Blancpain-tråden

Dette er den tråden jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal lese, men som jeg ikke klarer å unngå å lese. Hver gang @Ceramic eller @Edzilla legger ut sine på dagens klokke trekkes jeg hit.. Skummelt mange kule FF’s, også her på TS. Får se hvor lenge jeg klarer å holde meg unna...

Hvorfor skal man holde seg unna? Jeg merker jeg er på full fart inn i Blancpain universet med hodet først! Liker de bare bedre og bedre for hver gang jeg ser en! Spesielt FF!

• Liker
Reaksjoner: Ceramic og Matsmet
Dette er den tråden jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal lese, men som jeg ikke klarer å unngå å lese. Hver gang @Ceramic eller @Edzilla legger ut sine på dagens klokke trekkes jeg hit.. Skummelt mange kule FF’s, også her på TS. Får se hvor lenge jeg klarer å holde meg unna...

Kör på ;) Bara slänga i väg ett pm om du vill testa först och håller till runt Oslo.
Den blir dock aldrig till salgs :)
E084B05D-66AE-4D14-97AF-DA23E5ADFA40.jpeg

Hvorfor skal man holde seg unna? Jeg merker jeg er på full fart inn i Blancpain universet med hodet først! Liker de bare bedre og bedre for hver gang jeg ser en! Spesielt FF!
Det er vel det som er med denne hobbyen. Man tror man vet hva man synes gir mest entusiasme. Og så dukker det opp nye ting som gir kribling og interesse. Det er dog for meg meget høy pris. Og så vet jeg av erfaring at det er vanskelig for meg å selge klokker... Men, det spørs om ikke jeg kunne bytta bort et par Rolex for den rette FF. Spennende og lang historie er også noe av det jeg setter svært stor pris på med denne modellen!

• Liker
Reaksjoner: Sindregb
Det er vel det som er med denne hobbyen. Man tror man vet hva man synes gir mest entusiasme. Og så dukker det opp nye ting som gir kribling og interesse. Det er dog for meg meget høy pris. Og så vet jeg av erfaring at det er vanskelig for meg å selge klokker... Men, det spørs om ikke jeg kunne bytta bort et par Rolex for den rette FF. Spennende og lang historie er også noe av det jeg setter svært stor pris på med denne modellen!

Er enig med at historien er en stor del av det når det gjelder Blancpain. Rolex lager mye fint de også, men Blancpain er noe eget. ;)

• Liker
Reaksjoner: Matsmet
Dagens FF40 kasse er 21år gammel. At den etter ett opphold på 15 år tas i bruk igjen tenker jeg er starten på en serie ulike og limiterte utgaver. At så godt som alt kommer i begrensede versjoner synes jeg er helt ok.

Uheldige proposjoner? Noen vil mene SubC er en uheldig proposjon.
Sub og FF uansett utgave vil nok ikke være de største konkurrentene om de samme håndleddene tenker jeg. Flott med valgmuligheter og trygge valg både Sub og FF om en ønsker bruksur.

• Liker
Reaksjoner: Pippen
Kul, men dobbel pris og uheldige proposjoner, gjør nok at denne for de fleste ikke er noe godt alternativ til Submariner.

Enig i att 45 mm kan upplevas oproportionerligt. Men 40mm är ju helt perfekt.
EF7EC961-2F90-4446-B85A-472F1AAEDE0C.jpeg

En ikke LE modell utan dot för runt 90-100k - tror det hade funkar bra jag!
Men är väll samtidigt väldigt få som köper en sub för designen 60% köper den nog för Rolex på tavlan. 20% Som investering ;)
Dom resterande 20% hade nog vurderat en 40mm fifty fathoms som ett alternativer.

Redigert: