BASEL 2017: Spekulasjoner

RPR_2017_explorerII_ceramic_rolex.jpg
 

Håper ikke dette kommer. Ble bare feil.

Skille

Hodinkee postet jo en artikkel her forleden med alle klokkejubileumene for 2017. Blant annet var det 60 år siden Speedmaster, Railmaster kom på markedet, 100 år siden Cartier Tank og 50 år siden SD kom + noen flere. Alt oppsummert her:

https://www.hodinkee.com/articles/eight-watch-anniversaries-you-need-to-know-in-2017

Kan nok tenkes det kommer noen anniversary modeller fra Omega og Cartier, litt mer usikker på Rolex og SD i og med SD4000 kom i 2014..
 
Synes det var vesentlig mer kledelig med keramisk bezel på explorer 2 enn den forrige rolex hypen som var her på asylet, som etter min mening er en skjending av det som i utgangspunktet var et halveis flott design (jeg er ingen stor daytona fan i utgangspunktet, men keramikk hører ikke hjemme der...)
Skal dog være enig i at keramikk ikke er det de trenger å fokusere aller mest på; de modellene som virkelig kler det har allerede fått det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
'Keramikk' har nødvendigvis ikke helt ueffne egenskaper og brukes blant annet til skjæring i stål.
 
  • Liker
Reaksjoner: Timewarp
Er det noen sjanse for at Coke/Pepsi kommer tilbake i produksjon i nær fremtid? Hadde vært fantastisk.
 
Rykter på TRF - ta dem med en stor klype salt - er at SD4000 går ut. Det virker veldig rart, i og med at den ble lansert for bare få år siden...

Men, om det skjer, så kan ha sammenheng med 50års jubileet for Sea-Dweller. Skal jeg tippe vil jeg tro at det er SD4000 med en "jubileumsskive" eller lignende som kommer i steden, noe a la det som skjedde i 2003 med 16610LV.

Den som lever får se.
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Rykter på TRF - ta dem med en stor klype salt - er at SD4000 går ut. Det virker veldig rart, i og med at den ble lansert for bare få år siden...

Men, om det skjer, så kan ha sammenheng med 50års jubileet for Sea-Dweller. Skal jeg tippe vil jeg tro at det er SD4000 med en "jubileumsskive" eller lignende som kommer i steden, noe a la det som skjedde i 2003 med 16610LV.

Den som lever får se.

Har ikke lest på TRF, men Rolex Passion Report, tror jeg DeepSea vil gå ut.

"Then the DeepSea will be discontinued. After the left over stock in the factory got redesigned with a new dial D- Blue dial, it’s time to close the chapter of this un proportional, clumsiest sport Rolex ever produced. Personally I don’t think a new 43mm Sport Rolex will replace the DeepSea in the future. This size has proved to be too big for Rolex wearers around the world imho.."

Og han tror SD4000 får følgende jubileumsskive med litt blå skrift og markører, men forstår ikke helt, mener han kun en spesiell White Gold versjon?

"The white gold Sea-Dweller 50th anniversary 1967-2017. Blue has become the new green for this precious metal anniversary model";

RPR_2017_Rolex_SEADWELLER_Anniversary.jpg
 
Skulle ønske Rolex kunne laget en blå sunburst skive til Explorer 1, det hadde vært min ultimate klokke.
Har en OP med blå skive som eg lurer å sette nye visere på, men liker 39 mm bedre.
 

Vedlegg

  • IMG_0551.PNG
    IMG_0551.PNG
    955,8 KB · Visninger: 0
Siste 9 innlegg fra Rolex på insta omhandler GMT Master så tipper det skjer noe med den modellen (Før Basel 2016, var det tett med innlegg om Daytona).
Kanskje det blir en helt ny modell, evnt nye farger på bezel. 116710 er faktisk 10 år gammel i år.

Leste også ryktene om at SD4000 blir discontinued på rolexforum. Det er isåfall et veldig merkelig trekk fra rolex sin side.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Daytona på IG ble pushet 6 uker før Basel. GMT pushes i så fall altfor tidlig. Vil tro det kommer en del SD på IG om ikke så lenge, siden SD er 50 år i år.
 
Tror det er ganske random hvilke klokker som blir frontet på rolex@insta. Husker jeg tenkte det samme før Basel 2016, men jeg bommet totalt
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og Gubben11