Bilsnakk

Kremt. Har bestilt Skoda EL bil. Uprøvd. All bilglede slutter da når den blir levert?

Jeg går ut fra at det er noe som ikke er helt uvanlig når man kjøper Skoda? ;)

Men er enig i at bilglede er et kompromiss, og som dessverre blir et stadig større kompromiss. Iallfall når det kommer til elbil...!

• Elsker
Reaksjoner: Oddemann
Har hatt den tvilsomme gleden av å kjøre Berlingo idag. Har reagert på støy tidligere i disse bilene men syns det var voldsomt idag. Målt med tlf i 80kmt på motorvei klokken den inn på hele 86db. Til sammenlikning fant jeg en test der Mazda Mx5 ble verst i klassen med 77db. Jeg ser ukentlig folk som kjører med Peltor i disse bilene, skjønner hvorfor.

Kremt. Har bestilt Skoda EL bil. Uprøvd. All bilglede slutter da når den blir levert?
Om all bilglede forsvinner er jeg ikke helt sikker på, men etter snart 5 år var jeg hvertfall bestemt på at det ikke ble en Skoda nr 2 på meg. Har ikke prøvd den El bilen du har bestilt, men den ser jo veldig fin ut. Bare vær nøye med å følge med på bobler i lakken (sinkslipp) for når de kommer og det gjør de garantert så er dette ifølge Møller steinsprut;)

Om all bilglede forsvinner er jeg ikke helt sikker på, men etter snart 5 år var jeg hvertfall bestemt på at det ikke ble en Skoda nr 2 på meg. Har ikke prøvd den El bilen du har bestilt, men den ser jo veldig fin ut. Bare vær nøye med å følge med på bobler i lakken (sinkslipp) for når de kommer og det gjør de garantert så er dette ifølge Møller steinsprut;)
Ikke bare Møller som påstår det, hadde en E-klasse som fikk litt lakkslipp på døren. Bertel O.Steen prøvde seg på steinsprut. De ga seg til slutt men ikke uten kamp.

Ikke bare Møller som påstår det, hadde en E-klasse som fikk litt lakkslipp på døren. Bertel O.Steen prøvde seg på steinsprut. De ga seg til slutt men ikke uten kamp.
Nei sikkert ikke, fikk selv 2 stk på bagasjeluken på en Superb. Fikk som forklaring at dette må ha oppstått når bilen sto parkert og en bil har kjørt forbi og skapt steinspruten. Dette skjedde med ca 1 års mellomrom på disse 2 steinsprutene så jeg må jo være over gjennomsnitt uheldig;)

Om all bilglede forsvinner er jeg ikke helt sikker på, men etter snart 5 år var jeg hvertfall bestemt på at det ikke ble en Skoda nr 2 på meg.

Nicket ditt forplikter, skulle ikke du hatt en slik?:mrgreen:
17D9C9D7-83D7-4140-8D56-A9A4B46E5AF8.jpeg

Nei sikkert ikke, fikk selv 2 stk på bagasjeluken på en Superb. Fikk som forklaring at dette må ha oppstått når bilen sto parkert og en bil har kjørt forbi og skapt steinspruten. Dette skjedde med ca 1 års mellomrom på disse 2 steinsprutene så jeg må jo være over gjennomsnitt uheldig;)

De steinsprutene man får bak er ofte fra egen bil. Turbulens under bilen plukker opp småstein og punkterer lakken. Boblen som med tiden blir synlig er rett og slett sinkbelegget som gjør jobben sin. I starten er det kun en bitteliten punktering i lakken.

Du har sikkert lagt merke til at enkelte biler blir fortere skitne bak enn andre, og det har samme årsak.

Veldig kjipt, men omtrent umulig å komme unna.

5EBC147A-9821-4EE5-8926-61175ACBEC00.png