Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Han er verken lokal i Tromsø eller kjendis. Jeg synes det var litt rart, og blir litt bekymret i forhold til administreringen av listene.
 
Å jo, de står på liste - A-listen av kjendiser. Så tipper de kunne valset inn omtrent hvor det skulle være, og fått akkurat det de ville.

My pont exactly :D Har et par kompiser som satt seg på liste i Tromsø samme dag den ble sluppet. Enda ikke fått. Så hvis noen har fått uten å stå på liste i Tromsø hadde jeg blitt veldig overrasket om det var en "nobody" eller en som ikke har et svært godt kundeforhold. Det må vel også bare forventes at de som har handlet svært mye klokker hos en AD blir prioritert uavhengig av når de satt seg på liste.
 
En jeg kjenner fikk kjøpt en sort 116500 i Tromsø UTEN å stå på liste. Dette var nå i sommer. Kan man stole på at AD administrerer listene rettferdig?

Du har vel akkurat svart på ditt eget spørsmål..
Og det er ikke første gang det oppdages eller har vært "krøll". Men det er også vanskelig for forhandlere å være 100% rettferdige, det er kompliserende faktorer. Hva er rettferdig? Er det urettferdig at VIP-kunder sniker i køen, selv om de har lagt igjen millioner i butikken? Om du ikke har en skriftlig avtale eller betalt depositum, hva er butikken forpliktet til? Har butikken virkelig tenkt gjennom "retningslinjer" og har godt system for dette? Kan det være litt tilfeldig hvordan det praktiseres ettersom hvem som er på jobb? F.eks. hvis du har reservert hvit, forventer du å bli oppringt og tilbudt sort om de får inn dette først? Eller skal den gå til han som står på venteliste for sort, selv om han ble satt på denne senere enn deg? Kan butikken ha et helt transparent system for at alle skal føle seg rettferdig behandlet, satt på spissen; Offentliggjøre at nå de har fått inn x klokker og nummer x på ventelisten fått klokke?
Jeg tror det handler om at butikkene må forsøke å ha moralen så godt som mulig i behold, og unngå for mye forskjellsbehandling og sniking - i det minste være mer ærlige ved reservasjon, f.eks. at "jo, du står som nummer x på venteliste, kun på hvit, og det kan hende at noen andre får snike i køen f.eks. fordi de er gode kunder".
 
IMG_4896.JPG
 
Har man lister så må man jo for svarte følge dem - ellers så er jo poenget borte. Som AD vill ejeg ikke hatt noen liste, men heller solgt til første person som bladde opp der og da. Kundene er sjelden tro mot AD - så hvorfor skal AD være tro mot kundene? Fritt marked. :D
 
  • Liker
Reaksjoner: BRIO1368 og Genta
Hos Lervik sto jeg først på hvit skive, uten depositum. Men etter noen uker fikk jeg mail om at de måtte ha to lister og at de som betalte depositum ble stående på den prioriterte listen og de andre på den andre listen. Veldig ryddig, spør du meg.
 
Så det vil si at de ordnet deg en 116500 ila en dag @Panerai_ ? Det kan man ikke klage på, kunne du velge mellom skivefarge da eller? Men regner med at concierge service på det kortet klarer å hoste opp det meste;)
 
Ordnet det på dagen, ja. Jeg spurte om sort skive, så vet ikke om de hadde klart å ordne hvit, men antar at de hadde ordnet det òg. Hehe, med tanke på hva prisen er på det kortet, så burde de klare å fikse alt... @olem
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Utrolig digg og imponerende at de fikset det såpass kjapt, årsavgiften på kortet blir litt lettere å svelge da:) Da er det bare å vente i spenning.