Blancpain-tråden

Pokémon är så 2017.. :D
229CD0C8-F20C-4DAC-B6B7-6825A89D453D.png
 
Dagens FF40 kasse er 21år gammel. At den etter ett opphold på 15 år tas i bruk igjen tenker jeg er starten på en serie ulike og limiterte utgaver. At så godt som alt kommer i begrensede versjoner synes jeg er helt ok.

Uheldige proposjoner? Noen vil mene SubC er en uheldig proposjon.
Sub og FF uansett utgave vil nok ikke være de største konkurrentene om de samme håndleddene tenker jeg. Flott med valgmuligheter og trygge valg både Sub og FF om en ønsker bruksur.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Kul, men dobbel pris og uheldige proposjoner, gjør nok at denne for de fleste ikke er noe godt alternativ til Submariner.

Enig i att 45 mm kan upplevas oproportionerligt. Men 40mm är ju helt perfekt.
EF7EC961-2F90-4446-B85A-472F1AAEDE0C.jpeg


En ikke LE modell utan dot för runt 90-100k - tror det hade funkar bra jag!
Men är väll samtidigt väldigt få som köper en sub för designen 60% köper den nog för Rolex på tavlan. 20% Som investering ;)
Dom resterande 20% hade nog vurderat en 40mm fifty fathoms som ett alternativer.
 
Redigert:
Ambivalente dager.

Tilbake etter tre måneder. Jeg hadde den i halvannet døgn før den dro. Et resultat av ønske om å teste ut en mangeårig fantasi. Den mest outrerte utgaven av min favoritt FF, Trilogyserien...
B85253DA-59F2-42A8-AFBC-91D51A7CBAA1.png

Så her sitter jeg nå med et ur jeg har eid i litt over tre måneder men knapt tatt i før nå. For første gang siden 1991 vurderer jeg mer enn 1 ur. Fordi?

5F0595E2-A57D-4D96-B139-4DB5D8A99F03.png

Fordi dette uret fremstår som altfor fint for meg. En toolwatch i hjerte ja, men utenpå en påfugl på adrenalin som sier F U til hele verden. Et ekstremt blikkfang med en skive og visere som Saurons ring, de bare suger blikket mot seg. Men samtidig på en måte et fint pent ur, muligens for fint og pent for meg.

Jeg tenkte før idag at jeg måtte ha en beater for første gang i hele mitt liv. Sånn skal det ikke være. Jeg skal ikke tenke sånn.

At jeg har lyst på hele trilogyserien ja det er en annen sak. Men det blir nok ikke noe av uansett.


878121C2-CAD9-4A65-A480-E567DBBD2374.png


Ja hva gjør man da. Beholder man dette fantastiske smykket eller går man videre og finner tilbake til seg selv?

En monogamist og bondetamp burde vel ikke ha sølvtøy i grepet der det alltid har hengt en øks..

C1B5A19B-1F28-46FF-811C-88FA3B0DFE98.jpeg


Men for et smykke
 
Den ble litt snau på meg, men passer jo perfekt til deg! Regner med at de ikke har den i hylla neste gang jeg svinger innom Bjerke;)