Bilsnakk

Hei!
Har lånt fransk varebil av svogeren min,da min 5 dager gamle Tesla har gått i Limpmode.
Har fylt på 10 liter adblue.lyser fortsatt.Må jeg nullstille? Eller er det motorfeil itilegg?
Fyll opp adblue, skru av bilen, ta av minuspolen og la den stå i et par minutter. Sett på minuspolen igjen og nyt.

Fyll opp adblue, skru av bilen, ta av minuspolen og la den stå i et par minutter. Sett på minuspolen igjen og nyt.

For enkelte merker kan du resette hele "hjernen' ved å koble fra batteriet , men da med 48 timer uten strøm. Da tømmer du alt. Et par minutter vil I så fall bare ta korttidsminnet.

Min MX5 tok korttidsminnet (blant annet tomgangsturtallet) bare ved å løfte av ene polen. Utrolig irriterende! Camryen kjørte en total gjennomgang av systemet etter 48 timer. (Plutselig oppdaget skiftende og ok deler!)

8

En bør være litt forsiktig med kortslutting av polene på nyere biler . Skjønt Bmw sa det gikk helt fint på min x5 om eg lot dei stå av battwriet en 15/20 først . Men det var i hvertfall det som var reknet som hard rwswt før i tiden. Slike franske biler kan jo fort sjølvantenne så vær forsiktig .

Fant fort ut at her var det flere ting som må ordnes. Leverte den inn til Toyota
image.jpg

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Ser ut som firma jeg har kjøpt bil av bruker et firma som bruker Ditec. Er sikkert standard behandling som blir utført..Ser Ditec har flere pakker. Bør jeg gå opp litt,å legge i litt selv? Eller er det ikke verd det? Skal sjekke litt idag med selger. Er snakk om en 3år gammel bruktbil

Første møtet med Freyja (bilen har fått navn må vite) i dag:

IMG_5217.jpeg

IMG_5215.jpeg

IMG_5213.jpeg

IMG_5208.jpeg

Jeg har tatt noen dristige valg med denne bilen, men farge, felger og interiør ble absolutt helt perfekt for meg. 10 av 10.

Fikk ikke kjørt den da den står på sommerdekk og ikke hadde fått teknisk klargjøring ennå, men fikk startet den og lyden i kupeen er skikkelig motorsport 😍

Nå skal den få PPF og vinterhjul (315, 30, 21 på bakhjulene) og kanskje stå i utstillingen en liten periode hos Porsche før den kommer hjem. Så, da kan bare snøen smelte… 😉

Vis vedlegg 418421

Vis vedlegg 418422

Vis vedlegg 418424

Vis vedlegg 418425

Jeg har tatt noen dristige valg med denne bilen, men farge, felger og interiør ble absolutt helt perfekt for meg. 10 av 10.

Fikk ikke kjørt den da den står på sommerdekk og ikke hadde fått teknisk klargjøring ennå, men fikk startet den og lyden i kupeen er skikkelig motorsport 😍

Nå skal den få PPF og vinterhjul (315, 30, 21 på bakhjulene) og kanskje stå i utstillingen en liten periode hos Porsche før den kommer hjem. Så, da kan bare snøen smelte… 😉
Fin bil. Grattis!
Men nesten så jeg klipper linken til din post inn i «de andre er verre»-tråde, #freyja:ROFLMAO:

Gratulerer med ny bil Heftos 🤩

Bytta forresten likt i en 10 år gamlere bil enn min varebil på mandag! Ble lei av å sitte som i en trang traktor 25000 km i året! Så valgte en 2009 modell 520d! 143000 km på telleren, og ingen ulyder! Mest behagelige bilen jeg har hatt på 15 år! Comfort seter og varme i ratt.Liker ikke å ha billån, så venter litt til med el bil!

1000024745.png
1000024726.jpg

Planer foreløpig er 20;timer maskin polering for å fjerne alle vaskeriper !

Sote/tone ruter!

Sorte lister/chrome delete!
Litt carbon detaljer innvendig og litt mere farge innvendig. Allerede bestilt.

1000024740.png
1000024742.png

Har vært med å polere/coating på+150 nye biler siste året! Og alikevel gir sånne prosjekter mye større glede ! Untatt når det dukker opp biler av Heftos kaliber 🤩

Gratulerer med ny bil Heftos 🤩

Bytta forresten likt i en 10 år gamlere bil enn min varebil på mandag! Ble lei av å sitte som i en trang traktor 25000 km i året! Så valgte en 2009 modell 520d! 143000 km på telleren, og ingen ulyder! Mest behagelige bilen jeg har hatt på 15 år! Comfort seter og varme i ratt.Liker ikke å ha billån, så venter litt til med el bil!

Vis vedlegg 418448Vis vedlegg 418449

Planer foreløpig er 20;timer maskin polering for å fjerne alle vaskeriper !

Sote/tone ruter!

Sorte lister/chrome delete!
Litt carbon detaljer innvendig og litt mere farge innvendig. Allerede bestilt.

Vis vedlegg 418450Vis vedlegg 418451

Har vært med å polere/coating på+150 nye biler siste året! Og alikevel gir sånne prosjekter mye større glede ! Untatt når det dukker opp biler av Heftos kaliber 🤩
E60 er den beste bilen vi har eid. Riktignok en ikke så veldig utstyrt 520 bensin, men kjøpte pent brukt og hadde den i over 9 år og ca 150.000 km. Bortsett fra oljeskift, dekk og spylervæske, så ble den påkostet +/- kr.10.000,- på 9 år (y)

• Liker
Reaksjoner: Måsabjønn
E60 er den beste bilen vi har eid. Riktignok en ikke så veldig utstyrt 520 bensin, men kjøpte pent brukt og hadde den i over 9 år og ca 150.000 km. Bortsett fra oljeskift, dekk og spylervæske, så ble den påkostet +/- kr.10.000,- på 9 år (y)
Høres bra ut! Jeg har alltid likt BMW, Men har for det meste blitt Toyota og Ford! Er bare det at nå må en gi alt for mye for en kjedelig Avensis med alltid tett diesel partikkelfilter :LOL: Håper jeg får en like bra opplevelse av eldre Bmw som deg! I så fall blir det aldri noe annet til pendling!

• Liker
Reaksjoner: Rød

Virkelig heftig! Sonderwunsch gjelder jo når man kjøper ny bil. Når man først velger en ny sportsbil, så er det jo rart å specce den så neste eier skal like den. Og som mitt bil-idol Simon Kidston ville sagt: Colours make cars! Gratulerer!

• Elsker
Reaksjoner: Heftos
Apropos Simon Kidston: Han har en helt glimrende kanal på YouTube (Kidston Productions) med latterlige gode videoer. Det går i mye eldre saker (Ferrari 250 gto, Testa Rossa (den fra 50-tallet) og den ekstremt kule Lamborghini Miura SVJ), for å nevne noen. Trykk på avspillingsknappen og skru opp volumet:)

Apropos Simon Kidston: Han har en helt glimrende kanal på YouTube (Kidston Productions) med latterlige gode videoer. Det går i mye eldre saker (Ferrari 250 gto, Testa Rossa (den fra 50-tallet) og den ekstremt kule Lamborghini Miura SVJ), for å nevne noen. Trykk på avspillingsknappen og skru opp volumet:)
Korrekt! Absolutt ALT han gjør er kult. 😎

• Liker
Reaksjoner: SGG og Heftos