Bilsnakk

Hvor ? Fant den ikkje . Sort med hvitt interiør eller den lilla ?
Er ikkje mangen av dei i Norge
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Liten bybil som ikke er elektrisk var ikke lett å finne, denne får fungere som daily i sommer når været ikke tillater MC

71A7854F-28AC-4544-9CE1-4B4D858D970D.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Henrik C og Ivar

944T er ganske forskjellig frå 928.
Men tøff bil då.

Eg har en stående på en låve . Burde nok ha fått den på vegen igjen , men krever nok en del tlc før det.

IMG_20220227_143100.jpg
 
Liten bybil som ikke er elektrisk var ikke lett å finne, denne får fungere som daily i sommer når været ikke tillater MC

Vis vedlegg 370460
Små bybiler er konge. Vi tar vår på roadtrip til sør-Frankrike i sommer.
Skal trikse litt på den ved å demontere baksetet og bygge en enkel, teppekledd plate som dekker hulrom med verktøy og stæsj, og brått bugner det over av bagasjeromsplass også.

1716718416426.jpeg

IMG_9954.jpeg
 
Vi har hatt bare elbiler i familien siden 2015. Jeg kan ikke se hva som er ubrukelig med de. Jeg kjører masse langturer og det er helt uproblematisk. Kjører nå den nyeste versjonen av Tesla Model 3 og den har nok rekkevidde, er stabil og fin på autobahn, gjør det bra i sikkerhetstester og er etter min mening morro å kjøre. Med så mange solgte eksemplarer i Norge kan det tyde på at slike biler ikke er helt ubrukelige.
 

Det gledes. Og det er nok bare å vente på at resten følger etter.
"Vi må lytte til kundene" - tenk om de som styrer potetlandet vårt hadde hatt en sånn innstilling. Det hadde vært noe.
 

Det gledes. Og det er nok bare å vente på at resten følger etter.
"Vi må lytte til kundene" - tenk om de som styrer potetlandet vårt hadde hatt en sånn innstilling. Det hadde vært noe.
Apropos "lytte" - Jeg er veldig glad for at de fleste budbiler som henter/leverer utenfor mitt vindu er elektriske, så slipper jeg å høre på den evinnelige støyen og klakringen fra en dieselvogn mens de laster/losser:sick:
 
Redigert:
Apropos "lytte" - Jeg er veldig glad for at de fleste budbiler som henter/leverer utenfor mitt vindu er elektriske, så slipper jeg å høre på den evinnelige støyen og klakringen fra en dieselvogn mens de laster/losser:sick:
Her blir vi nok aldri enige ;)
Brødbiler kan gjerne være på strøm. Men kundene til MB vil helst ikke ha det åpenbart. Og det har jeg full forståelse for.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Her blir vi nok aldri enige ;)
Brødbiler kan gjerne være på strøm. Men kundene til MB vil helst ikke ha det åpenbart. Og det har jeg full forståelse for.
Synes du en Sprinter diesel som står rett utenfor et vindu, med motoren på tomgang, er «musikk i dine ører» så blir vi nok ikke enig, nei;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ivar
Nå er det vel kun en av plattformene de stopper utviklingen på. Den plattformen var tiltenkt store el-bil ala EQS/EQE og i det skiktet er det vel litt annet fokus fra kundene. Plattformen for "Folkebilene" fortsetter for full blås, og de har jo tenkt til å oppdatere eksisterende storbilplattform. Så blir nok fortsett grei skuring å få seg en elbil med stjerne i grillen. Og det er jo fint:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Synes du en Sprinter diesel som står rett utenfor et vindu, med motoren på tomgang, er «musikk i dine ører» så blir vi nok ikke enig, nei;)
Det var jo ikke det jeg sa. En brødbil kan godt gå på honning eller løv for alt jeg bryr meg. Men en bil som skal vekke en form for glede hos meg skal ikke gå på batteri. Det er bare sånn jeg er. Hadde du hatt Ferrari hvis den hørtes ut som en brunstig mygg? ;)
 
  • Haha
Reaksjoner: eidehelg
Nå er det vel kun en av plattformene de stopper utviklingen på. Den plattformen var tiltenkt store el-bil ala EQS/EQE og i det skiktet er det vel litt annet fokus fra kundene. Plattformen for "Folkebilene" fortsetter for full blås, og de har jo tenkt til å oppdatere eksisterende storbilplattform. Så blir nok fortsett grei skuring å få seg en elbil med stjerne i grillen. Og det er jo fint:)
Ja, de kjedelige bilene skal fortsatt gå på strøm. Men at bilene som er litt mer interessante skal fortsatt være valgfrie eller fossile er gledelig for oss som er glad i bil.

Uten å piske denne døde hesten en gang til så kan vi vel være enige alle sammen om at muligheten til å kunne velge er et ok kompromiss.
 
Det var jo ikke det jeg sa. En brødbil kan godt gå på honning eller løv for alt jeg bryr meg. Men en bil som skal vekke en form for glede hos meg skal ikke gå på batteri. Det er bare sånn jeg er. Hadde du hatt Ferrari hvis den hørtes ut som en brunstig mygg? ;)
Glede = diesel?
Det drivstoffet er ment for traktor og anleggsmaskiner.
Min Ferrari høres ut som en stor og mektig mengde mygg på høyt turtall.
Et hyl på riktige turtall.
Personbil og diesel har jeg eid 2 mnd siden 1987.
Mye heller elbil enn diesel. Grusomt drivstoff, aka støy!