Snasent fra Oris, bare lenken på ChronOris-en er verdt alle pengene, IMO
Ser bra ut i "virkeligheten" også.
Men jeg falt nok hardest for Pilot 1917.
Snasent fra Oris, bare lenken på ChronOris-en er verdt alle pengene, IMO
Super enig. Vi har samme smakSer at folk faller i staver av en Sea-Dweller på 43mm med cyclops (que? jadda, jeg så den røde skriften....), men er ikke Datejust 41 langt mer interessant? 3235-verk, blå skive, tynn og diskret, hallo?
Ellers var det mye gråstein, Omega med ferdiglaget patina? Ellers takk!
Noen godbiter synes jeg det var. Blant annet disse, et knippe av mine favoritter fra Baselworld 2017:
FF Mil-Spec, What's not to like? Kanskje min absolutte favoritt fra Basel..... Gruser Sea-Dweller IMO....
Vis vedlegg 35473
Seiko 62Mas, håndlaget, ja takk! Se så mye kulere den er enn en Sub eller Seamaster....; )
Vis vedlegg 35474
Jeg har aldri vært noen fan av Tag Heuer, en vintage Heuer Monaco er kanskje det eneste som kan fange min oppmerksomhet, men denne reissuen av Autavia var uvanlig flott. Bra priset er den også.
Vis vedlegg 35476
Carl F. Bucherer Manero. Hvis man skal ha old school skive på en kronograf, synes jeg de har lyktes bedre enn de fleste. Litt Patek-vibber kanskje, men det gjør ikke noe. Sjekk ut den med sort skive...
Vis vedlegg 35477
Litt mer vintage-vibber, Patek Philippe gjør som vanlig akkurat det bedre enn de fleste (Heisann Omega). Deres ref. 5320G Perpetual Calendar er rett og slett nydelig.
Vis vedlegg 35478
Den der var stilig! Og rett størrelse! Kan ikke være ille pris heller?Extra special i 40mm størrelse i fire nye farger.
![]()
Sitter og ser på litt mer på klokkene fra Basel, og blir på nytt slått av hvor flotte de to Prospex-versjonene av 62MAS er. 42,6mm diameter, 13,8mm tykkelse, 6R15 urverk, buet safirglass med AR-coating. Pris blir 1100EUR for SPB051 og 900EUR for SPB053, som ganske enkelt betyr at man betaler 200EUR ekstra for lenken med den sorte.
Skal helt klart ha en av disse! Men hvilken...
SPB051
![]()
SPB053
![]()
Snadder! Kommer den i flere størrelser, eller har modellen på ditt bilde saftige labber?Ser bra ut i "virkeligheten" også.
Men jeg falt nok hardest for Pilot 1917.
![]()
Snadder! Kommer den i flere størrelser, eller har modellen på ditt bilde saftige labber?
Vis vedlegg 35540
Leser igjennom Jon Henriks inntrykk fra dag 2, og synes Captein Cook fra Rado gir akkurat riktig 70-tallsvibber. Et forfriskende take på dykkerur og retrobølgen.
![]()
Digger små dykkere.
Jepp. Er vel for å distansere linjen fra "vanlige" Seiko klokker, og dermed gi følelsen av noe mer rendyrket ekslusivt tenker jeg. Forstår den tankegangen.
Den nye layouten ser bra ut synes jeg. Det blir hakket renere med bare to repetisjoner av navnet "GS - Grand Seiko" i stedet for "Seiko - GS - Grand Seiko".
Når det er sagt, så skjønner jeg ikke hvorfor Seiko nok en gang har gått for lume i "feil ende" av sekundviseren.![]()