Baselworld 2015 - 19.-26. mars! Hva har vi i vente?

Tipper 20-22k på Longinesen. Rundt der de andre cal 688 ligger.

Hvis vi tar utgangspunkt i at North Flag ligger rundt 10k høyere enn Tudor Ranger så kan man vel regne med at Pelagos med inhouse vil koste nord for 40k. Mellom 40-45k vil jeg anslå.

North flag skal koste $3500
 
To bilder på Snoopy
C8GMLxT.jpg

m9rk4k0.jpg

Oi!! Hva vil dette koste meg? :mrgreen:
 
Skal se at 2-linjers Pelagos blir samlerobjekt nå☺

Ja, det er merkelig at Tudor har bestemt seg for å skrive en lengre teknisk artikkel om hva klokken inneholder på bunnen av skiven. Dette bildet får bedre frem hvordan dette ødelegger helhetsinntrykket ganske mye. Etter min mening viser denne neglisjeringen av de små detaljene en manglende evne til å se helheten i designet, og resultatet blir skuffende lite raffinert. Omtrent som bruken av hvit datoskive med sorte tall på North Flag, istedet for sort med gule tall.

Jeg mener, Oris bruker en datoskive som matcher skiven på sin nye dykker, og det viser at de bryr seg mer om helheten - en hvit ville ødelagt balansen i skiven. Skulle tro vi burde kunne forvente det samme nivået av fokus på detaljer fra Tudor, som koster det dobbelte...

11055931_1583902665188767_1146463179_n.jpg



Den hadde vært mye finere om de hadde kuttet ut alt unntatt navnet Pelagos og 500m. I tillegg hadde den sett helt fantastisk ut med en sunburst effekt i den blå skiven, det ville gitt mye mer liv til den i de tomme områdene rundt klokken 9 or 3 som ser litt øde ut IMO. Vet ikke om det bare er belysningen i bildet, men skiven så nesten ut som den er laget av plastikk her...
 
Redigert:
Omega presenterer altså følgende spennende varianter av svart:
Black black
Sedna black
Pitch black
Vintage black

De to første er jo helt umulig å lese noe som helst på. Pitch black er jeg mer positiv til, og vintage black er jo ganske lekker. Kommer allikevel ikke til å betale 80k+ for noen av disse.

Snoopy klokka er jo artig, men helt seriøst, har Omega vært på besøk i graven til Albert Hoffman?

Rolex viser seg dessverre som en gigantisk skuffelse i år. Etter fjorårets slipp så var det ikke mye spennende å se fra den kanten. Mer gull og diamanter. Et nytt spennende urverk, som ganske sikkert bare kommer til å være i den nye Day-daten. Den eneste positive nyheten var den nye Yacht-masteren. Den ser jo virkelig lekker ut!
 
Skal se at 2-linjers Pelagos blir samlerobjekt nå☺

Hadde ikke vært meg i mot det. :eek: Hvis det er én ting som alltid har irritert meg med Pelagos 1 så er det riktignok at det ikke står "PELAGOS" på skiven i stedet for "ROTOR SELF-WINDING". Rotor self-winding hører hjemme på baklokket av klokken.
 
Snoopy klokka er jo artig, men helt seriøst, har Omega vært på besøk i graven til Albert Hoffman?

Jeg har hatt lyst på den originale Snoopyklokken i mange år, dels fordi jeg liker historien bak spesialutgaven, og dels fordi jeg er en stor tilhenger av Peanuts (eller Knøttene om man vil). Jeg har imidlertid aldri blitt helt komfortabel med plasseringen og utformingen av Snoopytegningene, og etter hvert som bruktprisene på denne har passert 50.000 kroner (fra ca. 15. da jeg begynte å kikke) så har jeg slått det fra meg.

Men denne synes jeg var særdeles vellykket.

Litt bakgrunn for de som ikke gidder google. Snoopy-award er en utmerkelse som astronautene hos NASA selv gir ut til mennesker og institusjoner som har hjulpet dem. Etter Apollo 13 romfarten i 1970 (som senere også ble film med Tom Hanks) fikk Omega denne Snoopy-utmerkelsen siden en Speedmaster ble brukt til å time en rakettmotor for å sikre trygg innfartsvinkel i atmosfæren. Ekspertene på bakken hadde regnet ut at de måtte ha den på i nøyaktig 14 sekunder, der av teksten på skiven.
 
Synes Pelagosen var utrolig kul. Når det gjelder tekst på skiven så måtte jeg se ned på min Submariner som har omtrent like mye. Ikke noen stor deal breaker for min del med andre ord.
 
Dette må være det kuleste baklokket jeg noensinne har sett på en klokke :D

m9rk4k0.jpg

Så først nå at den var limitert til 1970. Ikke hva jeg ville kalt virkelig limitert (heller ikke utypisk for Speedmaster), men godt under halvparten av forgjengeren.
 
Jeg har hatt lyst på den originale Snoopyklokken i mange år, dels fordi jeg liker historien bak spesialutgaven, og dels fordi jeg er en stor tilhenger av Peanuts (eller Knøttene om man vil). Jeg har imidlertid aldri blitt helt komfortabel med plasseringen og utformingen av Snoopytegningene, og etter hvert som bruktprisene på denne har passert 50.000 kroner (fra ca. 15. da jeg begynte å kikke) så har jeg slått det fra meg.

Men denne synes jeg var særdeles vellykket.

Litt bakgrunn for de som ikke gidder google. Snoopy-award er en utmerkelse som astronautene hos NASA selv gir ut til mennesker og institusjoner som har hjulpet dem. Etter Apollo 13 romfarten i 1970 (som senere også ble film med Tom Hanks) fikk Omega denne Snoopy-utmerkelsen siden en Speedmaster ble brukt til å time en rakettmotor for å sikre trygg innfartsvinkel i atmosfæren. Ekspertene på bakken hadde regnet ut at de måtte ha den på i nøyaktig 14 sekunder, der av teksten på skiven.

Veldig stilig, og dermed er skriften på skiven berettiget også, for ikke å si godt og smakfullt utført IMO. :)

Rett og slett en sjarmerende klokke. Denne fikk jeg veldig lyst på, men prisen blir nok ganske vill. Spesielt om baklokket er inngravert for hånd også.
 
Jeg likte Day Daten fra Rolex veldig godt! Også Snoopyen fra Omega er knall! Tror Omegaen havner rett under FEMTI lapper, men den skulle jeg svært gjerne hatt.