Blancpain- noen på forumet?

Betyr dette at de også får urverkene sine levert av ETA?

Så vidt jeg vet så ble lenge Blancpainurverk bassert på urverk fra Fredric Piguet, men siden svært få egentlig visste hva Fredric Piguet var, og Blancpain holdt til i de samme produksjonslokalene, så ble Blancpain plutselig både klokker og verkprodusent. Så nå regnes vel Blancpain som "inhouse".

Ikke noe galt om Swatch i min bok.

Nå skal ikke jeg bidra til å fyre opp under bilmetaforene mer her. Men for å gå litt OT:

Grunnen til at Lexus er "sjelden" i Norge er jo rett og slett at den ikke er konkurransedyktig i forhold til konkurrentene. Husk at i USA, som Lexus er laget for, koster den 30% mindre enn en sammenlignbar BMW...

Forleden var det forresten en her som sammenliknet Rolex med Toyota i en annen tråd:p (Jeg skjønte poenget, men da er jeg glad jeg ikke kjører en Timex);)

Så vidt jeg vet så ble lenge Blancpainurverk bassert på urverk fra Fredric Piguet, men siden svært få egentlig visste hva Fredric Piguet var, og Blancpain holdt til i de samme produksjonslokalene, så ble Blancpain plutselig både klokker og verkprodusent. Så nå regnes vel Blancpain som "inhouse".

Ikke noe galt om Swatch i min bok.

Ja, selvsagt. Tenkte kanskje de fikk litt "hjelp" av moderselskapet.;)

Et par andre trivia ang. Blancpain:
De hevder å aldri ha produsert et quartzverk.:eek:
Urmakerne jobber ikke etter samlebåndsmetoden, men bygger hver klokke fra bunn til ferdigstillelse.:)

En BP FF er dessverre litt utenfor klokkebusjettet per idag, men en vakker dag....

Jeg er veldig glad i min, men det er mye annet som frister, så kanskje jeg sender deg en PM en vakker dag... ;)

He, he. Det hadde vært hyggelig, men for tiden er det litt sånn..
skint.gif

Og da hadde kona blitt litt sånn..
furios.gif

Swatch Group er et fantastisk selskap, ingen tvil om det! Nå siktet jeg til de som holder til på Kalbakken... Der har jeg ikke mye skryt å komme med. Bare de sender urene mine til Sveits for meg er jeg strålende fornøyd!

Og Mogens: For meg er Lexus også litt "off" men de tåler sammenlikning med det meste. Og etter 4 dyrere Audier tør jeg å påstå at de er langt under Lexus. Men nok bil her, dette får vi ta på et annet forum:)

Hei, gjorde bildet ditt litt større.

DSCF8266.jpg

Utrolig kul klokke du har. Håper urverket tåler vibrasjonene fra Fatboyen din.

Tøøøft. Både klokka og sykkelen :)
Du bør vel ønskes velkommen til forumet - VELKOMMEN!
Skriv gjerne noen ord i tråden for medlemspresentasjon.

@Mathfjeld:
Mulig det er noe feil med min pc, men det bildet du forstørret må ha vært utrolig lite i utgangspunktet for jeg kan ikke se annet enn et lite, rødt kryss nå :D

@Mathfjeld:
Mulig det er noe feil med min pc, men det bildet du forstørret må ha vært utrolig lite i utgangspunktet for jeg kan ikke se annet enn et lite, rødt kryss nå :D

Snodig, på min Mac er det nå vanlig forumstørrelse på bildet.

Et par andre trivia ang. Blancpain:
De hevder å aldri ha produsert et quartzverk.:eek:

Nei, selvfølgelig, de var da i dvale og produserte heller ingenting annet i den perioden hvor alle måtte ty til quartz for å overleve. Et fint marketing stunt fra JC Biver når han bygget Blancpain opp igjen ( ja, han som kjøpte Bonds håndledd når han jobbet for Omega og som gav oss Hublot BigBang :evil: )
;)

BlancpaiN har laget/produsert en klokke med Quartz verk;) Den ble laget av de ansatte urmakerne som en gave til en av deres tidligere CEO'er!!

Og Mathfjeld bildet ditt fungerer vel ikke helt..?;)

Meget merkelig? Bruker du Mac eller PC? Jeg skal starte PC`en på nytt å se pm det skjer et lite mirakel når den starter igjen ;)