Bilsnakk

Den kan være så fin den bare vil. Den kommer til å si VRÆL VRÆL PLING PLONG DING DING DING DING DING HUIIIIIUUU HUIIIIU hver imaginærisk gang jeg ser på noen jeg kjører forbi, kutter svingen så jeg såvidt er over midtlinjen, har en bil/sykkel/gående/sparkesyklende i blindsonen og hvis det er potensielt bittelitt rim i veibanen.

Det er vel veien det går for biler nyere enn 2020.... Durek...
8- (

1000041460.jpg

Hei!
Har lånt fransk varebil av svogeren min,da min 5 dager gamle Tesla har gått i Limpmode.
Har fylt på 10 liter adblue.lyser fortsatt.Må jeg nullstille? Eller er det motorfeil itilegg?

Vedlegg

• IMG_2535.jpeg
    IMG_2535.jpeg
    85,7 KB · Visninger: 0
Hadde det vært lavt nivå ville meldingen vært Fyll AdBlue innen xxx km. Her er det motor/avgassrensing feil. Verksted innen 950km, før bil ikke starter igjen.

Hei!
Har lånt fransk varebil av svogeren min,da min 5 dager gamle Tesla har gått i Limpmode.
Har fylt på 10 liter adblue.lyser fortsatt.Må jeg nullstille? Eller er det motorfeil itilegg?
Fyll opp adblue, skru av bilen, ta av minuspolen og la den stå i et par minutter. Sett på minuspolen igjen og nyt.

Fyll opp adblue, skru av bilen, ta av minuspolen og la den stå i et par minutter. Sett på minuspolen igjen og nyt.

For enkelte merker kan du resette hele "hjernen' ved å koble fra batteriet , men da med 48 timer uten strøm. Da tømmer du alt. Et par minutter vil I så fall bare ta korttidsminnet.

Min MX5 tok korttidsminnet (blant annet tomgangsturtallet) bare ved å løfte av ene polen. Utrolig irriterende! Camryen kjørte en total gjennomgang av systemet etter 48 timer. (Plutselig oppdaget skiftende og ok deler!)

8

En bør være litt forsiktig med kortslutting av polene på nyere biler . Skjønt Bmw sa det gikk helt fint på min x5 om eg lot dei stå av battwriet en 15/20 først . Men det var i hvertfall det som var reknet som hard rwswt før i tiden. Slike franske biler kan jo fort sjølvantenne så vær forsiktig .