Bilsnakk

Det er stor forskjell på boksene @Genta, anbefaler å se på bildene på Skiguards nettsider. Tror dette er «nytt», boksene var likere før uavhengig hvilken bil de skulle stå på.

Se eksempelvis bildene av 830T på hhv. EQE og A6. Har originalt skistativ fra Mercedes på min GLE, som iht. fabrikk skal monteres veldig langt frem på railsene - ser faktisk ganske rart ut.

Med mindre bilene har veldig ulik taklinje vil nok boksene passe om hverandre, men det vil også medføre at takstativer må monteres annerledes enn det som anbefales av bilprodusenten.
Jøss, men da må de ha en meny med ulike 860/830 modeller som passer en gjeng med ulike biler / event 1:1 produksjon.
Snodig at denne informasjonen skal være så vanskelig tilgjengelig på Skiguard.no.

Ser at eks thansen kun selger s-modellene, og på takrails..no står det at boksen tilpasses og det er to ukers leveringstid. Så er vel sånn. Flaks at min passer så bra da:)

Uansett hvis takform er relativt lik så er det ikke vanskelig å teste før kjøp.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Jøss, men da må de ha en meny med ulike 860/830 modeller som passer en gjeng med ulike biler / event 1:1 produksjon.
Snodig at denne informasjonen skal være så vanskelig tilgjengelig på Skiguard.no.
Har surret med dette selv, det har blitt noen kjøp og salg av bokser opp igjennom - og vanskelig å få gode svar hos Skiguard.

Tipper de har blitt mer skreddersydde, det finnes jo veldig mange flere bilmodeller enn før med enda mer ulik design. Før var det jo bare enkelte stasjonsvogner og noen SUV’er man så med (dyr) skiboks.

Med mindre skiene skal transporteres over lengre avstander ville jeg gått for et skikkelig skistativ i stedet. Ble lei av hele opplegget, og boksen ble stående på hele året da barna var små :eek:

• Liker
Reaksjoner: Genta
Når det kommer til ski er jeg en av «de andre er verre», så noe annet en boks er nok ikke aktuelt.
Får finne ut av det. Takk for innspill og god helg folkens

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Når det kommer til ski er jeg en av «de andre er verre», så noe annet en boks er nok ikke aktuelt.
Får finne ut av det. Takk for innspill og god helg folkens
Gode ski (gjerne som i de andre er verre) og god klokke hører bra sammen!
IMG_9935.jpeg

IMG_9937.jpeg
IMG_9936.jpeg

@Genta

Atomic er sikker greit nok det til sånn bortover greier , men skal en opp og ned med litt fart så finnes der Norske produsenter på det allerhøyeste nivået ;) .

Vis vedlegg 385863
Jeg er kun autodidakt mosjonist i nedoverbakkene, og mine Støckli SL er magiske. Vølkl SL er ogå morsomme.
De plankene dine ser kule ut på rando, som jeg ogå trives med, men ikke driver merd.
Radiumen er tross alt en alpinklokke, xStereo, norsk på norsk.

(sorry avsporing i biltråd, men iallefall litt klokkerelatert)

Jeg er kun autodidakt mosjonist i nedoverbakkene, og mine Støckli SL er magiske. Vølkl SL er ogå morsomme.
De plankene dine ser kule ut på rando, som jeg ogå trives med, men ikke driver merd.
Radiumen er tross alt en alpinklokke, xStereo, norsk på norsk.

(sorry avsporing i biltråd, men iallefall litt klokkerelatert)

Du verden her var det mange rare ord!
Jeg kan bortover og nedover. Bortover, så oppdaget jeg arbeidet kroppen ikke lenger klarte å skøyte. Da måtte jeg begynne å smøre igjen. Nedover , så klarer jeg fortsatt å imponere enkelte yngre med 360grader .
Selv på utøffe ski.

(Har det virkelig vært så mye utvikling her? Det er jo bare ski!)

8- )

• Elsker
Reaksjoner: Genta
Jeg har en e-golf som har garanti frem til februar neste år og bilen har nettopp vert inne da vi ikke fikk varme i bilen. Det viste seg at 1/5 sensor på varmeapparatet var røket. Etter mye googling viser det jo seg at dette er ett veldig vanlig problem! Er det noen her inne som har opplevd det samme ? Flere skriver at VW burde skiftet alle sammen når de først er i gang.

Jeg har en e-golf som har garanti frem til februar neste år og bilen har nettopp vert inne da vi ikke fikk varme i bilen. Det viste seg at 1/5 sensor på varmeapparatet var røket. Etter mye googling viser det jo seg at dette er ett veldig vanlig problem! Er det noen her inne som har opplevd det samme ? Flere skriver at VW burde skiftet alle sammen når de først er i gang.
Samme på konas e-Golf.

Redigert: