Bilsnakk

Hvor er det kvaliteten til proff ligger?
Tykkere gods? Bedre overflate behandling? Kraftigere aksling?

Jeg betalte 6000 kr ekstra opp til Tysse Pro fra Tysse standard når jeg kjøpte min Tysse. Det var det samme som ekstra karmer kostet på Gaupen.

Ang kvalitet fra standard til Pro så er en Pro ca 90 kg tyngre, dvs fra 250 kg til 340 kg hvis jeg ikke husker feil. Større hjul som gir bedre demping / spretter mindre, sterkere karmer og annen låssystem på karmer. Noe må jo de 90 kg brukes til.

6080 er jo «lang», men stor er den ikke. Tror du kommer til å angre hvis du kjøper mindre henger @Raniets

Det er ganske greit å kunne transportere en 3-seters sofa eller noe annet langt.

Ser at den minste hengeren jeg har er en tilsvarende Tysse 6217 (Pro) FS med påbyggingskarmer. Helt genial, spesielt med skjermer man kan stå på. Skuddsikker sak, har hatt den i 10 år uten å gjøre noe annet enn å smøre lagrene et par ganger - og fylle luft.

Velger nesten alltid denne hengeren fremfor en gammel Tredal med to akslinger, selv om sistnevnte kjører bedre. Platene i gulvet på Tredal ryker etter en del år hvis hengeren står ute.

Er også veldig fornøyd med snøskuter-henger fra BK, som har tipp. Fungerer også til det meste, selv om karmene er svært lave.

Har et par båthengere med plastskjermer, de har blitt byttet mer enn en gang - lett å tråkke de i stykker ol.

Og som noen skrev over, har du en skikkelig tilhenger får du igjen pengene etter noen år. Det har vært en mager trøst når jeg har solgt båt - tilhengere bare stiger i verdi! Har solgt en del hengere opp igjennom, alle med fortjeneste.

Det spiller nok liten trille hvilket fabrikat du kjøper, så lenge du skal bruke den såpass lite som du skisserer her.
Det jeg hadde lagt vekt på, er bremser, innvendig plass til gipsplate, og overtrekk/kapell. Det sparer hengeren for mye og den er alltid klar til bruk, uansett. Du kan også transportere nevnte gipsplater tørt.
Men om du skal legge ekstra kroner i noe, så hadde jeg lagt de i (B)E, sånn at du kan trekke hva du vil. Det er fryktelig praktisk.

Det spiller nok liten trille hvilket fabrikat du kjøper, så lenge du skal bruke den såpass lite som du skisserer her.
Det jeg hadde lagt vekt på, er bremser, innvendig plass til gipsplate, og overtrekk/kapell. Det sparer hengeren for mye og den er alltid klar til bruk, uansett. Du kan også transportere nevnte gipsplater tørt.
Men om du skal legge ekstra kroner i noe, så hadde jeg lagt de i (B)E, sånn at du kan trekke hva du vil. Det er fryktelig praktisk.
Enig. Ikke mange kronene å oppgradere til BE. Da kan du dra det du vil så lenge bil og henger er kompatible til å tåle det.

Jeg har brukt både proff og fritidshengere om hverandre i årevis. Og jeg mener det ikke er verdt å oppgradere til proff med mindre den skal brukes hardt og daglig.

Flott med gratis henger 😝
IMG_1487.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Måtte bytte en vakumslange på girkassen på S63 i forrige uke. I den forbindelse glemte girkassen at den var en girkasse og måtte remappes. Etter den fikk ny informasjon at den var en girkasse igjen var det som å få en ny bil! Makan til forskjell. Som fløte i "Comfort" og skarp som en kniv i "Sport".
Helt vanvittig forskjell, forandret totalt hele bilen.

Helt enig i at entusiasme og bilglede burde ha en forbrenningsmotor. Selv kunne jeg tenkt meg en gammel sær bil etterhvert, 2CV kanskje.. Denne gangen ble det ny bruksbil, og med tanke på spec. er det jo nesten litt entusiastisk? Kommer i september.

Bakhjulstrekk, 258 hk, spoiler og coupe/kombi/sedan:

1744479489788.png

1744479541698.png

Helt enig i at entusiasme og bilglede burde ha en forbrenningsmotor. Selv kunne jeg tenkt meg en gammel sær bil etterhvert, 2CV kanskje.. Denne gangen ble det ny bruksbil, og med tanke på spec. er det jo nesten litt entusiastisk? Kommer i september.

Vis vedlegg 397042
Vis vedlegg 397043

Mazda6 er noe av det flotteste som er. Selv denne nye. Soul Red er ikonisk, kanskje litt for vanlig nå?

Lekker bil.

8

Vis vedlegg 397042
Vis vedlegg 397043
Regner med at dette er nye elbilen fra Mazda. Den ser fin ut og virker prisgunsti. Er disse leveringsklare nå ? Gratis med nybil !

Regner med at dette er nye elbilen fra Mazda. Den ser fin ut og virker prisgunsti. Er disse leveringsklare nå ? Gratis med nybil !
Jeg får en av de første og den skal komme i september, så ikke helt klar enda. Blir spennende, lang akselavstand, bakhjulstrekk og den formen burde tilsi ganske ok komfort for 369k

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg får en av de første og den skal komme i september, så ikke helt klar enda. Blir spennende, lang akselavstand, bakhjulstrekk og den formen burde tilsi ganske ok komfort for 369k
Den har jo et interiør og et utsende som en bil, ikke som enkelte elbiler fra Star Wars. Blir vel komfort med 4,9m lengde hvis jeg ikke husker feil.

• Liker
Reaksjoner: andres