Bilsnakk

Eneste tilvalget på setene iX var multifunksjon, i praksis justerbar ryggvidde, korsryggstøtte, massasje og ventilasjon som jeg har.

Er ikke mulig å velge hverken sportsseter eller komfortseter på iX, og det er synd for BMW sine komfortseter er noe av det bedre på markedet…

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Har hørt fra flere at setene i BMW potensielt kan være noe som ikke passer enn overhodet.
EQS med bakerste seterad nedslått har vel ganske bra bagasjeplass, så tenker at plass der ikke skal være en faktor..?

EX90 kan jeg ikke kjøpe etter at en kollega hevet kjøpet på sin pga mye tull.

Helst vil jeg bare ha en Silverado eller RAM på grønne skilt. Hvorfor fikk jeg unger?

• Haha
Reaksjoner: bangiman
Han hadde den stort sett på verksted de 2-3 månedene han hadde den. Ville ikke lade, masse feilmeldinger, osv. Har egentlig ikke spurt detaljert, fikk forståelsen av at bilen bare hadde "gått til helvete". Han hadde ix50 før, og sa det var som å gå tilbake til steinalderen tech-messig.

Jeg hadde en F150 Raptor Supercrew V8 for noen år siden, så jeg kunne tenkt meg pickup igjen. Penis har liksom ikke vært like stor siden... F150 Lightning er jo et alternativ som familiebil, selv om det ikke gir mer hår på nøttesekken.

Eneste tilvalget på setene iX var multifunksjon, i praksis justerbar ryggvidde, korsryggstøtte, massasje og ventilasjon som jeg har.

Er ikke mulig å velge hverken sportsseter eller komfortseter på iX, og det er synd for BMW sine komfortseter er noe av det bedre på markedet…
Ah . Det forklarer jo det . Eg leita lenge etter en bil med comfortseter , riktig nok bruktbil då men vanskelig nok .

@adio Det ryktes at dei har fylt opp lagrene voldsomt med den F150 lightningen og at den ikkje vart noken salgssuksess . Antageligvis pga litt håplaus rekkevidde til prisen og i forhold til konkurrentene
Så fleire meiner vel at den kjem til å bli skuffa ut til en vesentlig lavere pris snart .

Ja, jeg fatter ikke hvorfor de kun tok inn den lille batteripakken...! Det er dog jevnlig noen med det store batteriet (som jeg må ha) til salgs, og de får garanti gjennom ekstern selskap. Hvordan det fungerer ved behov for å bruke garantien aner jeg dog ikke..

Ja, jeg fatter ikke hvorfor de kun tok inn den lille batteripakken...! Det er dog jevnlig noen med det store batteriet (som jeg må ha) til salgs, og de får garanti gjennom ekstern selskap. Hvordan det fungerer ved behov for å bruke garantien aner jeg dog ikke..

Det eg virkelig misliker med MB sine elbiler er all denne elektronikken dei skal putte over alt. Header display er jo flott det , men mengden info er i overkant . Betjening av radio , klima osv krever navigering innom ipaden. Noken som egentlig betyr at ihvertfall eg måtte ta blikket vekk frå vegen for å finne fram .
Dette er vel kanskje en gjenganger på alle elbiler. Dei satser på wow faktor med mykje datascrolling . Mulig eg er begynt å bli gammel og sær , men alt av klima og radio kunne godt hatt vanlige hurtigtaster. Et velprøvd system med runde hjul så en lett kan øke eller senke viftene osv. Men men . Ellers er den grisetung og føles tung å kjøre . Absolutt ingen racer .

Noen som har fornuftige tanker om BMW ix50 vs. Merce EQS?
Mercedes har skrinlagt produksjonsplattforen til de store elbilene. Så EQS, EQE osv vil bli satt ut av produksjon. Med tanke på verditapet, ville jeg vært obs på de store Mercedesene. ( Verditap på elbil er jo hinsides uansett, men enda verre blir det nok når modellen forsvinner.)

• Liker
Reaksjoner: adio
Har iX50. Støysvak, god rekkevidde, svært komfortabel kjøremessig. Bagasjeplass er tidligere nevnt, men vi som er 4 stk og bla må ha med barnevogn får faktisk overraskende mye med så lenge man pakker lurt.

MEN setene er helt elendige (for meg), har irritert meg siden dag 1. Jeg er 193cm og har i praksis null støtte for lår. Blir sliten av å kjøre langt. Burde selvfølgelig vært avdekket før man kjøpte, men bestilte på et tidspunkt hvor man knapt fikk prøvekjørt bilen. De nye setene i faceliften er kun marginalt bedre.

Rammeløse vinduer er også irriterende. Selv med lang forvarming har jeg opplevd mange ganger på vinteren at vinduet er fryst fast så man må stå med kredittkortet ned i listene rundt vinduet for å klare å få åpnet døren.

Har også en iX3 og den har både bedre seter, bedre bagasjeplass, bedre dørløsning og kostet halvparten…

Jeg venter på ny i4 M60 og håper at jeg blir mere fornøyd enn det du er med IXen. I4 har også rammeløse vinduer, har ikke forstått hensikten med det. Blir problemer på vinter og mere støy. Mulig tøft når døren er åpen i 5 sek.

Stort eller lite bagasjerom er vel egentlig uvesentlig på batteribiler. Nyttelast er det avgjørende. På de fleste er det mulig å fylle opp med flere hundre oppblåste ballonger .

Sjekk hvor mange kilo bagasje du kan ha med etter at fire voksne mennesker er inne i bilen.

8

Stort eller lite bagasjerom er vel egentlig uvesentlig på batteribiler. Nyttelast er det avgjørende. På de fleste er det mulig å fylle opp med flere hundre oppblåste ballonger .

Sjekk hvor mange kilo bagasje du kan ha med etter at fire voksne mennesker er inne i bilen.

8

Godt poeng sånn sett . Batteribiler har vel sønn sett en veg å gå endå før akkurat den delen er ordnet

• Liker
Reaksjoner: Grendel

8
Hva med en annen "vanlig" småbarnsfamilie? To voksne + tre barn som tilsammen veier 35 kilo? Trenger man ikke plass til mye bagasje da? Alle sin situasjon er forskjellig vettu...

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Ivar
Hva med en annen "vanlig" småbarnsfamilie? To voksne + tre barn som tilsammen veier 35 kilo? Trenger man ikke plass til mye bagasje da? Alle sin situasjon er forskjellig vettu...

Fire kammerater på vei til Gardermoen. 4× 100 i kropp og 4x 20 i bagasjen. 480 kilo med vekt. Hvor mye tax-free kan du kjøpe på vei hjem?

8

Regnestykket er vel feil? Fører (75 kg) skal trekkes fra.
Så 480 - 75 = 405. Om nyttelasten på bilen er 520 så blir det 28 kg hver med vin hjem. Eller 56 vinflasker hver.

Edit... vinflaske er vel litt tyngre.... la oss si 28 flasker hver. Eller totalt 36 kartonger med vin i bilen på vei hjem.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Regnestykket er vel feil? Fører (75 kg) skal trekkes fra.
Så 480 - 75 = 405. Om nyttelasten på bilen er 520 så blir det 28 kg hver med vin hjem. Eller 56 vinflasker hver.

Edit... vinflaske er vel litt tyngre.... la oss si 28 flasker hver. Eller totalt 36 kartonger med vin i bilen på vei hjem.

Bingo.

Et moment til er at 'din bil' vil høyst sannsynlig ha høyere egen vekt enn det som er oppgitt i vognkortet. 'Du' har oppgradert interiør, glasstak, større felger og mer utstyr. Oppgitt vekt er normalt 'basismodellen'.

Det er derfor ikke trygt å veie alle passasjerer og bagasje og tro du er på rett side.

8