Bilsnakk

Hele ytre ring av felgen er borte ja @Rød
Loddene er på plass @Grendel.
Har ikke sett dette før. Nå er dette en varebil som har gått sine km og har nok ikke blitt vasket nevneverdig heller.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Ser ut som at det er mer enn bare lodd som har falt av. Mangler det en "inner ring" på det ene dekket?

Jeg har sett slike "innerringer" som selges som styling. Ulike farver som kan matche bilen. Disse må vel i så fall være stjålet?

8- P
 
Jeg har sett slike "innerringer" som selges som styling. Ulike farver som kan matche bilen. Disse må vel i så fall være stjålet?

8- P

Du tenker nok på disse; https://alloygator.com/uk/ - som sitter utenpå felgen, ikke på innsiden ;)

Jeg har sett bilder av slike skader på biler som er blodsenket og biler med utslitte fjær/dempere. Understell eller hjuloppheng kan "skrape" av hele innerkanten, og man kan selvfølgelig også "kantkjøre" innersiden av felgen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Nei, men felgen er jo boss. Kanten hvor dekket ligger mot, er jo borte. At dette har vært ‘litt merkelig’, sier mer om sjåføren enn om skaden. Vil tro dette har ristet bra.
Felgen er boss ja. Hadde ikke vært mye risting. Bare flaks at ikke dekket har løsnet i en sving. Nå er dette en Vivaro med nesten 300k på telleren så hele kjøreopplevelsen er litt «merkelig».
 
Forskjellen på drivstoffforbruk når jeg kjører familiebilen og når madammen kjører. Hun er sløv med lading og ender opp med kostnad pr 100km på ca 71,- Jeg har 28,- #pengerutavvinduet

4CF3614B-0D20-4754-AA32-CECA58CB035E.jpeg
D6010CDF-F203-4D7D-B79C-D055A3886E5C.jpeg
 
Fordi folk har forskjellig bruksmønster.
For oss som ofte er utenfor asfalt så har absolutt SUV noe for seg med tanke på bakkeklaring. Min forrige bil slo jeg nedi på skogsvei og rev av bunnplaten og diverse annet snacks. Kostet rett over 12.000 å fikse.
Skal man ha med hund i bur og kanskje et rådyr etc så trenger man også SUV/stasjonsvogn plass.

Drømmebilen for folk i grisgrendte strøk.
1594545706331.png