Baselworld 2017

Snasent fra Oris, bare lenken på ChronOris-en er verdt alle pengene, IMO

Ser bra ut i "virkeligheten" også.

01-Oris-Chronoris.jpg

Men jeg falt nok hardest for Pilot 1917. :)

ORIS_1917_8-700x467.jpg

Ser at folk faller i staver av en Sea-Dweller på 43mm med cyclops (que? jadda, jeg så den røde skriften....), men er ikke Datejust 41 langt mer interessant? 3235-verk, blå skive, tynn og diskret, hallo?

Ellers var det mye gråstein, Omega med ferdiglaget patina? Ellers takk!

Noen godbiter synes jeg det var. Blant annet disse, et knippe av mine favoritter fra Baselworld 2017:

FF Mil-Spec, What's not to like? Kanskje min absolutte favoritt fra Basel..... Gruser Sea-Dweller IMO....

Vis vedlegg 35473

Seiko 62Mas, håndlaget, ja takk! Se så mye kulere den er enn en Sub eller Seamaster....; )

Vis vedlegg 35474

Jeg har aldri vært noen fan av Tag Heuer, en vintage Heuer Monaco er kanskje det eneste som kan fange min oppmerksomhet, men denne reissuen av Autavia var uvanlig flott. Bra priset er den også.

Vis vedlegg 35476

Carl F. Bucherer Manero. Hvis man skal ha old school skive på en kronograf, synes jeg de har lyktes bedre enn de fleste. Litt Patek-vibber kanskje, men det gjør ikke noe. Sjekk ut den med sort skive...

Vis vedlegg 35477

Litt mer vintage-vibber, Patek Philippe gjør som vanlig akkurat det bedre enn de fleste (Heisann Omega). Deres ref. 5320G Perpetual Calendar er rett og slett nydelig.

Vis vedlegg 35478
Super enig. Vi har samme smak:) nye FF var rå! Har heller aldri likt Tag men den der var kul.

Når det gjelder Oris er det caliber 113 som gjelder , 10 dager gangreserve er vanvittig imponerende i denne prisklassen - litt stor kasse men det må nok til for å huse dette verket
C88C67DF-92E2-4CCA-9E3C-3969B91C1DF7.jpeg

Fra CFB falt jeg for denne - 43mm
2C3F0002-07D8-4CCB-86CE-218844638143_1.jpeg

Redigert:
Jeg sendte selv inn en pre-order på SPB051 i går kveld :D. Veil. pris på denne er 12.950kr og den forventes å komme på markedet i slutten av oktober/starten på november.

Det er første gang jeg slår til med et klokkekjøp så spontant uten å egentlig ha sett noe særlig med bilder/video av uret først. Så det skal bli riktig spennende å få sett mer når media får større tilgang. (Det virker litt som at LE utgaven stjal showet - dog det er forståelig ;))

Sitter og ser på litt mer på klokkene fra Basel, og blir på nytt slått av hvor flotte de to Prospex-versjonene av 62MAS er. 42,6mm diameter, 13,8mm tykkelse, 6R15 urverk, buet safirglass med AR-coating. Pris blir 1100EUR for SPB051 og 900EUR for SPB053, som ganske enkelt betyr at man betaler 200EUR ekstra for lenken med den sorte.

Skal helt klart ha en av disse! Men hvilken... :)

SPB051
04.png

SPB053
SPB053.jpg

Leser igjennom Jon Henriks inntrykk fra dag 2, og synes Captein Cook fra Rado gir akkurat riktig 70-tallsvibber. Et forfriskende take på dykkerur og retrobølgen.

baselworld-day-2-07918.jpg

Digger små dykkere.

Helt enig, og denne er fantastisk kul. Det jeg ikke har sett på nettet noen sted ennå, men lærte i dag, er at det også kommer en versjon på lenke. Denne er sort isteden for brunaktig i skiven, og ser litt mer moderne ut.

3649B269-0A09-4FFD-9583-841571EBFAE8_zpssqek0q2s.jpg

Gode kilder sier 17 750,- på lenke og 16 750,- for rem-versjonen.

Jepp. Er vel for å distansere linjen fra "vanlige" Seiko klokker, og dermed gi følelsen av noe mer rendyrket ekslusivt tenker jeg. Forstår den tankegangen.

Den nye layouten ser bra ut synes jeg. Det blir hakket renere med bare to repetisjoner av navnet "GS - Grand Seiko" i stedet for "Seiko - GS - Grand Seiko".

Jeg må si at det er litt mye skrift på GS (i hvert fall SBGA031 jeg lettet @Todda for), men en av kule tingene med GS var nettopp at det sto "Seiko" på det, slik at den virker billig. Litt stil over det. Koner og lign tror de er billige :)

GS- Grand Seiko burde være unødvendig på skiven. Kronen har vel "GS" på en vakker måte.

Ikke ofte man ser datovinduet kl 4 ...

• Liker
Reaksjoner: Frost og Todda
Når det er sagt, så skjønner jeg ikke hvorfor Seiko nok en gang har gått for lume i "feil ende" av sekundviseren. :D

Dette var det jeg stusset over på SBGA031-en min. Nå er det nesten favoritt-featuren til den klokken. Sekundviseren blir veldig stilren og lekker når den er en uavbrudt lang sekundviser uten dill-dall. Herlig, men uvant i begynnelsen.

• Liker
Reaksjoner: Todda