Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Jeg tok en telefon nettopp, for å høre siste nytt. Første levering i slutten av Juni. Jeg er relativt langt fremme i køen, men det var ikke sikkert at jeg fikk min Daytona i år (?)

Her gjelder det å ha god tålmodighet skjønner jeg...
 
Jeg har også fått høre det samme, men for meg virker det litt som de har bestemt seg for at det skal ta tid. Noe jeg antar er for å holde interessen og hypen oppe..
Mulig jeg hjernevasker meg selv med egne antagelser for å gjøre ventetiden levbar

Hva har blitt sagt forskjellige steder rundt ventetid, til dere som har satt dere på liste de siste ukene?
 
Står relativt høyt oppe på listen jeg også. Har fått samme beskjed fra lervik ur. Han så for seg at det tok flere år og få levert ut til dem som står på den prioriterte listen.
 
Da har Bjerke i Oslo fått inn nye Datejust 41, da har de nok fått inn nye DaytonaC også kanskje.

Det er greit å være oppmerksom på at de beste kundene får disse klokkene (Daytona) først, uansett om de står på venteliste eller ikke! Dette gjelder alle forhandlerne i Norge!

AW:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Jeg har ikke vanskeligheter for å tro at det sannsynligvis vil forekomme tilfeller hvor svært gode kunder får "jukse" i køen. Men det er kanskje litt bastant å hevde at det foregår hos alle.

Til syvende og sist er det opp til hver enkelt å vurdere om man har tillit til forhandleren man har valgt, og at de følger listene.

(For opplysningens skyld kan jeg røpe at jeg personlig ikke ble tilbudt noen snarvei hos Bjerke (hadde heller ikke noe ønske om dette) – uten at det nødvendigvis utelukker det ene eller andre...).
 
Med gode kunder menes personer vi leser om i Kapital eller Finansavisen/DN.

Disse går foran i køen ja, lik det eller ikke!
 
Greit å presisere. Det har alltid vært to måter å skaffe seg en Daytona i stål:

1 være spesielt god kunde
2 stå på venteliste

Dette er vanlig praksis over hele verden og opplyses faktisk også av forhandlere. Derfor ansees ikke dette for å være «kø sniking»

Dersom du selger en Patek til 2 mill er det greit å kunne krydre salget med å tilby en SS Daytona til kona.

AW
 
Ja og mens det diskuteres over serieproduksjon av jern så ligger fortsatt FFchronoen glemt på 11 bump i k&s til 73.. Disse har vel et årlig produksjonsantall tilsvarende hva en AD får av nye D-C bare i år.

Ja vet jeg sporer av men det er et mysterium dette...
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Du er nok ikke i Bond Street nå min gode mann. I Norge blir det vel heller å krydre en Daytona med en G-Shock.

Så personlig tror jeg nok du tar ganske feil i denne saken og har en liten vrangforestilling om norske forhold.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Barry2812