Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Nå ordnet det seg for meg, men snakket med en forhandler i London som sa at grunnen til at de ikke aksepterte flere på ventelisten der var at det snart skulle komme en ny modell. Hva han la i snart er uvisst.
 
Nå hørte også jeg fra en kamerat om en som hadde fått tak i en 116500 fra en stor norsk AD, uten nevneverdig ventetid. Dårlig nytt da denne mannen ikke var meg. ;)
 
Slik jeg forstod det var det nærmest ikke snakk om ventetid. Det var en hvit 116500. Men om det stemmer vet jeg ikke, kanskje han bare ville fremstå som en "VIP". Men med bakgrunn av de tidligere postene i tråden, så syns jeg det begynner å virke litt vel mistenkelig.
 
Det er forskjell på folk, sånn er det bare - enten en liker det ikke.

Tror de fleste AD'er opererer med en offisiell liste - og en uoffisiell "liste".

De beste kundene (og de som har de rette kontaktene) står ikke i kø, det er akkurat som på by'n :)

I tillegg tror jeg at enkelte kan ha en god porsjon flaks....

Og jeg venter fremdeles på min 116500 :(
 
  • Liker
Reaksjoner: Montanus
Seriøse aktører behandler alle likt(følger en liste) samme hvilken bransje det er snakk om.
 
Redigert:
Ja, hvis de ikke opplyser om annet så forventer jeg også at en seriøs AD forholder seg til ventelisten de oppretter.

Synes det er veldig greit at de lager to lister, de som betaler depositum og de som ikke betaler depositum.

Synes det er merkelig hvor få Daytona-C som har blitt unboxet her på sonen, det må jo være helt tørke fra Rolex, flere AD har fortsatt kun fått tilsendt 1 stk hittil.
 
image.jpeg

Hva, er det noen som ennå ikke har fått den?!? ;) :p
 
Mulig det bare er meg, men jeg begriper ikke at noen er villige til å betale noe av betydning utover veiledende pris for nye Daytona. Om noen måneder så roer hypen seg, forhandleren får klokker, flere av de som allerede har fått kjøpe kommer på at de egentlig ikke har råd til å beholde, de blir lei og/eller innser at det er så mye annet de også vil prøvekjøre - og må selge. Og klokka kommer til å være i produksjon de neste femten årene. Nå er vel tidspunktet for å kjøpe 116520 på billigsalg, ikke betale blodpris for den nye.

Finnes ikke fornuft i denne hobbyen, vettu ;)

Personlig hadde jeg betalt mer for nye Daytona (og 116520) enn en Aquanaut. Som du også nevnte, mulig det er bare meg?

En annen ting er at det mest sannsynlig vil være lange ventelister ett år eller tre til, og så lenge det er det, vil bruktprisene være høye.

Før nissen spiser grøt på låven i år - har markedet normalisert seg - og 116500 er allerede omsatt her på TS til normale priser.

Nissene er vel på vei frem snart, men er nok en liten stund til de spiser grøt. Dere kan fortsatt ha rett ;)
 
2 måneder unna. MEN - og stort men i disse dager. Det virker som om Rolex struper tilgang på mange ulike sportsmodeller i stål den siste tiden / litt mer enn før, så da glir vi nok over jul.
 
Er nok redd for at det kommer til å dra litt ut før vi ser et normalisert marked for nye Daytonaen, tidligere år har det jo vært enda værre tilstander enn hva vi ser nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød