Bilspotting

Denne ser man ikke ofte! Det kuleste var at det sto en SLS 63 AMG fem meter bak som ble totalt overskygget av denne
7F056FBE-9FDB-434F-9A45-AD9C4BA0B534-537-0000002D3BBA60FF_zpsa322a747.jpg

Denne har jeg sett et par ganger og. Sinnsyk!
 
Så denne fine Mazerati'en i New Bond street i London på torsdag, hvor jeg tittet i forskjellige klokkebutikker. Så ut som sjåføren hadde en fin ROO på armen også

20130815_135053.jpg
 
Vært sjåfør i seks timer rundt om i Oslo i dag.
Koksgrå Ferrari F430 Spyder i Sandakerveien, gul Ferrari F355 Spyder ved Ulvensplitten, Sort Tesla S ved Ulvensplitten og Smestadkrysset, BMW 760LI på Ring3 ved Ullevål, Lotus Elise ved Brobekkveien, Lotus Seven i Ulvenveien og Aston Martin DB7 ved Borgen.
 
Svært på sportsbiler å se gjennom Europa. Iallefall der jeg kjørte.
Men noen spottinger ble det.

Savona (Italia).

DSCF1945_zps309f0897.jpg


Les Gets (Frankrike).

DSCF1794_zps35a0de13.jpg


A5 ved Karlruhe i Tyskland.

DSCF1770_zps7ea93595.jpg


Tyskland er Carawelle/Tranporter/Multivan wonderland.

DSCF1752_zps28f35d76.jpg


Avoriaz (Frankrike).

DSCF2145_zpsbe967a54.jpg


Bilen min øverst i Moseldalen.

DSCF2214_zps36e36995.jpg


Bare tull med lite bagasjerom.

DSCF2468_zps499c6119.jpg


Fennek i Lübeck.

DSCF2327_zps475324ab.jpg


Uvanlig stasjonsvogn i Danmark.

DSCF2430_zpsd3f93e92.jpg
 
Svært på sportsbiler å se gjennom Europa. Iallefall der jeg kjørte.
Men noen spottinger ble det.

Savona (Italia).

DSCF1945_zps309f0897.jpg

Jeg må si jeg likte Isetta'n!
De kan jeg huske fra min barndom. Det gikk noen fortsatt.

En gang var vi på tur opp til Tryvannstårnet. Opp bakkene mot Holmenkollen sto en slik Isetta parkert i veikanten uten skilt. Det var slik praksis var på den tiden. Bilen knelte og da skrudde man skiltene av, og "noen" plukket (vel) opp bilen etter hvert. Bilen sto nå der, og min Far og meg stoppet og så på den. Jeg mente at vi kunne ta bilen med hjem, og sette den i stand! "Om noen år ville det sikkert bli en fin veteran bil", mente jeg. "Nei", sa min Far, "En Isetta vil aldri bli noen ettertraktet bil. Det er ikke noe å ha", sa han. Det ble til at vi tok av "Isetta" logoen fra panseret/front døren. Den har jeg enda. Og bilen; den ble nok til spiker.

En liten trist historie en torsdag kveld på en lystig Web-Site.

:cool:
 
Igår "spottet" jeg en Ford Focus RS500, dvs jeg satt bak rattet og ga flat pedal. Helvete å den bilen går :D

Focussolberg2_882007i.jpg
 
Spottet en ganske sjelden bil i dag, Opel Speedster. Hvertfall sjelden jeg ser en og det er egentlig ikke så farlig....
 
Spottet en ganske sjelden bil i dag, Opel Speedster. Hvertfall sjelden jeg ser en og det er egentlig ikke så farlig....

Jeg har spottet hvertfall 3 stykker idag og alle er klare for å kjøre på Vålerbanen ;)

Skal slenge inn masse bilder her senere, for her er det MYE gromt!
 
Spottet en raring i dag. Daihatsu Coupe. Stygg sak.

daihatsu-copen-coupe-cabriolet-2004.jpg

Ikke direkte pen, nei. men det er kult at man har fått til en billig åpen bil. Den skal være veldig artig å kjøre, og så får man med vinddrag i tupeen. Det er honnør til de som lager biler som man kan kjøre i fartsgrensen OG ha det gøy samtidig. (Selv om jeg trives litt over, bare litt... Av og til.)

(Bare så det er sagt; Ford Ka(farsken) overgår denne.. et sted går grensen!)
8-
 
Har vært på kjøretrening på Rudskogen med Porscheklubben og der var det naturlig nok maaange Porscher (ca 50) ;)
Stor variasjon i alder og ytelser og ytterpunktene blir nok disse..




Carrera GT er jo rimelig lekker..