Basel 2020: Spekulasjoner Rolex

42 mm Sky-dweller
5B4C84FD-91D2-4742-AE82-2D78FB2DAC49.png
 
Merk at Submarinermodellene går alle fra TripLock til TwinLock skrukrone.

WINDING CROWN Screw-down, Twinlock double waterproofness system
 
OP kommer med easylink nå. Det er et pluss. Det var vel ikke det på forrige modell eller tar jeg feil?
 
Det skal Rolex ha, de klarte å overraske meg. At de skulle satse på fargerike og oversized klovneklokker så jeg ikke komme :D
 
  • Liker
Reaksjoner: teknor
Dette betyr vel også at Hulk forsvinner. Finnes ikke på sidene og får ikke en oppdatering.
 
Litt overrasket over at de gikk opp til 41 mm, men det kan se ut som lugsa er mer avrundet mot håndleddet som gjør at klokken føles mindre og sitter bedre. Spennende lansering. Tar gjerne en 126610LV, men må nok som de fleste andre betale overpris på annenhåndsmarkedet. Ellers er det synd at 126619LB ikke kommer i stål. 400k blir i overkant for meg, så den blir uoppnåelig dessverre.
 
Rolex kjørte vel rettssak mot et firma som dreiv å satte fargerike skiver på klokkene deira, skjønner jo godt det no . OP var jo et friskt pust med spennende farger. Sub ser veldig mykje bedre ut , men usikker på om det er verdt å selge 116600 for noke her såå. Ja
 
Etter å ha sovet på det tror jeg at jeg er litt skuffa. Jeg har alltid ment at problemet med suben har vært maxi-case, og at Rolex velger å gjøre den større samtidig som de «fikser» proporsjonene føles litt som ett skritt frem og ett tilbake.

En del av de nye skivene til OP er helt topp, men at de kutta 39mm til fordel for 41 føles også feil.

Når det er sagt gjør de jo også mye riktig. Sub-C har alltid vært en veldig pen klokke, og nå er fet en veldig pen og proporsjonal klokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: EirikH og Genta