Bilsnakk

University of Youtube er vel verdensledende på etterutdanning og omskolering... :mrgreen:


Det er helt korrekt, hører jo stadig om folk som ikke gidder å gjøre et eller annet, unnskyldninger som kommer er ofte at "jeg vet ikke hvordan man gjør det".

Null unnskyldning nå så lenge man har alle mulige instruksjoner på youtube på alt fra hvordan vaske vindu til å bytte girkasse på en w124 Mercedes.
 
Er helt gull med YouTube og mekking av bil. Gir mye læring, god innsikt og mestringsfølelse. Det finnes alltid noen som har gjort operasjonen tidligere og det finnes gode beskrivelser på nett. Jeg har funnet en god kanla på YouTube for min bil og det betyr egentlig alt.
 
Er der noen her som kjenner til maserati ghibli i diesel versjon?

Bare 3-litern i Levante. Vet ikke om det er samme i Ghibli’n, men den var i hvert fall passe sinna.

En hyttenabo hadde en i flere år, han var i hvert fall fornøyd. Personlig er jeg skeptisk til italiensk diesel, synes Ghibli fortjener benzina :mrgreen:
 
Redigert:
Bare 3-liten i Levante. Vet ikke om det er samme i Ghibli’n, men den var i hvert fall passe sinna.

En hyttenabo hadde en i flere år, han var i hvert fall fornøyd. Personlig er jeg skeptisk til italiensk diesel, synes Ghibli fortjener benzina :mrgreen:
Ikke uenig at Italienere kler bensin. Men så var det det med monetas da:oops:
 
Ikke uenig at Italienere kler bensin. Men så var det det med monetas da:oops:

Ser den, absolutt.

Kikket litt på Levante selv, ser ut som noen hyggelige kjøp hvis man velger diesel. Men, jeg tror lommeboken skal være ganske dyp hvis du går for Maserati - enten det er diesel eller bensin :p

Uten at jeg har gjort noe særlig research antar jeg at både deletilgang, prisene på disse og timepris på merkeverksted er ganske stive!?
 
Der strøyk i3-en med glans på eu-kontroll og jeg er i ferd med å gi opp. Men hva? Heller mot Honda E, det mest ufornuftige valget som er mulig å gjøre med ny elbil i dag!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg har en Polestar 2 i bestilling. Fristet litt med justerbare Øhlins dempere og Brembo bremser.
 
Jeg har en Polestar 2 i bestilling. Fristet litt med justerbare Øhlins dempere og Brembo bremser.

Jeg har også vurdert Polestar og trives best med litt strammere understell enn det de fleste biler kommer med som standard. Det store minuset med Øhlins er at det er en manuell operasjon å justere stivheten. Polestar er ikke en sportsbil, så for meg blir et manuelt justerbart understell litt 1992. Jeg vil heller kunne velge å justere automagisk mens jeg kjører.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Der strøyk i3-en med glans på eu-kontroll og jeg er i ferd med å gi opp. Men hva? Heller mot Honda E, det mest ufornuftige valget som er mulig å gjøre med ny elbil i dag!
En i3 som stryker på EU-kontroll?!
Hvor gammel er den og hva feiler?
Dette var interessant da dette er kandidat til bil nr2 i heimen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Det eneste den kan stryke på er vel bremsene? De ruster som faen i Norge pga. veisaltet.. i andre land derimot ser det ut til at folk kjører fra 100-200k på et sett.

Spyler våre regelmessig på vinteren og håper at det hjelper. Tar også en del gode nedbremsinger med fullt batteri og før parkering.
 
Det eneste den kan stryke på er vel bremsene? De ruster som faen i Norge pga. veisaltet.. i andre land derimot ser det ut til at folk kjører fra 100-200k på et sett.

Spyler våre regelmessig på vinteren og håper at det hjelper. Tar også en del gode nedbremsinger med fullt batteri og før parkering.
Kan være festet til støtdemper også men det bør gå som garantisak vel?

@kvasbo det kommer mye spennende i 22-23 så hvis i3 kan leve til dette er det nok en fordel?
 
Kan være festet til støtdemper også men det bør gå som garantisak vel?

@kvasbo det kommer mye spennende i 22-23 så hvis i3 kan leve til dette er det nok en fordel?

Både bremser og feste til dempere. Den er dessverre utenfor garanti. Siden det er modellen med det minste batteriet er den verdt lite, så gidder ikke drive med dyre reparasjoner (etter denne).

Kontrakt på Honda e signert i dag, leveres på onsdag! Har en Model S også; så dette er primært bybilen vår. Da skal behovene være dekket, særlig siden jeg også får Mini Remastered ila høsten
 
Ja. Rep kosta ikke mer enn 25k, men det begynner å bli en grei prosentandel av bilens verdi.
 
(i3en er fra tidlig 2014)

Seks års levetid på en Premium bil.... Dette er skuffende for BMW....

8- (

Edit: Men bremseskiver er slitedel/forbruksvarer. Støtdempere også, men de bør holde mer enn 6 år...(litt avhengig av kjørelengde)