men etter en lengre telefonsamtale og god assistanse fra Lervik Ur, ble det til slutt lagt inn en bestilling på Breitling Chronomat 44. Bortsett fra en småkvalm font på bezel er dette trolig det nærmeste jeg i dag kommer en perfekt partner til Suben. Så da er det bare å vente i spenning en drøy ukes tid til den dukker opp ☺️
 
Transocean B1 Inhouse.

I 2013 fikk jeg ny jobb, og skulle markere dette med kjøp av en Planet Ocean. Den dagen jeg kom inn for å hente min nyankomne PO var den første dagen AD hadde åpent etter innbrudd tidligere i uka. Denne Breitlingen hadde vært en luftetur utenfor butikken, og hadde derfor blitt satt kraftig ned i pris. Fortsatt helt strøken, og selvfølgelig boks/papirer. 70t gangreserve. Nydelig pandaskive. Jeg var solgt.... PO'en ble glemt, og Transocean ble kjøpt, og den er med meg den dag i dag.
brei.JPG
bret.JPG
 
Hver sin smak (og bra er jo det). Tror det var en fin kombo jeg, uten å ha googlet etter bilder av modellen på mesh..

Skulle gjerne hatt jobb og karakter (klesstil?) som lot meg bruke litt finere ur, som ditt feks.. Liker Navitimer bedre enn Chronomaten jeg akkurat har bestilt, men sistnevnte kommer jeg til å bruke 10x mer.
 
Hver sin smak (og bra er jo det). Tror det var en fin kombo jeg, uten å ha googlet etter bilder av modellen på mesh..

Skulle gjerne hatt jobb og karakter (klesstil?) som lot meg bruke litt finere ur, som ditt feks.. Liker Navitimer bedre enn Chronomaten jeg akkurat har bestilt, men sistnevnte kommer jeg til å bruke 10x mer.

Jeg har absolutt ikke en jobb hvor jeg bruker Transocean/finere ur, men det er jammen kos å ta på seg et slik ur etter jobb ;)
Fant faktisk et bilde fra når jeg hadde den på mesh, og det var absolutt ikke stygt, bare ikke helt min stil :)
Untitled.jpg
 
Jeg skulle gjerne se en nettside med bildeillustrasjoner på hvordan man linker papirene og de ulike numrene der til klokken. Hvordan sjekke at Breitling-klokken har riktige papirer?
 
Hej,

Någon som vet vad man kan få för en chrono super ocean Ref A13340
köpt på bjerke och senast servad på samma plats augusti 2011.

Komplett och i helt ok skick efter dagligt bruk.

IMG_2165.JPG
 
For en "nybegynner"; hvorfor er Breitling "uglesett", og et "sort får" blant mange på dette forumet? Tanker/innspill? Spør av ren nysgjerrighet, da det ofte skinner igjennom i div. poster :)

Har selv alltid vært fascinert av Breitling, og tenkt at min første "ordentlige" klokke skal bli en Breitling. Dette ble vel kanskje enda mer forsterket da jeg selv begynte å fly :)
 
For en "nybegynner"; hvorfor er Breitling "uglesett", og et "sort får" blant mange på dette forumet? Tanker/innspill? Spør av ren nysgjerrighet, da det ofte skinner igjennom i div. poster :)

Har selv alltid vært fascinert av Breitling, og tenkt at min første "ordentlige" klokke skal bli en Breitling. Dette ble vel kanskje enda mer forsterket da jeg selv begynte å fly :)

Grunnen til at Breitling ikke havner høyt opp på listen hos mange entusiaster er:
Mye bling som appelerer til posører/bolere/dørvakter.
"Oversize" design.
De brukte tidligere utelukkende ETA-urverk.
De var (er?) overpriset ift andre merker av tilsvarende kvalitet.

Grunner til å like Breitling:
Historisk sett mange interessante modeller. Navitimer er jo en klassiker.
Høy kvalitet på kasse og lenke. Nå også med glimrende in-house urverk.

Selv har jeg hatt et par, og har vært strålende fornøyd.
Det eneste klokkemerket det er ok å mislike er Invicta.
(Knapt nok et klokkemerke, men dere skjønner hva jeg mener...) ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ceramic
  • Liker
Reaksjoner: Ceramic
Men, den er jo norskkjøpt.
Med litt flaks har Bjerke skrapet inn "runeskriften" sin også.
Da kan den sikkert selges for 10 000 mer.
Minst...

Edit: Hvis det medfølger separat MVA-kvittering går den for enda mer. Skal vi si 20-30 lapper til?
 
For en "nybegynner"; hvorfor er Breitling "uglesett", og et "sort får" blant mange på dette forumet? Tanker/innspill? Spør av ren nysgjerrighet, da det ofte skinner igjennom i div. poster :)

Har selv alltid vært fascinert av Breitling, og tenkt at min første "ordentlige" klokke skal bli en Breitling. Dette ble vel kanskje enda mer forsterket da jeg selv begynte å fly :)
Jeg har en Breitling Chronomat Evolution selv. Veldig fornøyd med den. Liker størrelsen på 44 mm og den gjør seg bra på skinnreim. Jeg vil ikke si at Breitling er uglesett, men det er ikke alle modeller av Breitling som er like populære.
 
@Ceramic
Tror den ligger nærmere 18k enn 13k uservet.
Å bestille en klokke fra en vilt ukjent fyr i et annet land er mindre tiltalende enn å møte noen ftf her hjemme.