Baselworld 2017

Blir spennende så se hva forhandlere sier om salget til SD red om et års tid. Tror den kunne blitt en blockbuster uten cyclops. Personlig ble årets vinner Datejust 41mm i stainless med fluted bezel og blå urskive. Linjene på den kassen er jo magiske. Kombinert med det nye verket og livet i urskiva tror jeg det kan bli en sommerhit. Funker til dress og stranda :)
 
Blir spennende så se hva forhandlere sier om salget til SD red om et års tid. Tror den kunne blitt en blockbuster uten cyclops. Personlig ble årets vinner Datejust 41mm i stainless med fluted bezel og blå urskive. Linjene på den kassen er jo magiske. Kombinert med det nye verket og livet i urskiva tror jeg det kan bli en sommerhit. Funker til dress og stranda :)

Enig, bare litt kjipt at den blå kun kommer i kombinasjon med hvitt gull. Dvs en pris på over 83k...
 
  • Liker
Reaksjoner: Sponon og Bilanz
For å få fluted bezel er det hvitt gull som gjelder. Skinner nok litt ekstra men gull er kanskje mer sårbart for merker.
Løsningen som Omega valgte i Globemaster var å lage bezelen i tungsten som både skinner bra og er vesentlig hardere enn stål.
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf og Sponon
Når jeg hører tungsten tenker jeg automatisk på golfkøller, haha.
Haha.. ja mye man kan lages av tungsten, bl.a. missiler og amunisjon som skal trenge gjennom stål, eller til å lage syntetiske diamanter, så hardt er det. Omega er bra på å ta i bruk nye materialer i sine modeller. Denne 'Big Blue' PO modellen som jeg her prøver sammen med min Golfmast..ehh Globemaster er laget i ultrahard keramik med tungsten/diamant verktøy.
Hvitt gull gir mer bling men ingen ekstra funksjon så vi snakker ulike kundegrupper...
4276CB8D-D20E-4814-97EE-FC90F4DE7FD5.jpg
 
Blir spennende så se hva forhandlere sier om salget til SD red om et års tid. Tror den kunne blitt en blockbuster uten cyclops. Personlig ble årets vinner Datejust 41mm i stainless med fluted bezel og blå urskive. Linjene på den kassen er jo magiske. Kombinert med det nye verket og livet i urskiva tror jeg det kan bli en sommerhit. Funker til dress og stranda :)
Så du er i live? ;)