Baselworld 2015 - 19.-26. mars! Hva har vi i vente?

x1440x810_OmegaSpeedmaster57-3.jpg


OMGAAAAWD!!1
 
Jeg har hatt lyst på den originale Snoopyklokken i mange år, dels fordi jeg liker historien bak spesialutgaven, og dels fordi jeg er en stor tilhenger av Peanuts (eller Knøttene om man vil). Jeg har imidlertid aldri blitt helt komfortabel med plasseringen og utformingen av Snoopytegningene, og etter hvert som bruktprisene på denne har passert 50.000 kroner (fra ca. 15. da jeg begynte å kikke) så har jeg slått det fra meg.

Men denne synes jeg var særdeles vellykket.

Litt bakgrunn for de som ikke gidder google. Snoopy-award er en utmerkelse som astronautene hos NASA selv gir ut til mennesker og institusjoner som har hjulpet dem. Etter Apollo 13 romfarten i 1970 (som senere også ble film med Tom Hanks) fikk Omega denne Snoopy-utmerkelsen siden en Speedmaster ble brukt til å time en rakettmotor for å sikre trygg innfartsvinkel i atmosfæren. Ekspertene på bakken hadde regnet ut at de måtte ha den på i nøyaktig 14 sekunder, der av teksten på skiven.

Da gir klokken mer mening, så takk for fin forklaring :)
 
Skjermbilde%202015-03-18%20kl.%2018.09.44.png




[video]https://youtu.be/fhE-UWQsw1M[/video]

1:20+

Håper ikke det er keramikk og diamanter som er "world premiere"...
Hvis det er det... Så er dette sorgens Basel for min del. Bortsett fra speedmaster 57, den likte jeg.
 
Å annonsere med "another world premiere" for så og vise frem enda flere keramikk Speedys tviler jeg på at Omega gjør, det ville ikke blitt populært.

Jeg tipper det blir en Railmaster re-issue da! Ser du @flyback, drømmen er ikke over enda! :mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Å annonsere med "another world premiere" for så og vise enda flere keramikk Speedys tviler jeg på at Omega gjør, det ville ikke blitt populært.

Jeg tipper det bli en Railmaster re-issue da! Ser du @flyback, drømmen er ikke over enda! :mrgreen:

Akkurat det jeg tenkte.
Det blir alltid noe overraskelser: Disse forskellige farger på Speedy 9300 er ingen nytt...Bare varianter som er brukt som ventepølse.
 
Redigert av en moderator:
To bilder på Snoopy
C8GMLxT.jpg

m9rk4k0.jpg

Skeptisk til mengden med Speedmaster tidligere idag, men Snoopy er en vinner.

Siden det ikke blir noen Coke SS, så består shortlist for neste kjøp av BLNR, Zenith El Primero (Tri Color), mens Snoopy lurer seg opp der. Tro om listen endrer seg de neste dagene :)
 
Redigert:
Snoopy er helt konge den. Det baklokket... Olala. Resten av nyhetene er litt, meh. For meg. Railmaster er jeg overbevist om blir bra, om den kommer.