Breitling-tråden

Fantastisk skive! Har hatt en sånn selv en gang og har flere ganger lurt på om jeg skulle kjøpe en igjen.
Skiven er helt klart noe av det bedre Breitling har levert. Skifter nyanse i fra lyseblått til nesten sort.

Uten å fornærme noen, så gjorde Breitling mye riktig den gang. Dette uret har tålt mye juling, - alt ifra ørken med 50 grader til minus 30 på Mauken.
 
  • Liker
Reaksjoner: KTS69
Eg ønsker å like Breitling . Historia er der allerede og dei leverer bra kvalitet og god finish .Og med urverk som b01 chrono har dei en ganske interesant utgangspunkt.

Problemet mitt med Breitling er at designet ofte lider av "more is more" mantraet. Der er ofte for mange ting som skjer og en får en svær kladeis av ei klokke som krever trening for å kunne lese av . No derimot synest eg dei har henta fram litt inspirasjon fra tidligere og enklere tider . Og det liker eg.
breitling-M133132A1C1W1.jpg
 
D2945205-7F22-44EB-A188-78EF78C21760.jpeg
Eg ønsker å like Breitling . Historia er der allerede og dei leverer bra kvalitet og god finish .Og med urverk som b01 chrono har dei en ganske interesant utgangspunkt.

Problemet mitt med Breitling er at designet ofte lider av "more is more" mantraet. Der er ofte for mange ting som skjer og en får en svær kladeis av ei klokke som krever trening for å kunne lese av . No derimot synest eg dei har henta fram litt inspirasjon fra tidligere og enklere tider . Og det liker eg. Vis vedlegg 145561
Forstår godt hva du mener, og jeg har gått rett forbi Breitlingutstillingen i årevis. Men........det er underlig hvordan ting modnes, og plutselig sitter man der med en Chronomat, og liker den! :D
 
Nå snakker vi! :) For en flott «ny-lansering» av Top Time, tungt inspirert av Sprint-modellen, ref 2010 (opprinnelig valjoux 7733). Skiva er rå, ofte kalt butterfly i samlerkretser. Og bra tråd! Som vintage Breitling-fan er der som skjer i Breitling nå veldig gledelig. Etter litt famlende start fra Kern begynner det virkelig å svinge!
 
Redigert:
I min bok.....Breitlingen over alle Breitlinger.
Navitimer ;)

Vis vedlegg 188054

Ja, viktig å huske på: Omega har sin Speedmaster, Rolex sin Submariner. Breitling har Navitimer. Og den står ikke skyggen av de andre klassiske modellene etter min mening. Noen sier at alle samlinger bør ha en Speedmaster. Da sier jeg: Den er bare halvveis komplett uten en Navitimer. Og er du skikkelig entusiast med sans for litt historie går du for en Navitimer Cosmonaute. :)