Bilsnakk

Dette er vel et tankekors rundt heile elbilgreiene sett frå et miljøspørsmål. Man selger særdeles rimelige elbiler for å klare CO2 flåtemålet , men samtidig vil bilene ikkje berre devaluere seg sjølv raskt , men også andre eldre tradisjonelle biler og man ender med at heile miljøgevinsten forsvinner i kortere levetid og en meir bruk og kast mentalitet rundt bilhold.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg og Grendel
@kvasbo jeg hadde søkt BMW Norge om reklamasjon på demperfestene. Dette er kjent svakhet.

foruten det, er jo bremser en helt kurant slitedel og er vel knapt annet som skjer på dette.
Jeg ser nyere golfer kjøre rundt med rust, denslags slipper du på i3.

men gratulerer med Hondaen, det blir spennende å høre dine erfaringer.

tipper du får 130 ca for i3 med din km stand
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Dette er vel et tankekors rundt heile elbilgreiene sett frå et miljøspørsmål. Man selger særdeles rimelige elbiler for å klare CO2 flåtemålet , men samtidig vil bilene ikkje berre devaluere seg sjølv raskt , men også andre eldre tradisjonelle biler og man ender med at heile miljøgevinsten forsvinner i kortere levetid og en meir bruk og kast mentalitet rundt bilhold.

Uansett så er du inne på noe; Når biler er rullende PC'er og utvikler (bilprodusenten) må holde på i bilens levetid å utvikle patcher....

Det vil derfor i fremtiden ikke bare være bilens fysiske tilstand som vil avgjøre om bilen er i forsvarlig tilstand...

8
 
Uansett så er du inne på noe; Når biler er rullende PC'er og utvikler (bilprodusenten) må holde på i bilens levetid å utvikle patcher....

Det vil derfor i fremtiden ikke bare være bilens fysiske tilstand som vil avgjøre om bilen er i forsvarlig tilstand...

8

Heldigvis fungerer oppkoblede biler (enn så lenge) også uten kontakt med moderskipet. Jeg er mer bekymret for tilgangen til superavanserte deler etter lang tid.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Heldigvis fungerer oppkoblede biler (enn så lenge) også uten kontakt med moderskipet. Jeg er mer bekymret for tilgangen til superavanserte deler etter lang tid.

Jeg ser med glede til den dagen da gasspedalen og bremsen blir hacket og verdi "ganges med -1"....

8
 
Bra det fremdeles er noe som er gjør det selv opplegg..
Har en Corolla, der fikser eg 'alt' selv.

På Subaruen som er en rimelig 'enkel' bil vert det krøll ved all selvmekk...
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Er over hodet ikke handy når det kommer til bil. «Kompetansen» strekker seg til etterfylling av frostvæske og olje hvis bilen gir beskjed om at så mangler - ja, og påfyll av bensin da :rolleyes:
Edit: Spylevæske, det klarer jeg også å etterfylle :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Da er i hvert fall i3 fullstendig utelukket som bil nr. 2 i vår husstand. Demperfester som ryker etter 6 år og 30kkm er jo lite annet enn uhørt. Lite premium over det gitt.. Til og med Mondeoen er tight og fin i alt av oppheng, etter 196kkm.

Skal vel ikke dømme alle i3 pga dette? Kjenner flere som har hatt både to og tre av disse og aldri opplevd lignende problemer..
Mange som har hatt "mandagsbiler" med alt fra Ford til Porsche også;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Makken
Skal vel ikke dømme alle i3 pga dette? Kjenner flere som har hatt både to og tre av disse og aldri opplevd lignende problemer..
Mange som har hatt "mandagsbiler" med alt fra Ford til Porsche også;)

Vår gamle 2014 I3 er nå gått 165k og har ikke opplevd noen annet enn ordinære servicer (på rimelig serviceavtale) samt komplett skift av bremser rundt baut en gang ved ca 75k. Bilen føles fortsatt som ny bil å kjøre og jeg sliter med å registrere noe nedgang på batterikapasitet.
 
Kjøpte en topp spekket ny Volvo V70.
Etter 14 måneder med uløselige problemer tok Volvo tilbake bilen og kondemnerte den.
Jeg fikk tilbakebetalt 100% av kjøpesummen - no questions asked.
Alle kan være uheldig å få en mandagsbil.

Imponerende service!!

8
 
Da er i hvert fall i3 fullstendig utelukket som bil nr. 2 i vår husstand. Demperfester som ryker etter 6 år og 30kkm er jo lite annet enn uhørt. Lite premium over det gitt.. Til og med Mondeoen er tight og fin i alt av oppheng, etter 196kkm.
Hatt i3 i tre år - null feil.
(Din Mondeo er ikke tight og fin etter 196k km. Den er ok.)
Jeg «studerer» bilparken som innkjøper av deler og det finnes ingen, INGEN, bilmerker jeg ikke liker grunnet dette. Alle har en svakhet og jeg elsker å finne de.
TESLA = Love! Få andre kan levere så mange deler utenom originalt og oss.

Elbil er fy hos mange verksteder, men vi var føre var og har fått de fleste leverandørene på gli. Var tidlig ute - sjekk utvalget, som utvides ukentlig:

Til uka får vi hjullager til Tesla 3 på lager. De må jo byttes en gang, så hvorfor ikke være først i Norge? Virker som Tesla originalt kun får leveringer en eller tre ganger i løpet av et år?
Vi har hver 14. dag.
 
Redigert:
Hatt i3 i tre år - null feil.
(Din Mondeo er ikke tight og fin etter 196k km. Den er ok.)
Jeg «studerer» bilparken som innkjøper av deler og det finnes ingen, INGEN, bilmerker jeg ikke liker grunnet dette. Alle har en svakhet og jeg elsker å finne de.
TESLA = Love! Få andre kan levere så mange deler utenom originalt og oss.

Elbil er fy hos mange verksteder, men vi var føre var og har fått de fleste leverandørene på gli. Var tidlig ute - sjekk utvalget, som utvides ukentlig:

Til uka får vi hjullager til Tesla 3 på lager. De må jo byttes en gang, så hvorfor ikke være først i Norge? Virker som Tesla originalt kun får leveringer en eller tre ganger i løpet av et år?
Vi har hver 14. dag.


Hva er ditt inntrykk av Tesla Model 3? Noen svakheter? Greit å vite hva som kan vente meg...