Sitter og ser på Mord i Sogn på TV2.
Der kjører de masse batteribiler, og de lager flott lyd!
Broom broom!
8- )
Bil nr 2 - tips med budsjett 100-150k?
Hadde egentlig sett meg ut noe ala Suzuki SJ / Jimny, Pajero pinin osv., men satt på vent da bruksområdet neste årene for det meste blir butikk- og barnehagekjøring.
Helst en liten sak grunnet begrenset garasjeplass, og heller ganske sterkt mot elektrisk pga. fleste turer er <15 min / km. Unødig slitasje vs kjørelengde med fossil. Lang rekkevidde er kun nødvendig for å minske hodebry med hyppig lading.
På listen p.t. er i3, Honda E, Peugeot e208/Opel Corsa og e-Golf.
Up! (samt. mii og citigo) kunne også gått, men redd det blir veldig spartansk igjen.
Jepp. Spørsmålet er vel egentlig hva som er det minst stygge og kjedelige, men likevel et ok valg, blant de billige alternativene.Det høres ut som at du egentlig 'trenger' en billig 'kropspakkefrakter'. Billig brukt batteribil?
Leaf? Stygg, billig, kjedelig og skal vel ha en ok kvalitet....
Jepp. Spørsmålet er vel egentlig hva som er det minst stygge og kjedelige, men likevel et ok valg, blant de billige alternativene.
Uten budsjett hadde det stått mellom biler som Renault 5, Volvo EX30, Hyundai Inster eller Kia EV2. Innenfor budsjett er jeg mest nysgjerrig på Honda E eller i3
På listen p.t. er i3, Honda E, Peugeot e208/Opel Corsa og e-Golf.
Up! (samt. mii og citigo) kunne også gått, men redd det blir veldig spartansk igjen.
Jeg hadde en 2012 Ford Raptor Supercrew, 6,2l V8. Måtte selge til slutt fordi ingen i Bergen kunne skru på den, Kverneland måtte bare melde pass..
Stor pickup er helt nydelig. Jeg titter fremdeles litt i smug på de store Dodgene og Chevyene på Finn.