Blancpain-tråden

Satt lenge hos Blancpain-avdelingen på Watches of Switzerland i London, sist helg, og en ting som har gått meg hus forbi er størrelsen på kronen, som er langt større enn man først skulle tro. Var en enorm kvalitetsfølelse å skru den inn og ut, og hele klokken gir et 100% sammenskrudd inntrykk.

BB FF vs AP Diver krona.
 
article-2156794-138669DB000005DC-897_634x498.jpg


Når det er "sagt", så er jeg personlig ganske begeistret for Blancpain - og spesielt FF Bathyscaphe flyback chrono.
Hvilken modell er det Vlad har på seg der?
 
Denne tråden må trekkes opp litt.

Her kommer en liten minireview etter noen dager med FF Bathyscaphe på armen;

Kasse:

God utformet, ligger godt og stødig på armen. Lugs bærer preg av mye arbeid, med alle sine skarpe vinkler. Jeg liker det litt røffe uttrykket disse gir. Kanskje litt skarp mot reim, da jeg har sett at flere utstillingmodeller har fått kutt i reima pga de skarpe kantene. Dette er ikke et problem ved vanlig bruk på armen.

Reim:

Meget behagelig seilfduksreim. Høy finish på både reim og spenne. Spennen er gravert med "Blancpain", og er like forseggjort som kassen.
Det er veldig trangt mellom reim og kasse, så det er nok ikke de raskeste reimskiftene på denne.

Urverk:

Lekkert, nøyaktig og robust. En finner jo mer utsmykkede verk, men når man ser med lupe, er det ingen tvil om at det er lagt godt med tid i detaljene her. Ingen uønskede verktøymerker, og delene er "handfinished". Verket består av 222 deler, og har 120 timer gangreserve.
Kraften genereres av en lekker, sort gullrotor.
I midt bruk over de siste dagene, går den spot on!

Skive:

Deilig grå sunburstskive, der alle linjene strekkes ut fra senter. Skiven har ikke grov struktur, men nettopp nok til at man i enkelte lys ser børstingen. I andre lys, ser den nesten flytende ut.
Viserne og markørene har rå lume, og det varer lenge. Proffdykkere ville nok ønsket større markører, men det holder mer enn nok for meg som flyter såpass godt;)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Redigert:
Bathyscaphe´n har litt av en "tysk urkasse" utseende etter min mening. Typisk -Fricker kasser- med rett og skarp linjer.
Litt som den Korsbek Oceaneer.
Nydelig "tool-watch" . Gratulerer!
 
  • Liker
Reaksjoner: TomB og Thomas84
Takk for det, gutter:) Jeg ser stadig nye detaljer på denne, og føler at dette er en av de bedre kjøpene jeg har gjort de senere årene. Blir like glad hver gang jeg får den på armen. De andre må jo også få se hvordan det er på utsiden av boksen innimellom;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen