Bjerke Vintage & Pre-owned

Ah. Den kom i denne tråden og ja. Bra pris. Men reiste fort...

Ser eindel ur som vert solgt dukker opp igjen. Har en returrett ved kjøp på preowned? Genialt i tilfelle. Da kan en jo vurdere tilstand før en låser seg.
Og mange havner på finn.no :poop:
 
Har en returrett ved kjøp på preowned? Genialt i tilfelle. Da kan en jo vurdere tilstand før en låser seg.

Hvis man kjøper i nettbutikken så har man jo det, kan ikke skjønne at det skal være noen forskjell på nye og brukte varer da. Det er vel ikke noe forskjellig fra å kjøpe f.eks. et demo-produkt fra Komplett? Da skal du ha (minst) 14 dager angrerett. Om du kjøper i butikk er det nok en annen sak.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Ah. Den kom i denne tråden og ja. Bra pris. Men reiste fort...

Ser eindel ur som vert solgt dukker opp igjen. Har en returrett ved kjøp på preowned? Genialt i tilfelle. Da kan en jo vurdere tilstand før en låser seg.
Man har angrerett (y)
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
120k var for billig
C118AB87-3BE2-4894-8003-DAB47033C0AC.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Fredrik4628
Kan det ha vært pølsefingre av noen på Bjerke? Når billigste på Chrono24 ligger på over det dobbelte, og du ganske raskt ser internasjonale priser på faktisk solgte på WatchCharts kan jeg ikke forestille meg at de med rak rygg kan foreslå en utropspris på 120k selv om det norske markedet ikke er 100% sammenlignbart.

Som selger hadde jeg ihvertfall vært pissed og følt meg lurt, som kjøper hadde jeg vært megahappy og bittelitt nervøs for at Bjerke hadde ringt opp og forsøkt seg på å si at de har feilpriset.

Uansett, grattis @mph90, flott klokke!
 
Kan det ha vært pølsefingre av noen på Bjerke? Når billigste på Chrono24 ligger på over det dobbelte, og du ganske raskt ser internasjonale priser på faktisk solgte på WatchCharts kan jeg ikke forestille meg at de med rak rygg kan foreslå en utropspris på 120k selv om det norske markedet ikke er 100% sammenlignbart.

Som selger hadde jeg ihvertfall vært pissed og følt meg lurt, som kjøper hadde jeg vært megahappy og bittelitt nervøs for at Bjerke hadde ringt opp og forsøkt seg på å si at de har feilpriset.

Uansett, grattis @mph90, flott klokke!

Ja, og selgeren får også fratrekk for provisjon til Bjerke så sitter vel igjen med 90k når service og provisjon er dekket beste dealen jeg har sett i år .... for kjøper
 
Har ikke denne vært til salgs før? 600k om jeg ikke husker feil (finnes sikkert i tråden et sted), sikkert noe billigerer nå.

Kan ikke huske å ha sett den hos Bjerke før, men samme referanse var i alle fall til salgs på Finn for en tid tilbake.
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Vis vedlegg 330173Vis vedlegg 330174

De kan også levere en automatisk CK859 :rolleyes:
Som damen hos en gullsmed (og klokkebutikk) forklarte meg en gang (siden hun mente jeg ikke skjønte noen ting når jeg sa at jeg ikke trengte å bytte batteri på klokken min siden den var automatisk); automatisk er når den går av seg selv med batteri, manuell er når den må trekkes opp av noe (en slik pendel) og sånn de hadde i gamle dager hvor man måtte trekke de opp med hånden finnes ikke lenger :confused:
 
Ser Bjerke nylig solgte nye Speedy i bruktsjappa si. Andre enn meg som av og til stusser på spesifikasjonene som oppgis på enkelte modeller...? :oops:

Vis vedlegg 330161Vis vedlegg 330162

Jeg fikk min Speedmaster Pro testet til 10Atm eller tilsvarende 100m, og den bestått med glans.
Ja, disse er bygget opp for det.
Omega annonserte den for det og urmakeren min måte bare sjekke med maskinen sin som bruker trykkluft kammer...Jeg ble med og det var gøy å se at klokken holdt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel