Ja, det må jeg si. Den er lekker. MEN: Hvorfor er det så vanskelig å bare lage en re-edition av en klassisk Pie Pan (ref. 168.005)? Eller hva @The Player?
Ikke for det, personlig klarer jeg meg godt med min fra 1963.Eneste er at den er 35 mm, det hadde vært interessant å se hvordan den hadde funket med en diameter på 39 mm.
Litt mer stilig informasjon. @Hammerfjord Apropos den Helberg klokken med 8000m vanntetthet, så er det tydelig at Seiko også driver med litt over-engineering og bare tester klokkene til 1000m, selv om de tydeligvis kan gå mye dypere:
In September 2014, Seiko professional diver’s watches of the same case construction were subjected to the most extreme test imaginable. Affixed to the exterior hull of KAIKO 7000 II, a remotely operated undersea research vehicle, they performed perfectly down to a depth of 3,000m.
Litt kult å vite det da
Her står det mer om begge de to nye Prospex dykkerne med litt flere live-bilder:
http://seiko.watchprosite.com/show-...d-50-years-of-seikos-divers-watch-excellence/
@FMSMulig det bare er jeg som bryr meg om det, men var det noen av klokkene fra Omega som fikk lume i kronen, slik Lunar Dust har?
Denne fra Zenith hadde jeg faktisk sansen for. Liker det sporty utseende og det at man faktisk kan se alle markørene på subdialsene på tross av noe overlapping. Dette har vært en svakhet ved tidligere El-primeroer.
![]()
Alle andre keramisk utgaver også egentlig
Limitert i 1970 eks. - Listepris 50.300
Sikker? Kan ikke se noe om lume på kronen noe sted, selv om det står nevnt at det er på tachymeteret..