Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Endelig fikk jeg min. Dette bildet er tatt i ekstase på vei ut fra butikken, tenkte å lage en egen tråd med min egen Ceratonahistorie senere, da med bedre bilder.

Jeg må likevel si litt om førsteinntrykket:
Daytona har alltid vært min favorittklokke. Da jeg kjøpte min hvite 116520 for noen år siden, var jeg skuffet over hvordan den fremsto i virkeligheten. Min mening er at hvit 116520 ser utrolig fantastisk bra ut på bilder, mye bedre enn den ser ut i virkeligheten.

Gleden var rimelig stor da jeg innså at det er litt omvendt med 116500, da jeg synes denne er helt enormt flott i virkeligheten. Den er helt fantastisk fin, og kontrastene mellom det sorte og hvite er perfekt.

FullSizeRender by Fasteddiefelson, on Flickr
 
Redigert:
Jeg var en tur i København før en Guns n Roses konsert der nede, kom i kontakt med klokkemannen på Klarlund avd. Strøget. Veldig hyggelig fyr, men i dk er det 10års levering på Daytona. De har slutta å ta inn bestillinger på disse, er det like dan i norge?
 
Er nok ikke ti år, men tipper at man ihvertfall må belage seg å vente to-tre år hvis man ringer en AD nå, og ikke har noen form for kundeforhold. Ikke sikkert at kundeforhold vil hjelpe det heller;)
 
Er nok mange som står på liste hos flere AD'er så køen kan gå fortere så lenge folk ikke kun står der for å selge til premium pris.
 
5 år var det jeg fikk oppgitt når jeg var i Chicago i våres... Bjerke lukket vel lista ganske tidlig da de hadde ingen anelse når de skulle klare å levere nedover på lista... Etter det jeg vet får AD 1 i mnd, enten svart eller hvit...
 
I London var det 7 års venteliste når jeg var der i juni. Bruktprisen kunne være opp mot 17000£ kunne han hos Watches of Switzerland informere om...
 
Er nok ikke ti år, men tipper at man ihvertfall må belage seg å vente to-tre år hvis man ringer en AD nå, og ikke har noen form for kundeforhold. Ikke sikkert at kundeforhold vil hjelpe det heller;)
Hadde en ringerunde til de fleste norske AD'ene i forigårs. De sier rundt 3-4 år alle sammen nå. Men tar et stort forbehold. Så langt har nemmelig leveransene vært veldig sparsommelige. Og i vanlig stil så får de ingen leveringsprognoser fra Rolex. Det vil si at selv om de bare har 10 stk på liste, så vet de ikke om de får en klokke i måneden eller en i kvartalet, og dermed ikke om det er 1 eller 4 års leveringstid. Flere har sluttet å ta inn flere på venteliste, rett og slett fordi de ikke vet når de kan levere.

På grunn av at mange setter seg på liste flere steder, og dermed at etterspørselen kan fremstå som kunstig høy, har et par begynt med depositum i størrelsesorden 30k.

Rolex varslet visstnok allerede ved lanseringen at de hadde begrenset produksjonskapasitet, så det er ingen av dem som var særlig overrasket. Litt frustrerte kanskje ;)
 
IMG_9989.JPG


IMG_9990.JPG

IMG_9986.JPG

IMG_9980.JPG

IMG_9792.JPG


Ganske kule begge to egentlig