Bilspotting

Citroen 11b
IMG_20231013_125053.jpg

Jeg spottet det jeg tror var en Anton Martin DB5 i går. Kjørte fra Skarpsno og tok av til Jar.
Strøken beige farge med DR skilter tror jeg.
Kan det stemme at det var det jeg så? Har vi noen av de i Norge????

Jeg spottet det jeg tror var en Anton Martin DB5 i går. Kjørte fra Skarpsno og tok av til Jar.
Strøken beige farge med DR skilter tror jeg.
Kan det stemme at det var det jeg så? Har vi noen av de i Norge????
Denne du så? Kjøpt ny i Norge av Bergersen arving Petter Sundt på sekstitallet, solgt videre i 2022 av Bentley Norge for rundt kr 5 mil.
IMG_0412.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Grendel og sunshine
Denne du så? Kjøpt ny i Norge av Bergersen arving Petter Sundt på sekstitallet, solgt videre i 2022 av Bentley Norge for rundt kr 5 mil.
Vis vedlegg 348437
Ja den ligner veldig! Tror den jeg så var litt lysere, men kan være foto som er mitt mørkt.
MEN reg nr var «vanlig» 2 bokstaver pluss 5 tall.
Det er vel ikke mulig å endre reg nr på en allerede registrert bil?

Ja den ligner veldig! Tror den jeg så var litt lysere, men kan være foto som er mitt mørkt.
MEN reg nr var «vanlig» 2 bokstaver pluss 5 tall.
Det er vel ikke mulig å endre reg nr på en allerede registrert bil?
Jo - hvis man mister ett eller begge skilt får man nye og ikke den gamle kombinasjonen tilbake igjen. Men på veteran biler med kun en bokstav er det mulig å søke om det gamle nummeret.

Jo - hvis man mister ett eller begge skilt får man nye og ikke den gamle kombinasjonen tilbake igjen. Men på veteran biler med kun en bokstav er det mulig å søke om det gamle nummeret.
Hmm. Ja og jeg ser absolutt ingen grunn til å ønske et nytt nummer på en slik bil om det er mulig å få tilbake det gamle.

Kanskje det var en annen bil jeg så…

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Hmm. Ja og jeg ser absolutt ingen grunn til å ønske et nytt nummer på en slik bil om det er mulig å få tilbake det gamle.

Kanskje det var en annen bil jeg så…
Enig. Det ville vært meget spesielt å ønske seg et nytt skilt på en sånn bil. Så jeg vil tro det er to forskjellige biler.

• Liker
Reaksjoner: gullet
Konfigurerte en Eletre på siden til Lotus, full spec. Synd man ikke har 2,4M liggende, for den bilen seiler fort opp som det sprekeste på el-bil markedet i mine øyne. (Jada, jeg vet Lucid Air eksisterer :p)

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Det blir jo litt feil når spottingen er i et museum, men det viktige er at en Allard J1 er representert her i tråden. 12 biler ble produsert i 1946-1947 og kun solgt til kjøpere som ville bruke dem til billøp. 3 eksisterer i dag. Som noen andre britiske merker slik som Bristol, AC og Jensen brukte Allard amerikanske motorer. Denne hadde en Mercury sideventilert V8.

York Motor Museum, i Western Australia der jeg er for tiden.
IMG_1991.jpeg

For bilnerdene:
IMG_1992.jpeg