Bjerke Vintage & Pre-owned

Det stemmer det. Kostnaden må de dekke inn via andre oppdrag da arbeidstimer ikke er gratis.
Det betyr at andre kunder må betale for din «gratis» pris- og tilstandsvurdering.
Det kalles å snylte.

Det er vel å ta i, han hadde jo en annen klokke inne som han faktisk ønsket å selge? Men dersom man ser helt matematisk på det så har du jo et poeng, men livet er mer enn ren matematikk, er det ikke? Tror uansett svært få vil ha problemer med dette, selv ikke Bjerke som nok regner med at dette av og til vil skje.
 
Redigert:
Det er vel å ta i, han hadde jo en annen klokke inne som han faktisk ønsket å selge? Men dersom man ser helt matematisk på det så har du jo et poeng, men livet er mer enn ren matematikk, er det ikke? Tror uansett svært få vil ha problemer med dette, selv ikke Bjerke som nok regner med at dette av og til vil skje.
Er jo litt sånn i bilverden også, mye tilbudet, innbyttepriser, prøvekjøringer+++ Går en del timer med arbeid, men det betyr ikke at man er pliktet å kjøpe/selge.
 
Det stemmer det. Kostnaden må de dekke inn via andre oppdrag da arbeidstimer ikke er gratis.
Det betyr at andre kunder må betale for din «gratis» pris- og tilstandsvurdering.
Det kalles å snylte.

På lik linje med alle som er innom butikken for å se, prøve og drømme, tenker jeg at Bjerke ser på denne "kostnaden" som en god mulighet til å komme i kontakt med kunder. Jeg har "snyltet" på de Bjerke-ansatte flere ganger jeg og plutselig får de kanskje solgt en klokke ;)
 
På lik linje med alle som er innom butikken for å se, prøve og drømme, tenker jeg at Bjerke ser på denne "kostnaden" som en god mulighet til å komme i kontakt med kunder. Jeg har "snyltet" på de Bjerke-ansatte flere ganger jeg og plutselig får de kanskje solgt en klokke ;)
Jeg vil ikke si det er det samme.
Å prøve biler eller klokker fordi man er nysgjerrig eller vurdere å handle er en naturlig del av det å drive butikk.

Han skriver at han aldri har tenkt å selge klokken overhode, men «lurer» Bjerke til å bruke tid og kompetanse på å gå over klokken, gi en tilstandsvurdering og prisvurdering.
Selvfølgelig gråter neppe Bjerke over dette.
Jeg personlig synes det er sleipt og at det sier noe om en manns karakter
 
Redigert av en moderator:
Jeg vil ikke si det er det samme.
Å prøve biler eller klokker fordi man er nysgjerrig eller vurdere å handle er en naturlig del av det å drive butikk.

Han skriver at han aldri har tenkt å selge klokken overhode, men «lurer» Bjerke til å bruke tid og kompetanse på å gå over klokken, gi en tilstandsvurdering og prisvurdering.
Selvfølgelig gråter neppe Bjerke over dette.
Jeg personlig synes det er sleipt og at det sier noe om en manns karakter
Jeg, for min del, kan ikke med min beste evne forstå hvorfor du finner deg berettighet til å felle en moralsk dom over en medasylants karakter - basert på noe så bagatellmessig som dette. Dette kan umulig ha kostet Bjerke særlig arbeid. Dersom Bjerke skulle mene at ikke er fair, tenker jeg også de selv klarer å si ifra.
Vær så snill å komme ned fra pidestallen. Jeg tror det blir hyggeligere for oss alle :)
 
Er jo litt sånn i bilverden også, mye tilbudet, innbyttepriser, prøvekjøringer+++ Går en del timer med arbeid, men det betyr ikke at man er pliktet å kjøpe/selge.
Og å prøvekjøre biler på gøy uten minste intensjon om handel er helt ok da kostnaden relatert til dette dekkes opp via at andre kjøper bil.
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo og andres
Denne tråden har sporet av.
1643787855291.png

Sånn: Hvorfor har ingen kjøpt denne enda?
Eller denne:
1643787945323.png
 
  • Elsker
  • Liker
Reaksjoner: Rødland og Oddemann
Eller denne! Herregud så fet! Er litt svak for slike. Dette er klokken man tar på seg godt utpå ettermiddagen mens man nyter en Gin&Tonic på landstedet om sommeren :cool: Mao man er rimelig Boss, Sjef, Chief eller Champ, som jeg ser blir hyppig brukt på enkelte FB-forum, om man rocker denne. Noen som vet prisen? Trenger ettermiddags-klokke til sommeren;)
7F91F599-853C-435E-84CE-412196E7946F.jpeg
 
Eller denne! Herregud så fet! Er litt svak for slike. Dette er klokken man tar på seg godt utpå ettermiddagen mens man nyter en Gin&Tonic på landstedet om sommeren :cool: Mao man er rimelig Boss, Sjef, Chief eller Champ, som jeg ser blir hyppig brukt på enkelte FB-forum, om man rocker denne. Noen som vet prisen? Trenger ettermiddags-klokke til sommeren;)
Vis vedlegg 279221

Synes det er litt merkelig at man ikke kan legge ut priser på slike eldre klokker fra Patek. Kul klokke !
 
Eller denne! Herregud så fet! Er litt svak for slike. Dette er klokken man tar på seg godt utpå ettermiddagen mens man nyter en Gin&Tonic på landstedet om sommeren :cool: Mao man er rimelig Boss, Sjef, Chief eller Champ, som jeg ser blir hyppig brukt på enkelte FB-forum, om man rocker denne. Noen som vet prisen? Trenger ettermiddags-klokke til sommeren;)
Vis vedlegg 279221
Nokon som har sjekka pris?

150k for 3738 og 160k for 3605.
 
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Mulig dette er veldig subjektivt, men er ikke IWC generelt sett litt overpriset? Jeg synes de har masse fint for all del, men jeg har alltid syntes de tar seg litt godt betalt..

Synes forøvrig det er mye Panerai som blir liggende leeenge. Litt overrasket over at de ikke justerer prisene.
Ja, det er kanskje det, men nypris er vel 230k. Om den er for høy kan jeg ikke si noe om.
Lange 1 ble solgt nå etter prisen ble satt end med 15k.