BASEL 2017: Spekulasjoner

Screen Shot 2017-03-20 at 10.53.53.png
 
Imponerende av Rolex at de klarer å unngå lekkasjer hvert år. Jeg gleder meg veldig til onsdag. Sparekontoen er på bristepunktet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og Rød
Imponerende av Rolex at de klarer å unngå lekkasjer hvert år. Jeg gleder meg veldig til onsdag. Sparekontoen er på bristepunktet.

Det er nok fordi Rolex saksøker like rask som de produserer klokker og siden de har en stor lommebok, har de råd til årevis av rettsaker med barske advokater, til motparten er ruinert og kan tigge på gaten.
Jeg vet at ingen i den sveitsisk klokkeindustrien tør å si noe som kunne "skade" Rolex omdømmet sitt.
Jeg kjenner noen i Sveits som prøvde å få en del folk i miljøet til å snakke(privat) om Rolex(angående tidligere asiatisk produksjon sammerbeid) og uansett at de erkjenner at de vet en del, vil de ikke si mer: frykten er stor.
Lekkasjer ? Ja men til hvilken pris?

"To avoid possible confusion on the part of the reader, Rolex considers any Rolex watch that has been fitted with a non-genuine, i.e., generic part, for example a mainspring, to be counterfeit. It will be interesting to see if this definition of "counterfeit" holds up in court, since Rolex severely restricts access to genuine parts, which leaves many independent watchmakers no choice but to use generic parts if they wish to repair Rolex watches. What's next? Rolex filing suit against the generic parts makers and suppliers for counterfeiting?"

Saksøking der: http://www.diamonds.net/News/NewsItem.aspx?ArticleID=40837
 
Redigert: