Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Jeg tror ikke Rolex vil sende ut akkurat denne modellen samtidig over hele verden. Her vil de nok snu litt på "gamle vaner".

Rolex tenker markedstaktikk hele tiden!

AW:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og Guest571
Skal love dere at flere blir overrasket her inne på sonen på hva som tikker inn på mobilen min på sms fra Bjerke fom 20.juni og mot slutten av den måneden! :D

Let the countdown begin! :cool:
 
Redigert:
Er vel ikke mulig å komme høyere opp i den listen ja. :rolleyes:

Det var en imponerende utvikling;)
Fra å komme "sent ut på banen", til plutselig nå å stå på toppen av listen hos Bjerke - imponerende:

Er endelig pris bekreftet fra Rolex på veiledende pris for den nye keramiske Daytonaen i Norge? Sist hørt rundt 112k, men kan være greit å få den endelige prisen?! Noen som vet?:)


Tusen takk! Ikke så verst priset! :D

Er det virkelige så lange køer overalt med betalt depositum eller er det bare AD'ene i Norge som har valgt å gjøre den mer "ettertraktet" ved å si at det er laaaange køer? Flere som står på listen og har betalt depositum og kan si hvor i køen de er? ;)

Vurderer nemlig selv å legge meg i listen og betale depositum nå. :)

Takk til dere begge for svar; @Consigliere og @Rød ... Regner det som en umulig oppgave å få en 116500ln i år da rett fra AD.. hehe.. :rolleyes:

Ser personlig frem til anmeldelsene av klokken når de aller første havner i hendene på de første kundene rundt om i verden. :D
 
Det var en imponerende utvikling;)
Fra å komme "sent ut på banen", til plutselig nå å stå på toppen av listen hos Bjerke - imponerende:

hehe..Godt du følger med @Gin ! :rolleyes:

Har vel vært helt fremst i køen hos Bjerke helt siden media la ut de første bildene fra Basel på sekundet og jeg ringte inn for å legge meg på listen.. Tok nemlig en sjanse på at denne klokken kom til å bli ettertraktet uten å ha satt meg inn i hva prisene skulle bli og hvor bra etterspørselen skulle være! :p

Har personlig aldri vært en Daytona fan egentlig, så godt mulig denne ryker ut uansett i sommer. o_O

I tillegg har jeg en kompis som bestemte seg en uke etter meg for å gjøre det samme og da ville jeg sjekke om det var mulighet til å legge seg på i køen andre steder i landet ettersom den listen jeg er på var rimelig lang allerede. :(
 
Hvordan har det seg at klokken er likt priset hos AD i Singapore og Norge, mens MVA er 3 ganger høyere i Norge? o_O

Dette virker å være en standard blant mange av merkene (i flere bransjer) hvor man velger å ha ca. samme utsalgspris over hele verden, helt uavhengig av skatter og avgifter i det aktuelle landet. Derfor vil også en prisoppgang i Norge kunne komme helt uten at det skjer noe i andre land, basert på valuta osv.
 
  • Liker
Reaksjoner: Moes
Dette virker å være en standard blant mange av merkene (i flere bransjer) hvor man velger å ha ca. samme utsalgspris over hele verden, helt uavhengig av skatter og avgifter i det aktuelle landet. Derfor vil også en prisoppgang i Norge kunne komme helt uten at det skjer noe i andre land, basert på valuta osv.
Og noe som også er en av grunnene til urmakerne har kinesisktalende ansatte hos seg. Mva utgjør ganske mye når man kommer opp i prisklasse typ helgull Rolex.
 
  • Liker
Reaksjoner: Moes
Var nylig i Shanghai, og der var Rolex en god del dyrere enn her i Norge. Forstår godt at Bjerke selger så mye på utførsel til blandt annet kinesere, når de kan trekke av 20% av prisen på vei ut. Eksempelvis var en Milgauss ca 10,000kr hos AD i Shanghai, enn i Norge.
 
Dette virker å være en standard blant mange av merkene (i flere bransjer) hvor man velger å ha ca. samme utsalgspris over hele verden, helt uavhengig av skatter og avgifter i det aktuelle landet. Derfor vil også en prisoppgang i Norge kunne komme helt uten at det skjer noe i andre land, basert på valuta osv.

Takk for info!
 
Hmm.. Ser ut til at jeg må få tak i en Daytona-C etter hvert, og sette i WG Racing-skiven jeg har fra før. :)

(Edit: som foreslått for @Rød før han solgte klokke+skive til meg )

Lekte meg (meget) raskt i photoshop:
Daytona%20DW%20Dial%203_zpsksoi2bvd.jpg

Daytona%20DW%20Dial_zpsohfw2l6y.jpg
 
Redigert:
Nå er det ikke lenge igjen til den første utleveringen? :D

Tja, siste nytt fra AD, TRF og SP er at Rolex sliter med kvalitetskontrollene for sentrering av C-bezel, og forventet levering er satt til ultimo september (for de prioriterte markedene)!