Blancpain- noen på forumet?

Fordi det er lite tull med de, og de er sjelden vare :) Og Toyota er ikke Lexus. Men Audi er derimot Volkswagen. og Volkswagen er Skoda. Og Seat. LOL! Her er det bare å erte på seg folk ;)

"Alle" har Rolex, Tag, Omega og Breitling.

"Alle" kjører Audi, BMW og Mercedes (Og da gjerne med små dieselmotorer! Og RS styling! Rakler og ryker blått!)

De som tør å prøve noe annet fortjener ett klaps på ryggen, enkelt og greit.

Beklager digresjonen...

Hehe...!;) Jeg er ikke så "lettertet", men klarte ikke dy meg. At Lexus ikke er Toyota er jeg uenig i, resten av ditt hjertesukk bifaller jeg gladelig:p

Jeg har to Blancpain, og er storfornøyd. Det eneste triste er at det er et Swatch Group produkt. Dermed blir det borte leeenge hvis du leverer det inn på Kaldbakken. Derimot er det en ok pris, og man vet at det har vært på fabrikk, og man får med papirer fra fabrikken, pluss en sexy liten box uret blir returnert i.

Ser noen skriver at de har levert uret inn til en uautorisert forhandler for service, "som har litt erfaringer på dette verket" eller noe liknende. Det ville jeg vært ytterst forsiktig med hvis uret allerede ikke registrert grått, for å si det sånn. Blancpain kan avvise reklamasjoner og faktisk også reparasjoner hvis det er uautoriserte som har skrudd på det. At Tiedemann gjør slikt overrasker meg. Ser at de får Klaus Olaf Heier til å skru på tingene sine nå, og det er da enda godt. Bruker han selv, og ville anbefale dere å ta direkte kontakt med ham. Har er flink nok til å si "nei, det kan jeg ikke." Og det er i mine øyne et kvalitetstegn. Han og hans "urkompiser" er vel skandinavias beste.

Men jeg ville heller sendt uret mitt til fabrikk enn å benytte en uautorisert. Her går det ikke bare på kunnskap, men også deletilgang. Og som en sa her tidligere, der var dyrt, men kjapt. Er det en god ting!?!

Lykke til, urene er nydelige! Og er en Lexus blant Bmw'er og Audier- det er få av de!

Jeg stoler på at urmaker Lars Tidemann også sier i fra hvis han ikke er kompetent til å skru på ting. Når det gjelder: "Dyrt, men kjapt"-omskrivningen din, er jeg enig i at det er godt å vite at de tar seg god tid med selve reperasjonen. Hvis lang tid alltid er lik grundighet, så kommer lenken jeg har hatt til bestilling hos Blancpain i snart et år til å bli skikkelig bra! ;)

dette er ikke en vw

799px-Audi_Typ_E_%281923%29.jpg

dette er en toyota

1989_Lexus_LS400_file_389-480x302.jpg

Jeg vet at dette er svært usakelig, og det bør taes til etterretning.

Jeg har to Blancpain, og er storfornøyd. Det eneste triste er at det er et Swatch Group produkt. Dermed blir det borte leeenge hvis du leverer det inn på Kaldbakken. Derimot er det en ok pris, og man vet at det har vært på fabrikk, og man får med papirer fra fabrikken, pluss en sexy liten box uret blir returnert i.

Ser noen skriver at de har levert uret inn til en uautorisert forhandler for service, "som har litt erfaringer på dette verket" eller noe liknende. Det ville jeg vært ytterst forsiktig med hvis uret allerede ikke registrert grått, for å si det sånn. Blancpain kan avvise reklamasjoner og faktisk også reparasjoner hvis det er uautoriserte som har skrudd på det. At Tiedemann gjør slikt overrasker meg. Ser at de får Klaus Olaf Heier til å skru på tingene sine nå, og det er da enda godt. Bruker han selv, og ville anbefale dere å ta direkte kontakt med ham. Har er flink nok til å si "nei, det kan jeg ikke." Og det er i mine øyne et kvalitetstegn. Han og hans "urkompiser" er vel skandinavias beste.

Men jeg ville heller sendt uret mitt til fabrikk enn å benytte en uautorisert. Her går det ikke bare på kunnskap, men også deletilgang. Og som en sa her tidligere, der var dyrt, men kjapt. Er det en god ting!?!

Lykke til, urene er nydelige! Og er en Lexus blant Bmw'er og Audier- det er få av de!

Skal vi begynne å disse Swatch Group må vi jo holde på lenge..... Var det ikke for Swatch ville mange av de gamle æreverdige merkene være borte, Swatch lanserte
bla. en automat-klokke med inhouse verk kun for å holde nivarex balansefjær fabrikken
"in buissness" Jeg kaster kanskje inn en brannfakkel når jeg mener at Swatch reddet
den Sveitsiske urindustrien:p

Betyr dette at de også får urverkene sine levert av ETA?

Så vidt jeg vet så ble lenge Blancpainurverk bassert på urverk fra Fredric Piguet, men siden svært få egentlig visste hva Fredric Piguet var, og Blancpain holdt til i de samme produksjonslokalene, så ble Blancpain plutselig både klokker og verkprodusent. Så nå regnes vel Blancpain som "inhouse".

Ikke noe galt om Swatch i min bok.

Nå skal ikke jeg bidra til å fyre opp under bilmetaforene mer her. Men for å gå litt OT:

Grunnen til at Lexus er "sjelden" i Norge er jo rett og slett at den ikke er konkurransedyktig i forhold til konkurrentene. Husk at i USA, som Lexus er laget for, koster den 30% mindre enn en sammenlignbar BMW...

Forleden var det forresten en her som sammenliknet Rolex med Toyota i en annen tråd:p (Jeg skjønte poenget, men da er jeg glad jeg ikke kjører en Timex);)

Så vidt jeg vet så ble lenge Blancpainurverk bassert på urverk fra Fredric Piguet, men siden svært få egentlig visste hva Fredric Piguet var, og Blancpain holdt til i de samme produksjonslokalene, så ble Blancpain plutselig både klokker og verkprodusent. Så nå regnes vel Blancpain som "inhouse".

Ikke noe galt om Swatch i min bok.

Ja, selvsagt. Tenkte kanskje de fikk litt "hjelp" av moderselskapet.;)

Et par andre trivia ang. Blancpain:
De hevder å aldri ha produsert et quartzverk.:eek:
Urmakerne jobber ikke etter samlebåndsmetoden, men bygger hver klokke fra bunn til ferdigstillelse.:)

En BP FF er dessverre litt utenfor klokkebusjettet per idag, men en vakker dag....

Swatch Group er et fantastisk selskap, ingen tvil om det! Nå siktet jeg til de som holder til på Kalbakken... Der har jeg ikke mye skryt å komme med. Bare de sender urene mine til Sveits for meg er jeg strålende fornøyd!

Og Mogens: For meg er Lexus også litt "off" men de tåler sammenlikning med det meste. Og etter 4 dyrere Audier tør jeg å påstå at de er langt under Lexus. Men nok bil her, dette får vi ta på et annet forum:)

Hei, gjorde bildet ditt litt større.

DSCF8266.jpg

Utrolig kul klokke du har. Håper urverket tåler vibrasjonene fra Fatboyen din.

Tøøøft. Både klokka og sykkelen :)
Du bør vel ønskes velkommen til forumet - VELKOMMEN!
Skriv gjerne noen ord i tråden for medlemspresentasjon.

@Mathfjeld:
Mulig det er noe feil med min pc, men det bildet du forstørret må ha vært utrolig lite i utgangspunktet for jeg kan ikke se annet enn et lite, rødt kryss nå :D

@Mathfjeld:
Mulig det er noe feil med min pc, men det bildet du forstørret må ha vært utrolig lite i utgangspunktet for jeg kan ikke se annet enn et lite, rødt kryss nå :D

Snodig, på min Mac er det nå vanlig forumstørrelse på bildet.