Bilsnakk

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Vi snakker "gocartfølelse innenfor rammene av el-suv eller stasjonsvogn med plass til tre barn og bagasje" her, så ingen store forhåpninger :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Havvo
Akkurat her inne passer det vel seg med ratt, girspak, luftinntak og klokke-bilder:cool:
BE1980A4-DD4A-418F-B9F8-1BB9A888187D.jpeg
3BA8659E-0831-4D04-A231-FE9AD942044E.jpeg
063D9936-7354-452E-AE19-AD345350C6A6.jpeg
1A796278-BDAB-4C34-A17C-DFFBFCCCA11B.jpeg
 
Jeg klarer ikke å dy meg, queue WatchesCircleJerk persona:

LOL FATTIG SHIT, HAR IKKE DU RÅD TIL SEIKO OG COROLLA ELLER?!
1643488153855.png


:mrgreen:

Neida, 355 er virkelig den store guttedrømmen, får se om de ikke ringer meg fra Hamar en vakker dag.
 
Spørsmål til dere Tesla eiere:
Når det kommer til Mod3; er det kun LR modellen som er attraktiv?

Hva med Performance? LR fremfor Performace?

Hvilket annet utstyr er et must på en slik bil?

Jeg skal hjelpe svigerfar med et mulig innbytte, men jeg har lite innsikt i Tesla verden så håper noen her inne kan bistå.
 
Spørsmål til dere Tesla eiere:
Når det kommer til Mod3; er det kun LR modellen som er attraktiv?

Hva med Performance? LR fremfor Performace?

Hvilket annet utstyr er et must på en slik bil?

Jeg skal hjelpe svigerfar med et mulig innbytte, men jeg har lite innsikt i Tesla verden så håper noen her inne kan bistå.

kommer vel an på hvor lang rekkevidde han har bruk for - min mor kjøpte akkurat en vanlig modell 3 med bakhjulsdrift, og den er mer enn rask nok, og hun trenger hverken firehjulstrekk eller 110km ekstra rekkevidde.

selvkjøring og autopilot funksjonene er for spesielt interesserte og ikke verdt pengene med mindre man kjører i timesvis på motorvei hver dag.

aerofelgene er kulere enn sportsfelgene.

Så mitt tips er kjøp den billigste varianten og bruk de 100K+ man sparer på noe annet kjekt ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Jeg har hatt både Long Range og Performance. Rekkevidden er i praksis lik på begge. Perf har litt større hjul, så litt lavere rekkevidde på papiret.

Performance er veldig stiv, så den er mer for spesielt interesserte. Når du nevner svigerfar, så tenker jeg en vanlig Long Range er det beste alternativet. Dropp Enhanched Autopilot og Full Self driving. Bare en vanlig Long Range med vinterhjul som eneste tilvalg. 4x4 og lang rekkevidde er verdt de ekstra kronene etter mitt skjønn.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
kommer vel an på hvor lang rekkevidde han har bruk for - min mor kjøpte akkurat en vanlig modell 3 med bakhjulsdrift, og den er mer enn rask nok, og hun trenger hverken firehjulstrekk eller 110km ekstra rekkevidde.

selvkjøring og autopilot funksjonene er for spesielt interesserte og ikke verdt pengene med mindre man kjører i timesvis på motorvei hver dag.

aerofelgene er kulere enn sportsfelgene.

Så mitt tips er kjøp den billigste varianten og bruk de 100K+ man sparer på noe annet kjekt ;)
Takk for tips.

Det er snakk om bytte i en spesifikk 3’er, så trenger egentlig å vite om den har det utstyret som er ettertraktet.
Han har hatt model s tydeligere og kommer fra Porsche nå. Så han liker fart og gadgets.
Selvkjøring tror (håper) jeg derimot han driter i.

Finnes det LR og performance?
Eller må man velge enten eller?
 
Takk for tips.

Det er snakk om bytte i en spesifikk 3’er, så trenger egentlig å vite om den har det utstyret som er ettertraktet.
Han har hatt model s tydeligere og kommer fra Porsche nå. Så han liker fart og gadgets.
Selvkjøring tror (håper) jeg derimot han driter i.

Finnes det LR og performance?
Eller må man velge enten eller?

Er enten eller - performance har kraftigere batteripakke for å kunne levere mer strøm, større bremser og stivere/lavere fjæring.
LR har mindre batteripakke men mer tunet for effektivitet, og med normalt understell.
Ellers er det ikke så masse utstyrsvalg på model 3 annet enn selvkjøring og cruise samt felger og interiørfarge.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
  • Haha
Reaksjoner: Grendel og kire
Er enten eller - performance har kraftigere batteripakke for å kunne levere mer strøm, større bremser og stivere/lavere fjæring.
LR har mindre batteripakke men mer tunet for effektivitet, og med normalt understell.
Ellers er det ikke så masse utstyrsvalg på model 3 annet enn selvkjøring og cruise samt felger og interiørfarge.
Takk. Så enkelt forklart P er mer morsom å kjøre mens LR er familieversjon?

Hva er fair pris for en 2020 mod P med ca 40-50’ km? Med autopilot.

Reflekterer Finn hva ting faktisk selges for eller det mange drømmepriser?
 
Hva er fair pris for en 2020 mod P med ca 40-50’ km? Med autopilot.

Reflekterer Finn hva ting faktisk selges for eller det mange drømmepriser?

Denslags vet jeg lite om, men garantert noen på elbilforum som har laget et spreadsheet og kan gi et 2 timer langt foredrag om riktig pris for akkurat den bilen.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet