Blancpain-tråden

40mm BP er digg :)
IMG_8596.jpg
IMG_8600.jpg
 
Har hatt klokken over et år, og fremdeles en favoritt. DET er imponerende! Så er det vel også eneste klokke i samlingen som jeg aldri har vurdert å selge. Fristet til å si at den er verdt pengene, men mulig det er å strekke det litt langt. Det er jo faktisk bare en klokke :)
IMG_8921.jpg
IMG_8926.jpg
 
Service igjen? :oops:
Eller var den bare inne for en quick fix sist?
Sist var det bara fjädern i bezeln. Quickfix. Nu är det kronan som inte fäster när den skall skruvas. I övrigt går den fint. Men använder ju den som träningsur så fint att få skruvat in kronan. Lämna den direkt till Swatch Group. Tippar den måste ner till bp denna gången.
 
Sist var det bara fjädern i bezeln. Quickfix. Nu är det kronan som inte fäster när den skall skruvas. I övrigt går den fint. Men använder ju den som träningsur så fint att få skruvat in kronan. Lämna den direkt till Swatch Group. Tippar den måste ner till bp denna gången.

Synd du har vært så uheldig. Håper du får den tilbake snarest så du kan få glede av den igjen!
 
Endelig innom Bjerke for å klemme litt på noen modeller jeg har tenkt på en stund.
CB50172B-FF66-4621-90A0-CA8520A30CA0.jpeg



Bathyscaphe i 38 mm føltes mindre enn diameter skulle tilsi. Lav og relativt kort mellom hornene kombinert med bredt bezel gjør nok at den virker mindre enn str. skulle tilsi. Datovinduet er i knappeste laget for en mann litt over midtveis i livet. Her er den ved siden av min BB58, smått utrolig at det bare er en mm forskjell på disse.

621BF0AF-E59E-4E45-9C79-31506D96DF0E.jpeg


Hadde egentlig regnet storebroren i 43 mm for uaktuell påtrykk av størrelsen, men den kjentes faktisk bra ut på hånda. Ikke sikker på hvordan den vil oppleves i det lange løp da.
397B44F0-8028-4786-84FA-66C26F376377.jpeg


Men begge er helt fantastiske klokker. Nydelig spill i skiva og kvalitetsfølelse på et annet nivå enn jeg har vært borti til nå. Spennende verk å titte på bak safirglasset også. Innbiller meg at 1315-verket kanskje er litt bedre rustet for allround-bruk enn lillebroren 1150. Samtidig er jeg tiltrukket av den lave og kompakte dykkerur. Hmm. Ikke lett.
 
BF37FE09-8387-42FD-89C4-13E4C2479C58.jpeg

For første gang siden 91 vurderer jeg seriøst å ha mer enn 1 klokke.
Denne er utrolig flott på alle måter, kanskje litt for fin for mitt liv selv om det er et fullblods sportsur. Men å skulle gå videre til noe annet føles ikke riktig gitt det fantastiske stykke ur dette er.
Den utgåtte Lemanserien er en klase med diamanter store deler av dette landet ikke har fått med seg/uforståelig nok har oversett. På brukten får en svært mye klokke for pengene. Svært mye!
Jeg drømmer på mange måter om å samle hele serien fra ultraslim til Ppc. Utrolig mange flotte modeller i spennet fra vanlig 3 hånds via ulike chronoer, komplette kalendere, Reveils, GMT til Ppc. Inhouse urverk i høy kvalitet og finish pakket inn i den tidløse og klassiske Lemankassen.
 
Har noen erfaring med titanium modellene og er det veien å gå om man skal ha en 5015?

19E74E38-4E6F-40E7-B9D1-486553D97678.jpeg

B1247DEB-95CB-44B1-80B3-A9A7E52E1B02.jpeg

Bilde fra Watch Exchange Co.
 
[/QUOTE]
Refleksjoner som også gjenspeiler mitt inntrykk. 38 syns jeg er så tett på å være helt perfekt at det er litt hypnotiserende. Det har dog vært noe som har holdt meg igjen de to gangene jeg har vært på nippet... (En ting er selvsagt prisen. Noe som for min økonomi ville innebåret salg av noen andre klokker jeg har og liker) Og det er bezellyden, og hvordan den føles på labben. Litt lett på seilduksreimen. Og lyden på bezelen når den dreies har jeg mareritt om. Men, skiva..... byggekvaliteten.... verket..... Gode ting! Så skulle det hope seg opp på konto....
 
Refleksjoner som også gjenspeiler mitt inntrykk. 38 syns jeg er så tett på å være helt perfekt at det er litt hypnotiserende. Det har dog vært noe som har holdt meg igjen de to gangene jeg har vært på nippet... (En ting er selvsagt prisen. Noe som for min økonomi ville innebåret salg av noen andre klokker jeg har og liker) Og det er bezellyden, og hvordan den føles på labben. Litt lett på seilduksreimen. Og lyden på bezelen når den dreies har jeg mareritt om. Men, skiva..... byggekvaliteten.... verket..... Gode ting! Så skulle det hope seg opp på konto....
[/QUOTE]

Tett på å være perfekt ja, det er en presis beskrivelse. I en verden hvor de fleste dykkerur er overdimensjonerte er 38 millimeter et fint nikk tilbake til en annen æra. Jeg liker også at den er inspirert av en klassisk modell, men tar designet videre og fremstår som moderne i helhetsinntrykket. Jeg tror størrelsen og vekten vil være positivt i det lange løp. For meg er dette en prisklasse hvor dette kanskje blir eneste ur, og det er også en allsidig kandidat til en enklokke-samling. Robust nok til å være med på friluftsliv, badeturer og trening og elegant nok til mer oppdressede anledninger, kanskje særlig med croco-rem. Sailclothen er både tøff og behagelig og klokka kler også nato. Og finish og byggekvalitet er som sagt på et annet nivå enn jeg er vant til. Angrer litt på at jeg lot meg forvirre et øyeblikk av
den større utgaven, det er jo 38 jeg vil ha! Når jeg ser på bildene i ettertid sitter den jo veldig fint på handa. Jeg har kommet fram til at ingen klokke er perfekt, men så godt som, og det som trekker mest ned er datovinduet. Jeg skjønner hva du mener med bezellyden, men jeg velger å se på den som "annerledes". Så det går nok mot denne etter hvert. Noen flere bilder:

1.png
2.png
3.png
4.png
5.png
6.png
7.png
8.png
9.png




clip_image001.jpg

clip_image001.jpg
 
Refleksjoner som også gjenspeiler mitt inntrykk. 38 syns jeg er så tett på å være helt perfekt at det er litt hypnotiserende. Det har dog vært noe som har holdt meg igjen de to gangene jeg har vært på nippet... (En ting er selvsagt prisen. Noe som for min økonomi ville innebåret salg av noen andre klokker jeg har og liker) Og det er bezellyden, og hvordan den føles på labben. Litt lett på seilduksreimen. Og lyden på bezelen når den dreies har jeg mareritt om. Men, skiva..... byggekvaliteten.... verket..... Gode ting! Så skulle det hope seg opp på konto....

Tett på å være perfekt ja, det er en presis beskrivelse. I en verden hvor de fleste dykkerur er overdimensjonerte er 38 millimeter et fint nikk tilbake til en annen æra. Jeg liker også at den er inspirert av en klassisk modell, men tar designet videre og fremstår som moderne i helhetsinntrykket. Jeg tror størrelsen og vekten vil være positivt i det lange løp. For meg er dette en prisklasse hvor dette kanskje blir eneste ur, og det er også en allsidig kandidat til en enklokke-samling. Robust nok til å være med på friluftsliv, badeturer og trening og elegant nok til mer oppdressede anledninger, kanskje særlig med croco-rem. Sailclothen er både tøff og behagelig og klokka kler også nato. Og finish og byggekvalitet er som sagt på et annet nivå enn jeg er vant til. Angrer litt på at jeg lot meg forvirre et øyeblikk av
den større utgaven, det er jo 38 jeg vil ha! Når jeg ser på bildene i ettertid sitter den jo veldig fint på handa. Jeg har kommet fram til at ingen klokke er perfekt, men så godt som, og det som trekker mest ned er datovinduet. Jeg skjønner hva du mener med bezellyden, men jeg velger å se på den som "annerledes". Så det går nok mot denne etter hvert. Noen flere bilder:

Vis vedlegg 179589Vis vedlegg 179590Vis vedlegg 179591Vis vedlegg 179592Vis vedlegg 179593Vis vedlegg 179594Vis vedlegg 179595Vis vedlegg 179596Vis vedlegg 179597
Synes den sitter perfekt på hånda di! Nydelig klokke!!


clip_image001.jpg

clip_image001.jpg

[/QUOTE]
 
  • Liker
Reaksjoner: bragemann