Baselworld 2014 - spekulasjoner, ønsker, håp og drømmer!

Fra et business ståsted skjønner jeg ikke at Rolex lanserte pepsi i stål, med tanke på hvor populær orginalen er på bruktmarkedet. Når det er sagt så er det kanskje en kortsiktig tankegang? Tror ikke en ny pepsi i stål hadde vært bra for Rolex historie... Hadde ikke da gamle pepsi mistet litt av kultstatusen sin? Gamle pepsi har "respekt" i seg selv. Nye har det i form av wg.

Ift nye Pateken tenker Breitling med en gang jeg ser den. Bevares, Breitling har mye flott, men skeptisk til en Breitling-Patek. Don't like så langt, men jeg har ombestemt meg (les: tatt feil) før... :D

OK - drømmeriene er over - over til det praktiske: Når er de nye klokkene (f. eks. Sea Dweller´n på 40mm) normalt tilgjengelige over disk? :)

Noen som kan gi en pekepinn på pris på denne hos norsk AD? :)

En Deepsea ligger vel på ca 80k?

Redigert:
Denne likte jeg ganske godt:
heritage-collection-slide-2.jpg

og denne med sine 35mm:
conquest-heritage-slide-1.jpg

Det var da voldsomt som dere damer skravler da:p
Mange fine nyheter som ble presentert i dag. Synd pepsi bare kommer i hvit gull, ellers hadde jeg stått på venteliste nå.
Likte nye blå Tudoren og Cellini var også en høydare.
Men den nye SD'en er bare helt fantastisk. Den gleder jeg meg virkelig til å tafse på:)

Synes Rolex har truffet veldig bra på Basel i år, selv om det jo er leit at den nye pepsien kun er i WG. Men, kjekt at det endelig kom en ny GMT pepsi da! Den nye Sea-Dwelleren er jo helt sinnsykt lekker etter min mening, her har de truffet en klar innertier. Dette må jo være en helt perfekt dykkerklokke, eller hur @Thomas? :D

Tudor bommet litt med rangeren synes jeg, det føles som en bortkastet sjanse til å virkelig treffe blink. Synes den er skikkelig fin, men hvorfor i alle dager skal den være 41mm? Den tynne bezelen og store urskiven gjør jo ikke akkurat at den virker mindre på armen heller. Tenker bare hvor konge den ville blitt i 38-39mm!

Masse digg fra Omega også, nye seamasteren og speedyen var veldig flotte.

Redigert av en moderator:
Den nye Sea-Dwelleren er jo helt sinnsykt lekker etter min mening, her har de truffet en klar innertier. Dette må jo være en helt perfekt dykkerklokke, eller hur @Thomas? :D

@Kohe321,

Ja, den nye SD er en perfekt dykkerklokke. Man kan kankje si at den burde hatt lume rundt hele bezelen, men da begynner den jo å yppe med den ultimate kongen av dykkerur (PloProf 1200m).

Nye SD er perfekt som den er :)

Redigert av en moderator:
Noen som kan gi en pekepinn på pris på denne hos norsk AD? :)

En Deepsea ligger vel på ca 80k?

Hørte at den havner på ca 83k NOK...

For øvrig kommer nok aldri GMT pepsien til å komme i stål og blir således en ny smurf på en måte.. Ikke det kuleste for oss vanlig dødlige men. Noe av grunnen er nok at den blå/sorte som da kom i fjor hadde blitt en overflødig, hadde vi vært heldig kunne det kanskje vært omvendt om de hadde knekt fargekombinasjonen i bezel tidligere? Hvem vet?

Har pris på nye seamaster kommet? Kan fort bli en dyr klokke med det nye verket, samtidig som den jo ikke er like rå som po når det kommer til dykkerspecs... Skulle ønske jeg visste litt mer om kvaliteten på de nye verkene fra Omega... Litt urmakersladder rett og slett, om det er mye reklamasjon og slikt.

Den er uansett rå... Hadde den hatt en pris på under femti tusen................................

Har pris på nye seamaster kommet? Kan fort bli en dyr klokke med det nye verket, samtidig som den jo ikke er like rå som po når det kommer til dykkerspecs... Skulle ønske jeg visste litt mer om kvaliteten på de nye verkene fra Omega... Litt urmakersladder rett og slett, om det er mye reklamasjon og slikt.

Den er uansett rå... Hadde den hatt en pris på under femti tusen................................

Uavhengig av pris så liker jeg utviklingen hos Omega om dagen.