BASEL 2017: Spekulasjoner

Du mener med Jubilee-lenke regner jeg med?
Datejust i stål 41mm har jo eksistert noen år på Oysterlenke.

Estetiske forskjeller på DJ2 og DJ41.. DJ2 hadde for meg alt for tykke markers og betzel...
 
Estetiske forskjeller på DJ2 og DJ41.. DJ2 hadde for meg alt for tykke markers og betzel...

Kasseform og bezel ser for meg helt identiske ut.
Skiven og lenke vil være det som skiller slik det ser ut fra Rolex sine bilder.
 
Kasseform og bezel ser for meg helt identiske ut.
Skiven og lenke vil være det som skiller slik det ser ut fra Rolex sine bilder.

Mener det er forskjell på både kasse, kassetykkelse og betzel. Har hatt begge på hånda samtidig og dj2 virker mer klumpete og uestetisk (min mening). sjekk dette bildet f.eks

maxresdefault_zpskxdqrqbt.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Genta
Mener det er forskjell på både kasse, kassetykkelse og betzel. Har hatt begge på hånda samtidig og dj2 virker mer klumpete og uestetisk (min mening). sjekk dette bildet f.eks

Jeg håper du har rett.:)
DJII ser faktisk litt klumpete ut på noen håndledd.
Håper virkelig kasse og bezel er slanket ned.
 
Men bare på gull/stål modellene?

Ja, kun på gull/stål. Datejust 41 fikk en annen kasse enn Datejust II. Så da er det bare å håpe på at Datejust 41 kommer i stål i år.

En annen ting jeg syns er utrolig rart er at de har gått bort fra den skjulte låsen som er på Datejust 36. Det er et stort skritt tilbake imo.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Ja, kun på gull/stål. Datejust 41 fikk en annen kasse enn Datejust II. Så da er det bare å håpe på at Datejust 41 kommer i stål i år.

En annen ting jeg syns er utrolig rart er at de har gått bort fra den skjulte låsen som er på Datejust 36. Det er et stort skritt tilbake imo.

Kommer litt an på låsen.
Den skjulte låsen ser kanskje bra ut, men det er jo et helvete å justere lenka til rett størrelse.
Mikrojustering hadde vært en stor forbedring etter min mening.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og Montanus
Kommer litt an på låsen.
Den skjulte låsen ser kanskje bra ut, men det er jo et helvete å justere lenka til rett størrelse.
Mikrojustering hadde vært en stor forbedring etter min mening.

Det har jeg aldri tenkt eller prøvd på, men det er jo et godt poeng. Jeg har bare brukt en kompis sin, og han hadde samme håndledd som meg.
 
Hvis dette stemmer, blir det muligens en GTM variant for min del..:D

Ingen destruktive tanker her nå, men jeg likte aldre varianter før av de fleste merker,- litt mye sirkus preg på klokker i nyere tid, eller? o_O






 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Bears
Ser det er mye oppmerksomhet rundt evt. ny Single Red SEA-DWELLER.
Modellene fra 60-70 tallet er ikoniske tungvektere, dette er forståelig.
Det er spådd lange ventelister, p.g.a ti røde bokstaver og en bindestrek men hvorfor?
Begrenset opplag?
Prisstigning?
Nostalgia?
Jeg er tydeligvis ikke gammel nok til og skjønne dette, noen her som kommer til og sette seg på venteliste som vil forklare?



IMG_0728.JPG
 
Ser det er mye oppmerksomhet rundt evt. ny Single Red SEA-DWELLER.
Det er spådd lange ventelister, p.g.a ti røde bokstaver og en bindestrek men hvorfor?
Jeg er tydeligvis ikke gammel nok til og skjønne dette, noen her som kommer til og sette seg på venteliste som vil forklare?

Vis vedlegg 29228

Jeg står på liste. Vet ikke helt hvorfor, men det er noe som er sykt tiltrekkende med den ene lille røde linjen.

"gradient green" kunne ikke vært mer uinteressant for meg..
 
Hvis dette stemmer, blir det muligens en GTM variant for min del..:D

Ingen destruktive tanker her nå, men jeg likte aldre varianter før av de fleste merker,- litt mye sirkus preg på klokker i nyere tid, eller? o_O






Jeg beklager, men hvis de skal fortsette med denne utvanningen av de forskjellige modellene mer nå, så mister jeg helt sansen for tudor.

Da selger jeg two-linern i sinne, og angrer som en hund om 50 år, da den har blitt den nye "redsub".

Satt på spissen der selvfølgelig, men dette er en trend som går igjen hos en del produsenter, en trend jeg ikke liker.
 
@Kjeksen - du står på liste? Hvordan? Det er jo slett ikke sikkert klokken kommer engang. Kun www-spekulasjoner. Eller vet du noe vi andre ikke vet? :p

Nei på ingen måte, og har vel ikke akkurat troen på at det skjer. Men er ikke verre enn å ta kontakt med en AD og sette seg på liste om atte viss atte dersom. Fikk forøvrig rundt plass ti på den lista..
 
  • Liker
Reaksjoner: runes
Herlig for en verden vi lever i. Disse listene er helt ville. Jeg så en her om dagen. @Tom Henriksen sto på første plass om Original Tudor Milsub dukket opp, PÅ avrevet arm fra fransk marinedykker. @UJU var høyt på listen som het 41 Inch på jubilee med perlemorsbryster. Mener jeg så @Loevhagen på 5digit profit. De fleste på den listen var forøvrig sladdet navnet på da enkelte miljøer har problemer med at folk kjøper og selger urene sine som de vil. Jeg stusset ikke over at Cappelen sto som nr 1 på listen over eventuell ny Bluesey på Jensenbracelet. Selv har jeg allerede lagt inn depositum på listen om en eventuell ny Rolex kommer i Fifty Fathoms sin 40mm kasse, med skiven fra EXP1 til en pris som @Hammerfjord kan forsvare. Ja fuck jeg glemte å spesifisere MED thoose fucking ballbearings.

Avslutningsvis så nevnte Herr Bjerke at DaytonaC lanseres en gang til sånn at ventelistene blir enda lengre

Terningen er kastet , på Basel får vi svar.