Bilspotting

Ja den ligner veldig! Tror den jeg så var litt lysere, men kan være foto som er mitt mørkt.
MEN reg nr var «vanlig» 2 bokstaver pluss 5 tall.
Det er vel ikke mulig å endre reg nr på en allerede registrert bil?
Jo - hvis man mister ett eller begge skilt får man nye og ikke den gamle kombinasjonen tilbake igjen. Men på veteran biler med kun en bokstav er det mulig å søke om det gamle nummeret.
 
Jo - hvis man mister ett eller begge skilt får man nye og ikke den gamle kombinasjonen tilbake igjen. Men på veteran biler med kun en bokstav er det mulig å søke om det gamle nummeret.
Hmm. Ja og jeg ser absolutt ingen grunn til å ønske et nytt nummer på en slik bil om det er mulig å få tilbake det gamle.

Kanskje det var en annen bil jeg så…
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Hmm. Ja og jeg ser absolutt ingen grunn til å ønske et nytt nummer på en slik bil om det er mulig å få tilbake det gamle.

Kanskje det var en annen bil jeg så…
Enig. Det ville vært meget spesielt å ønske seg et nytt skilt på en sånn bil. Så jeg vil tro det er to forskjellige biler.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Lotus Eletre ser jo sprek ut.
Svære hjul og minimal klaring til kaliper.
IMG_1464.jpeg


IMG_1465.jpeg

Funky vinge
IMG_1466.jpeg
 
  • Wow
Reaksjoner: Grendel
Konfigurerte en Eletre på siden til Lotus, full spec. Synd man ikke har 2,4M liggende, for den bilen seiler fort opp som det sprekeste på el-bil markedet i mine øyne. (Jada, jeg vet Lucid Air eksisterer :p)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Det blir jo litt feil når spottingen er i et museum, men det viktige er at en Allard J1 er representert her i tråden. 12 biler ble produsert i 1946-1947 og kun solgt til kjøpere som ville bruke dem til billøp. 3 eksisterer i dag. Som noen andre britiske merker slik som Bristol, AC og Jensen brukte Allard amerikanske motorer. Denne hadde en Mercury sideventilert V8.

York Motor Museum, i Western Australia der jeg er for tiden.
IMG_1991.jpeg


For bilnerdene:
IMG_1992.jpeg
 
Vis vedlegg 360148
Sprekt med Robin på glatta…. men kanskje det er bedre med litt mindre grep
Reliant Robin? Det er fantastisk å se en fremdeles i bruk, spesielt om vinteren!

Edit: Var Reliant et merke som hadde norsk forhandler noen gang? Jeg vokste opp i det som heter Vestland fylke nå og jeg så aldri en Reliant når jeg var ung, og jeg var født på sekstitallet. Var de solgt i Oslo området?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: kire
Reliant Robin? Det er fantastisk å se en fremdeles i bruk, spesielt om vinteren!

Edit: Var Reliant et merke som hadde norsk forhandler noen gang? Jeg vokste opp i det som heter Vestland fylke nå og jeg så aldri en Reliant når jeg var ung, og jeg var født på sekstitallet. Var de solgt i Oslo området?
Stemmer. Har sett denne noen ganger før, men har aldri klart å ta bilde før nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Erik_SG
Reliant Robin? Det er fantastisk å se en fremdeles i bruk, spesielt om vinteren!

Edit: Var Reliant et merke som hadde norsk forhandler noen gang? Jeg vokste opp i det som heter Vestland fylke nå og jeg så aldri en Reliant når jeg var ung, og jeg var født på sekstitallet. Var de solgt i Oslo området?

Husker da jeg var yngre, og var med min Far på treff i MG klubben. Det var det en som hadde en Reliant Scimitar. Dette var jo en flott bil. Glassfiberkarosseri. V6.

Selvfølgelig hørte jeg ikke med han om hvordan han fikk tak i den. Så om det fantes importør vet jeg ikke, men jeg tviler. Det er ikke mange gangene jag har sett slike.

1000012329.jpg


8
 
  • Liker
Reaksjoner: Erik_SG og kire