Basel 2019: Spekulasjoner Rolex

muligens feil tråd, men jeg syntes dette så ok ut, poor mans daytona
upload_2019-3-20_12-19-11.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Du verden for en kjedelig lansering! Jeg hadde i det minste forventet en Coke-GMT.

Dette var virkelig skuffende!
 
  • Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo
Så, istedenfor å gi fansen det de vil ha (Submariner, BB58 Pepsi-GMT, BB58 med sort skive, ny Pelagos, ny North Flag, mindre Ranger etc.), så har Tudor gravd i arkivet og trukket frem det som sannsynligvis er det grelleste klokkedesignet som noensinne har blitt satt på papir, samt tenkt at det verden trenger er flere BB Bronze-modeller i 43 millimeter. Pluss noen andre two-tone alternativer som i beste fall er "greit nok" katalogfyll om de kom sammen med lanseringene vi faktisk hadde ønsket oss.

Jeg siterer meg selv fra tidligere i tråden:

Dette er potensielt et skritt tilbake for Tudor.

Har de glemt at det som gjorde dem populære igjen var at de gikk tilbake til å lage mer klassiske design som fungerte som rimeligere alternativer til Rolex?

Spinnville design uten subtilitet var jo nettopp det som gjorde dem totalt irrelevante i så mange år.

At det skal være så forbannet vanskelig å gi fansen de klassiske klokkene de ønsker. Virker som om de fleste klokkemerker er ledet av rabiate sekstiåttere eller kleine hipstere som er opptatt av å bruke ord som "recognizzzableuh" og "code".

Gjør meg til CEO av Rolex SA, og neste år ville dere fått en ny Submariner med litt slankere kasse og matt keramisk insert, en Tudor Submariner i 40mm med insert i aluminium til 50k, en ny Explorer 1 i 36mm og en ny Explorer 2 i 39mm med inspirasjon hentet fra ref. 1655, men med subtil maxi-dial. Samt BB58 Pepsi-GMT.

Men, først av alt ville jeg startet med å få laget en egen promo-video hvor vi destruerer hva enn denne dritten kommer til å hete, samt alle designpapirene som hører til, filmet med en Red Epic Dragon og Michael Bay i regissørstolen.
 
Noen som har hørt om de oppgraderer urverket på eksistende modeller (explorer, sub etc) eller om det kun er disse «nye» modellene som har oppgradert urverk?
 
Dette er jo sinnsykt! Følger de ikke med på hva som rører seg, eller er det primært nyrike kinesere og russere de sikter seg inn på? Det er faktisk ikke én eneste av nyhetene fra Tudor og Rolex jeg kunne tenkt meg å gå rundt med på armen.

Vel vel, penger spart...
 
Hva er forskjellene på nye og gamle batman?
Rolex har, i mitt inntrykk, hatt for vane å gjøre «endringer» slik at det blir vanskelig å bytte lenke/bezel for å lage lookalikes
 
Synes ikke Rolex var så ille. Batman på jubilee med nytt urverk og DJ36 i stål, lyst på begge.

Enig, det er vel heller en skuffelse over at det ikke kommer noen oppdatering til Submariner og Explorer, eller noen nye skivekonfigurasjoner til Oyster Perpetual, for å nevne noe. BLNR på Jubilee og DJ36 i stål er på mange måter "som forventet" og helt OK. Resten av nyhetene er rett og slett litt kjedelige. Men ingen krise. Rolex har råd til å bevege seg langsomt.

Det er Tudor som har driti seg ut her. De hadde stort momentum etter i fjor og hadde alt å vinne i år. Men de har klart å sette kjepper i egne hjul på en nesten utrolig måte her.

Det skumle med slike lanseringer er at det avslører en bekymringsfull mangel på forståelse for hva fansen vil ha, og det får meg til å tenke at treffene deres har vært mer flaks enn jeg trodde.
 
Redigert:
Når den kommer i kun SS med mer normale farger kan den bli en stor hit. Hva slags urverk er det? Det er ingen smal sak å lage nytt inhouse chronograph verk, så hvis det er det i den er det ganske kult.
Samme Breitling-verket (B01/MT5813) som allerede brukes i BB Chrono, og det er vel den SS-modellen du etterlyser? ;)