Baselworld 2018

Hvilket merke følge du tettest under Baselworld?

  • Rolex

    Stemmer: 122 54,0%
  • Omega

    Stemmer: 19 8,4%
  • Seiko

    Stemmer: 20 8,8%
  • Zenith

    Stemmer: 5 2,2%
  • TAG Heuer

    Stemmer: 1 0,4%
  • Hublot

    Stemmer: 1 0,4%
  • Patek

    Stemmer: 13 5,8%
  • Breitling

    Stemmer: 7 3,1%
  • Annet merke

    Stemmer: 38 16,8%

  • Antall stemmer
    226
Alle kan få slik patina med en klassisk vannskade.... Neida joda

Er vel den 'skikkelige' krona som står for det da?

happy-ba-dum-tss.png
 
Jeg er ikke helt oppdatert på Black Bay, men husker at det for noen år siden (rundt den første lanseringen) var litt snakk om oksideringsproblemer med den fargede aluminiumhylsen ved kronen. Det var altså snakk om galvanisk tæring mellom to forskjellige metaller - aluminium og stål - hvor aluminiumet taper.

Var dette bare et parti klokker med produksjonsfeil, eller et iboende problem som først viser seg etter mye bruk i saltvann (som tross alt er sjelden)? Det må uansett ha vært en feil med anodiseringen som skal beskytte aluminiumet, men spørsmålet er om dette kan skrapes bort ved bruk av kronen og eksponere rent aluminium til elementene. Har noen her en litt eldre Black Bay som er blitt badet mye med i saltvann, og kan si noe om tilstanden til kronehalsen?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Black Bay Fifty-Eight ;)

Vis vedlegg 85703

«Some other welcome changes are the removal of the colored crown tube and the inclusion of an embossed Tudor Rose on the crown itself».
Hadde ikke lagt merke til fjerningen av denne! Da er jo ikke den potensielle problematikken med galvanisk tæring i kronehalsen noe å tenke på med Fifty-Eight. Personlig foretrekker jeg den uten aluminiumhylsen uansett, da det blir litt mindre visuell støy. :)
 
Redigert:
Jeg er imponert over nye Fifty-Eight, Black Bays gamle kasse og kronehals har tidligere vært showstoppere for min del.

Nå mangler Black Bay bare en skikkelig oysterlenke med tilhørende clasp, i stedenfor den vintage-inspirerte «riveted style» oyster-lenken :)
 
Er det flere som får Dr. No assosiasjoner til BB58?
Vis vedlegg 85728
At Rolex ga Tudor tillatelse til å lage denne fortjener ros.

Absolutt, det gjør jeg også. Det første jeg tenker på er Bond på begynnelsen av 60-tallet når jeg ser denne. Nydelig klokke, og jeg som deg synes egentlig også at det nesten er merkelig at Rolex tillater dette. Det understreker vel bare at Rolex sannsynligvis ønsker å flytte seg enda lenger opp i hierarkiet, mens Tudor tar over butikken etter gamle Rolex. Og utrolig fint med nytt in-house urverk til denne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø