Bilsnakk

Hei!
Har lånt fransk varebil av svogeren min,da min 5 dager gamle Tesla har gått i Limpmode.
Har fylt på 10 liter adblue.lyser fortsatt.Må jeg nullstille? Eller er det motorfeil itilegg?
Fyll opp adblue, skru av bilen, ta av minuspolen og la den stå i et par minutter. Sett på minuspolen igjen og nyt.

Fyll opp adblue, skru av bilen, ta av minuspolen og la den stå i et par minutter. Sett på minuspolen igjen og nyt.

For enkelte merker kan du resette hele "hjernen' ved å koble fra batteriet , men da med 48 timer uten strøm. Da tømmer du alt. Et par minutter vil I så fall bare ta korttidsminnet.

Min MX5 tok korttidsminnet (blant annet tomgangsturtallet) bare ved å løfte av ene polen. Utrolig irriterende! Camryen kjørte en total gjennomgang av systemet etter 48 timer. (Plutselig oppdaget skiftende og ok deler!)

8

En bør være litt forsiktig med kortslutting av polene på nyere biler . Skjønt Bmw sa det gikk helt fint på min x5 om eg lot dei stå av battwriet en 15/20 først . Men det var i hvertfall det som var reknet som hard rwswt før i tiden. Slike franske biler kan jo fort sjølvantenne så vær forsiktig .

Fant fort ut at her var det flere ting som må ordnes. Leverte den inn til Toyota
image.jpg

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Ser ut som firma jeg har kjøpt bil av bruker et firma som bruker Ditec. Er sikkert standard behandling som blir utført..Ser Ditec har flere pakker. Bør jeg gå opp litt,å legge i litt selv? Eller er det ikke verd det? Skal sjekke litt idag med selger. Er snakk om en 3år gammel bruktbil