Blancpain- noen på forumet?

Kjenner ikke så godt til merket jeg heller. Uansett en rå tøff klokke. Kult med noe ikke "alle" har. :cool:
 
Den er helt rå! Dette er en av de lekreste og mest klassiske sportsurene jeg kan tenke meg!

Prisen er ikke hakkandes gal. Han skriver åpent garantibevis, noe som kan bety at det er ustemplet og således ikke gyldig (som ikke er uvanlig hvis han har kjøpt den i gråmarkedet).



Jeg har helt falt for Blancpain og kjenner at dette er en produsent jeg må titte litt mer på. Noen på forumet som har sysnpunkter på denne?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22993623

Er dette noen på forumet montro?

Det er jo snart jul og alt mulig liksom....
 
En Blancpain FF står høyt oppe på grail listen min.
Litt ekstra spennende er det at det ikke finnes noen AD som fører disse her til lands.
Noe som gjør den til en sjelden fugl.
Nærmeste forhandler er i Stockholm så vidt jeg vet.

Den har jo også tonnevis med historie.
Den godeste Jacques Cousteau brukte etter sigende en slik på tur ned i havet.
 
Åpent garantibevis er et sikkert tegn på at det er en klokke fra det såkalte: "Gråmarkedet". Det vil si at det er en klokke som er solgt som ny på en annen måte enn gjennom en autorisert forhandler. Veldig mange klokker blir solgt på denne måten, og det er ikke nødvendigvis noe ulovlig ved klokken for det. Bare å søke på "Gråmarked" her på Tidssonen, så kommer det frem mer info om dette.

Når det gjelder viktigheten av en slik garanti, så er meningene delte. Et utfyllt garantibevis vil vise med sikkerhet hvor klokken er kjøpt, men er for så vidt ikke noen 100% garanti for at klokken er skaffet på ærlig vis.

Kjøper man en relativt ny klokke med garantibevis, så har man en garanti på klokken, det vil si at fabrikken må fikse den hvis den stopper. Uten garantibevis, så må man betale disse utgiftene selv. Men etter hvert så går jo garantien ut, og da må man jo betale repreasjonen selv uansett.

Jeg har en gråmarkeds Blancpain FF, som jeg tok service på gjennom Urmaker Tidemann, som faktisk har litt erfaring med urverket på disse. Relativt dyrt, men raskere enn Blancpain ville ha gjort. (De er treige med det meste) - Og i sum var det verd å kjøpe en Blancpain gjennom gråmarkedet og få en skikkelig urmaker til å overhale den og forsikre seg om at alt var i orden, enn å kjøpe den hos en AD, da jeg kjøpte min var det dessuten såpass vanskelig å få dem hos offesielle AD'er at Franks Ur i Stockholm (som er nærmeste forhandler) ikke ville sette med på venteliste en gang. Tror kanskje det har endret seg noe nå.
 
Så denne igår etter litt sofa surfing og synes den er utrolig tøff, kunne virkelig tenkt meg en slik, men vær oppmerksom på at den kan være noe mer utfordrende å selge igjen enn de mer "pop" merkene...Lykke til
 
Så denne igår etter litt sofa surfing og synes den er utrolig tøff, kunne virkelig tenkt meg en slik, men vær oppmerksom på at den kan være noe mer utfordrende å selge igjen enn de mer "pop" merkene...Lykke til

Ja dette er ikke noe som flytter seg sånn umiddelbart, dette uret har ligget ute en stund også. Skal nok ennå litt ned i pris før jeg starter kodekalkulatoren tror jeg...men vi får se....har surfet litt på bukta også, sett etter automatic også ..
Ellers er jeg vel i markedet for en pepsi snart hvis jeg ikke får dekket habegjæret mitt innen rimelig tid...
 
Hmmm liker ikke åpent garantibevis jeg...

Det er vel egentlig mer et spørsmål om hvor mye kroner garantien er verdt for deg. Nettopp det åpne sertifikatet sparer deg for ca 50' på denne klokken, og for det får du justert noen tannhjul.

Diskusjonen AD vs gråmarked får vi ta et annet sted, men det er mange seriøse gråmarkedsforhandlere, og ingen grunn til å blankt avvise det.
 
Så denne igår etter litt sofa surfing og synes den er utrolig tøff, kunne virkelig tenkt meg en slik, men vær oppmerksom på at den kan være noe mer utfordrende å selge igjen enn de mer "pop" merkene...Lykke til

Ja , Norge er et lite likvid og halvsært klokkemarked. Selv her på Tidssonen er det vanskelig å selge ur som koster mer enn 30' hvis det ikke står Rolex på skiven. Dette er litt synd IMO, for det gjør også at utvalget på brukte ur blir kjedelig i Norge, både på Finn og hos de mer etablerte brukthandlerne...
 
Blancpain FF er et av de urene jeg MÅ ha. Men etter å ha kjøpt Moores Breguet Transatlantique XXI har jeg satt meg i "klokkekarantene" inntil videre. Hvis ikke, ville jeg vært VELDIG fristet til å slå til på denne.
 
Jeg har to Blancpain, og er storfornøyd. Det eneste triste er at det er et Swatch Group produkt. Dermed blir det borte leeenge hvis du leverer det inn på Kaldbakken. Derimot er det en ok pris, og man vet at det har vært på fabrikk, og man får med papirer fra fabrikken, pluss en sexy liten box uret blir returnert i.

Ser noen skriver at de har levert uret inn til en uautorisert forhandler for service, "som har litt erfaringer på dette verket" eller noe liknende. Det ville jeg vært ytterst forsiktig med hvis uret allerede ikke registrert grått, for å si det sånn. Blancpain kan avvise reklamasjoner og faktisk også reparasjoner hvis det er uautoriserte som har skrudd på det. At Tiedemann gjør slikt overrasker meg. Ser at de får Klaus Olaf Heier til å skru på tingene sine nå, og det er da enda godt. Bruker han selv, og ville anbefale dere å ta direkte kontakt med ham. Har er flink nok til å si "nei, det kan jeg ikke." Og det er i mine øyne et kvalitetstegn. Han og hans "urkompiser" er vel skandinavias beste.

Men jeg ville heller sendt uret mitt til fabrikk enn å benytte en uautorisert. Her går det ikke bare på kunnskap, men også deletilgang. Og som en sa her tidligere, der var dyrt, men kjapt. Er det en god ting!?!

Lykke til, urene er nydelige! Og er en Lexus blant Bmw'er og Audier- det er få av de!
 
Fordi det er lite tull med de, og de er sjelden vare :) Og Toyota er ikke Lexus. Men Audi er derimot Volkswagen. og Volkswagen er Skoda. Og Seat. LOL! Her er det bare å erte på seg folk ;)

"Alle" har Rolex, Tag, Omega og Breitling.

"Alle" kjører Audi, BMW og Mercedes (Og da gjerne med små dieselmotorer! Og RS styling! Rakler og ryker blått!)

De som tør å prøve noe annet fortjener ett klaps på ryggen, enkelt og greit.

Beklager digresjonen...
 
Hva gjør at du sammenligner Blancpain med en Toyota?:p:confused:


Støtter ditt smått undrende spørsmål der, Mogens.

Vi skal jo alle her ute tåle og akseptere en og annen morsom vri for å få frem poengene, men å bruke Blancpain i en metafor som Lexus ift BMW og Audi sitter nok "litt inne" selv for meg å forstå....;)

Da jeg har en tidligere generasjons Blancpain FF Flyback Specialties (discontinued model) enn den omdiskuterte, kan jeg dog ikke finne hverken prismessige eller kvalitative forhold ved dette uret som setter det "bak" andre manufakturer på øverste hylle.

Friskt satset, Gyrostabil - men ikke helt "on target" der.....

:cool:
 
Fordi det er lite tull med de, og de er sjelden vare :) Og Toyota er ikke Lexus. Men Audi er derimot Volkswagen. og Volkswagen er Skoda. Og Seat. LOL! Her er det bare å erte på seg folk ;)

"Alle" har Rolex, Tag, Omega og Breitling.

"Alle" kjører Audi, BMW og Mercedes (Og da gjerne med små dieselmotorer! Og RS styling! Rakler og ryker blått!)

De som tør å prøve noe annet fortjener ett klaps på ryggen, enkelt og greit.

Beklager digresjonen...

Hehe...!;) Jeg er ikke så "lettertet", men klarte ikke dy meg. At Lexus ikke er Toyota er jeg uenig i, resten av ditt hjertesukk bifaller jeg gladelig:p
 
Jeg har to Blancpain, og er storfornøyd. Det eneste triste er at det er et Swatch Group produkt. Dermed blir det borte leeenge hvis du leverer det inn på Kaldbakken. Derimot er det en ok pris, og man vet at det har vært på fabrikk, og man får med papirer fra fabrikken, pluss en sexy liten box uret blir returnert i.

Ser noen skriver at de har levert uret inn til en uautorisert forhandler for service, "som har litt erfaringer på dette verket" eller noe liknende. Det ville jeg vært ytterst forsiktig med hvis uret allerede ikke registrert grått, for å si det sånn. Blancpain kan avvise reklamasjoner og faktisk også reparasjoner hvis det er uautoriserte som har skrudd på det. At Tiedemann gjør slikt overrasker meg. Ser at de får Klaus Olaf Heier til å skru på tingene sine nå, og det er da enda godt. Bruker han selv, og ville anbefale dere å ta direkte kontakt med ham. Har er flink nok til å si "nei, det kan jeg ikke." Og det er i mine øyne et kvalitetstegn. Han og hans "urkompiser" er vel skandinavias beste.

Men jeg ville heller sendt uret mitt til fabrikk enn å benytte en uautorisert. Her går det ikke bare på kunnskap, men også deletilgang. Og som en sa her tidligere, der var dyrt, men kjapt. Er det en god ting!?!

Lykke til, urene er nydelige! Og er en Lexus blant Bmw'er og Audier- det er få av de!

Jeg stoler på at urmaker Lars Tidemann også sier i fra hvis han ikke er kompetent til å skru på ting. Når det gjelder: "Dyrt, men kjapt"-omskrivningen din, er jeg enig i at det er godt å vite at de tar seg god tid med selve reperasjonen. Hvis lang tid alltid er lik grundighet, så kommer lenken jeg har hatt til bestilling hos Blancpain i snart et år til å bli skikkelig bra! ;)
 
dette er ikke en vw

799px-Audi_Typ_E_%281923%29.jpg


dette er en toyota

1989_Lexus_LS400_file_389-480x302.jpg


Jeg vet at dette er svært usakelig, og det bør taes til etterretning.
 
Jeg har to Blancpain, og er storfornøyd. Det eneste triste er at det er et Swatch Group produkt. Dermed blir det borte leeenge hvis du leverer det inn på Kaldbakken. Derimot er det en ok pris, og man vet at det har vært på fabrikk, og man får med papirer fra fabrikken, pluss en sexy liten box uret blir returnert i.

Ser noen skriver at de har levert uret inn til en uautorisert forhandler for service, "som har litt erfaringer på dette verket" eller noe liknende. Det ville jeg vært ytterst forsiktig med hvis uret allerede ikke registrert grått, for å si det sånn. Blancpain kan avvise reklamasjoner og faktisk også reparasjoner hvis det er uautoriserte som har skrudd på det. At Tiedemann gjør slikt overrasker meg. Ser at de får Klaus Olaf Heier til å skru på tingene sine nå, og det er da enda godt. Bruker han selv, og ville anbefale dere å ta direkte kontakt med ham. Har er flink nok til å si "nei, det kan jeg ikke." Og det er i mine øyne et kvalitetstegn. Han og hans "urkompiser" er vel skandinavias beste.

Men jeg ville heller sendt uret mitt til fabrikk enn å benytte en uautorisert. Her går det ikke bare på kunnskap, men også deletilgang. Og som en sa her tidligere, der var dyrt, men kjapt. Er det en god ting!?!

Lykke til, urene er nydelige! Og er en Lexus blant Bmw'er og Audier- det er få av de!

Skal vi begynne å disse Swatch Group må vi jo holde på lenge..... Var det ikke for Swatch ville mange av de gamle æreverdige merkene være borte, Swatch lanserte
bla. en automat-klokke med inhouse verk kun for å holde nivarex balansefjær fabrikken
"in buissness" Jeg kaster kanskje inn en brannfakkel når jeg mener at Swatch reddet
den Sveitsiske urindustrien:p