Jeg sendte også en e-post for å lodde stemningen på min Speedy Tuesday, og den ville de gjerne høre mer om. Det er ikke min som er teaset før lansering, men blir spennende å se hva de legger den ut for. Dette blir jo litt som å selge bil via forhandler eller å legge den på Finn på egenhånd. Er det forresten noen som vet om Bjerke vil tilby en eller annen form for "innbyttepris", igjen litt som bilforhandlere? Hadde vært et bra insentiv å fått X prosent avslag på en ny klokke hvis man leverte inn sin gamle til salg, eller at man rykket X plasser frem i køen for en stål-Rolex...![]()
Jeg solgte to av klokkene mine til Bjerke (den ATen som er teaset ved et par anledninger og en Tag), og har i ettertid kjøpt to nye klokker der. Klokkene jeg kjøpte er ventelisteklokker, så de fikk jeg ikke noe rabatt på. Men du kan velge betaling i cash eller tilgodelapp når du selger, og velger du tilgodelapp så får du 5% mer. Det blir jo som en slags innbyttepris. Jeg ble også fortalt at å selge klokker til Bjerke styrker kundeforholdet, som igjen teller for å komme på liste for eftertraktade modeller. I hvilken grad du rykker frem i køen kommer nok tilbake til hvor mye du selger til, og kjøper fra, Bjerke...