Bjerke Vintage & Pre-owned

Lite knippe med nye klokker lagt ut for salg nå, blant annet en GMT 16750 som allerede er solgt. Usikker på hva den gikk for. Har vært innom nå og da, kunne vært nyttig med en slags teaser/kommer for salg i forkant av at nye klokker legges ut kjenner jeg...
Gikk for 140k.
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Muligens semi-interessant som datapunkt. Det ble lagt ut en 2003-modell 14060 til 85.000 kr som ble merket som solgt veldig fort, men som plutselig har kommet tilbake igjen nå. Sikkert forholdsvis sjeldent at kjøper angrer seg og benytter angrerett, og foreløpig er det ikke publisert noe på SoME om at den er tilbake, i motsetning til normalt hvor de pleier å raskt oppdatere Instagram når nye ting blir lagt ut.

Det kan vel gi håp for noen om at det faktisk ikke er sånn at solgt er 100% solgt.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Muligens semi-interessant som datapunkt. Det ble lagt ut en 2003-modell 14060 til 85.000 kr som ble merket som solgt veldig fort, men som plutselig har kommet tilbake igjen nå. Sikkert forholdsvis sjeldent at kjøper angrer seg og benytter angrerett, og foreløpig er det ikke publisert noe på SoME om at den er tilbake, i motsetning til normalt hvor de pleier å raskt oppdatere Instagram når nye ting blir lagt ut.

Det kan vel gi håp for noen om at det faktisk ikke er sånn at solgt er 100% solgt.

Det kommer ikke så godt frem på bildene, men lenken på denne klokken er ganske slitt. Jeg synes og bildenen av klokken ikke beskriver den særlig godt, ...så det kan være kjøper fikk kalde føtter da han/hun fikk klokken fysisk i hånden.
 
Sikkert forholdsvis sjeldent at kjøper angrer seg og benytter angrerett, og foreløpig er det ikke publisert noe på SoME om at den er tilbake, i motsetning til normalt hvor de pleier å raskt oppdatere Instagram når nye ting blir lagt ut.

Det kan vel gi håp for noen om at det faktisk ikke er sånn at solgt er 100% solgt.

Kanskje kjøpers bedre halvdel angret seg?
 
Men uansett veldig moro at det kommer ut såpass mye kjekt der, stor spredning i feltet.
- "Alt" av Rolex selges kjapt
- Breitling er tungsolgt
- Jevnt over ok priser
- Panerai er populært
 
Noen som fikk med seg hva de to Oysterquartzene gikk for?
 
  • Liker
Reaksjoner: .TP
Fungerer fint her. 160k for Batman.
Synes i grunnen dette er litt stiv prising. Som forhandler av merket tror jeg de kjenner på en vanskelig balansegang, men i mitt hode har de lagt seg litt for høyt her. Mon tro om Rolex synes det er greit at Norges største AD bidrar til å opprettholde dette nivået på brukt stål? :unsure:
 
Synes i grunnen dette er litt stiv prising. Som forhandler av merket tror jeg de kjenner på en vanskelig balansegang, men i mitt hode har de lagt seg litt for høyt her. Mon tro om Rolex synes det er greit at Norges største AD bidrar til å opprettholde dette nivået på brukt stål? :unsure:

Den billigste Batman jeg fant på Finn.no lå til 159k. I tillegg får du her garanti på et år, tilstandsrapport på urverket og en garanti på at klokka er ekte. Selv om jeg syntes klokka er dyr, så syntes jeg ikke Bjerke har lagt seg høyt på denne.
 
Den billigste Batman jeg fant på Finn.no lå til 159k. I tillegg får du her garanti på et år, tilstandsrapport på urverket og en garanti på at klokka er ekte. Selv om jeg syntes klokka er dyr, så syntes jeg ikke Bjerke har lagt seg høyt på denne.
Mulig det hvis man sammenligner med Finn, og alle vet jo at folk som selger på Finn opererer med edruelige priser... Klokken Bjerke selger er heller ikke komplett, da den mangler originalt garantikort. I tillegg synes jeg klokken ser ut som den har blitt godt brukt siden 2017. Hadde dette vært en "god pris" hadde den gått med en gang.
 
Mulig det hvis man sammenligner med Finn, og alle vet jo at folk som selger på Finn opererer med edruelige priser... Klokken Bjerke selger er heller ikke komplett, da den mangler originalt garantikort. I tillegg synes jeg klokken ser ut som den har blitt godt brukt siden 2017. Hadde dette vært en "god pris" hadde den gått med en gang.

For så vidt enig i det, men om jeg hadde vært i markedet for en Batman hadde jeg følt meg mye tryggere på å kjøpe fra Bjerke, og på Finn er dyreste Batman priset til 180k. Selv om denne ikke ble revet bort på sekundet så tror jeg vel ikke Bjerke kommer til å slite med å selge denne. Time will show.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pandion